جف بزوس برای تامین مالی بلو اوریجین از سهام آمازون می‌فروشد

۴ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جف بزوس مالک فروشگاه اینترنتی آمازون قصد دارد سالیانه یک میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را برای تامین مالی شرکت بلو اوریجین بفروشد. بلو اوریجین (Blue Origin) یک شرکت خصوصی فضایی متعلق به جف بزوس است که قصد دارد طی سال‌های آینده گردشگرانی را به فضا بفرستد.

جف بزوس با ثروتی در حدود ۷۸ میلیارد دلار، دومین فرد ثروتمند دنیا پس از بیل گیتس است. بنابراین می‌تواند با فروش سالیانه یک میلیارد دلار از ۷۳٫۵ میلیارد دلار سهام کنونی خود در آمازون، بلو اوریجین را برای دهه‌ها تامین مالی کند.

این کار بزوس باعث می‌شود که طی سال‌های آینده، بلو اوریجین به عنوان رقیب شرکت SpaceX باقی بماند. اسپیس‌ایکس، یک شرکت خصوصی متعلق به ایلان ماسک، سرمایه‌دار مشهور است. این دو شرکت اکنون در حال کار کردن روی پروژه‌هایی هستند که در نهایت منجر به ساخت فضاپیماهایی برای گردشگری فضایی می‌شود. گردشگران می‌توانند با خرید بلیت فضاپیماهای این دو شرکت به لبه‌ی فضا بروند و منظره‌ی زمین را از فضا تماشا کنند.

از طرفی شرکت SpaceX روی کپسول فضایی Dragon کار می‌کند تا فضانوردان را با موشک دو مرحله‌ای فلکن ۹ (Falcon 9) به ایستگاه فضایی ببرد. در ضمن ایلان ماسک می‌گوید این شرکت برنامه‌ دارد سال آینده گردشگرانی را با موشک فالکن هوی (Falcon Heavy) به مدار ماه بفرستد.

شرکت بلو اوریجین روی پروژه‌ی بزرگ‌تری با نام نیو گلن (New Glenn) کار می‌کند. طول این موشک از نیو شپرد بیشتر است و از هفت پیشرانه‌ی قدرتمند موشک بلو اوریجین به نام BE-4s بهره می‌برد. این موشک می‌تواند در مدار زمین به حرکت درآید. نیو گلن از نظر طول و قدرت، شباهت زیادی به موشک ساترن ۵ دارد که انسان را به ماه برد.

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه