جزئیات هزینه ورود به طرح ترافیک در سال ۹۷ اعلام شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
طرح ترافیک

طرح ترافیک جدید از ماه آینده در پایتخت اجرا می‌شود تا پرونده فروش آرم طرح ترافیک برای همیشه بسته شود. هم‌چنین عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برپایه زمان، میزان سفر و دفعات محاسبه می‌شود.

با اینکه بارها و بارها اخبار متعددی از شاخص های تاثیرگذار بر تعیین نرخ عوارض تردد منتشر شده اما هنوز سوالات متعددی در مورد رقم نهایی عوارض تردد در محدوده طرح‌ترافیک مطرح می شود. در همین راستا مدیر کل واحد صدور آرم در گزارش با ایسنا، جزئیات نحوه محاسبه و نرخ عوارض را تشریح کرد.

اگر خودرویی ورودش بعد از ساعت ۱۰ صبح و خروجش قبل از ساعت ۱۶ ثبت شود، در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش برای آن روز ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

 

اگر خودرویی ورودش بعد از ساعت ۱۰ و خروجش قبل از ساعت ۱۶ ثبت شده باشد اما دارای معاینه فنی عادی باشد، عوارض یک روز تردد برای این خودرو ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

 

اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت ۱۰ و خروجش قبل از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

 

ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت ۱۰ و خروجش قبل از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی عادی باشد نرخ عوارض برای این خودرو ۲۴ هزار تومان خواهد بود.

 

اگر ورود خودرویی قبل از ساعت ۱۰ و خروج آن نیز بعد از ساعت ۱۶ باشد اگر این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

 

اگر ورود خودرویی قبل از ساعت ۱۰ و خروج آن نیز بعد از ساعت ۱۶ باشد اگر این خودرو با این شرایط دارای معاینه فنی عادی باشد ۳۶ هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود.

طرح ترافیک پایتخت از ساعت ۶:۳۰ صبح لغایت ۱۹ بجز روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی در محدوده طرح ترافیک اجرا می‌شود و میزان پرداخت عوارض در محدوده طرح ترافیک در سال ۹۷ نیز مصوبه شورای شهر تهران را دارد. متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک سال ١٣٩٧ باید نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه my.tehran.ir اقدام کنند.



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    سلام
    اول اینکه طرح ترافیک طرح ظالمانیه
    و اینکه کسی مثل من که محل کارش تو طرح اگر بخواد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنه ١:٣٠ تا ٢ ساعت تو مسیره به همراه اینکه همون هزینه طرح باید پرداخت کنه و در نهایت برای رفت آمد طی روزش هم باز بی وسیله است و در صورت خرید طرح در ماه میبایست ٩۵٠ هزار تومان پول طرح بده فقط به جرم اینکه محل کارش تو طرحه در ضمن سوالی هم دارم چطور میشه معاینه فنی برتر گرفت وقتی ماشینت صفره و تا ۴ سال اول از معاینه فنی معافه و اگر این دست ماشینها معاینه فنی برترن چرا با نرخ معمولی براشون حساب میشه

  2. Avatar mary

    شرایط ماشین های هیبرید چی هستش هیچی درموردش ننوشته توی سایت هم همینطور فقط مشخصات ماشین ثبت میشه و در انتظار تائید میمونه تا کی باید سر در گم بمونیم تا تصمیم بگیرن

  3. Avatar احسان

    الان این افزایش نرخ ها باعث کاهش آلودگی هوا می شن؟!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Avatar احسان

    الان این هزینه ها و افزایش نرخ ها باعث کاهش آلودگی هوا می شود؟!!!!!!

  5. Avatar پدرام

    تا میتونید پول بگیرید!
    اول تا میتونید مجوز ساخت و ساز بدید و تراکم بفروشید بعدش به مرور که هی شلوغ تر میشه محدودیت ایجاد کنید و بابت رفع محدودیت دوباره پول بگیرید!
    دیجی جان کاشکی تایید میکردی والا یه نفر هم به خودش بیاد یه نفره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه