گوگل هم برنامه‌های ایرانی را از گوگل پلی حذف کرد!

۱۷ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از چند ساعت پیش برخی از اپلیکشن‌های ایرانی مانند اسنپ و تپ‌‌سی از فروشگاه گوگل پلی حذف شدند و این برنامه‌ها را نمی‌توان از طریق گوگل پلی روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب کرد. در حال حاضر اگر به آدرس این برنامه‌ها در فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

 

حتی با جست‌وجو در فروشگاه گوگل پلی هم نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. این موضوع ما را به یاد اتفاقی می‌اندازد که چند هفته پیش رخ داد. در چند هفته گذشته اپل بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی را از روی فروشگاه اپ استور حذف کرد و دلیل آن را هم قوانین آمریکا و تحریم‌های مختلف نام برد. در آن زمان مشخص شد که اپلیکیشن‌هایی مثل دیجی‌کالا، علی‌بابا، الوپیک، تخفیفان، دلیون، اسنپ و تپ‌سی از فروشگاه آنلاین اپل حذف شده‌اند و کاربران نمیتوانند آن‌ها را روی گوشی‌هایشان نصب کنند یا حتی به‌روزرسان‌های جدید را دریافت کنند.

در حال حاضر به جز دو اپلیکشن اسنپ و تپ‌سی سایر اپلیکشن‌های ایرانی مثل دیجی‌کالا همچنان از طریق فروشگاه گوگلی پلی در دسترس کاربران قرار دارند. اینکه آیا این روند ادامه پیدا می‌کند یا خیر هنوز مشخص نیست. به هر حال هر دوی این اپلیکیشن‌ها کاربران زیادی داشتند. شرکت گوگل هنوز درباره حذف برنامه‌های ایرانی از روی گوگل پلی واکنشی از خودش نشان نداده است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    من که به دلایل امنیتی، هر اپی که در گوگل پلی نباشد را از گوشیم پاک می کنم، مثل آپ، تپسی، دیجی کالا، اسنپ مارکت. اگر قرار بر تحریم باشد باید گوگل پلی همه اپ های ایرانی را حذف کند نه چند تاشو. چرا اپلیکیشن آپ را حذف می کنه ولی هف هشتاد، تاپ، سکه، دیجی پی حذف نکرده. احتمالا اپ هایی که حذف شدند مشکلی داشتند. فکر می کنم اپلیکیشن های پرطرفدار بعد از مدتی که می بینند ملت بهشان نیاز دارند و اگر در پلی استور نباشد در مارکت های داخلی دانلود می شوند دیگر لزومی نمی بینند استانداردهای گوگل پلی را رعایت کنند.

  2. Avatar سجاد

    چی شد حالا کسی حرف از تحریم اندروید نمیزنه؟ تحریم گوگل چطوره اصلا؟ میخواین از موتور جستجوش هم استفاده نکنید یا مثلا جی میل هاتون رو ببندید و عضو یاهو بشید؟

  3. Avatar سجاد

    چه برجامی،مستر کارت ، مبادلات ارزی،نمایندگی زدن کمپانی های جهانی در ایران،بازگشتن اعتبار پاسپورت،تو خوابمونم نمی دیدیم که برجام انقدر گشایش ایجاد کنه اصلا انگار زمانه شاهه

  4. Avatar حسین بهمن زیاری

    سلام علت حذف اسنپ استفاده از مپ بدون گرفتن مجوز از شرکتی که نقشه برداری کرده است استاده از مپ با پرداخت لاینسس قانونی میباشد یا شرکت اسنپ میبایست به صورت قانونی از دیتاشیت استاده میکرده به همین دلیل غیر قانونی شناخته وحذف شده

    1. Avatar amir

      دوست عزیز مپ گوگل اپن سورس هست…

  5. Avatar ایرانی

    لعنت به این امریکایی های لعنتی !
    کجان اون دوستانی که بعد از برجام پایکوبی می کردن؟
    دوباره تحریم !
    اینم مزد اعتماد و سرخم کردن جلوی امریکا!
    به احتمال زیاد مدیر این پیامو تاییید نمی کنه:)

  6. Avatar ahadrahimipour0

    مشکل از خودمونه.

  7. Avatar Winter is coming

    دستش درد نکنه .ایرانو چه به اپ ساختن.چیمون درسته .اپ پیشکشش.

  8. Avatar علی جوادی

    انشاالله هر چی زودتر این آمریکا خراب بشه

  9. Avatar محمد حسن

    به نظر من همه سایت های ایرانی باید فایل apk برنامه خودشان را در سایت قرار دهند

    واتس اپ اوایل که خیلی فراگیر شد به خاطر این بود که دانلود فایل apk آن از ابتدا تا کنون قابل انجام بود

    همه شرکت‌های ایرانی باید فایل apk خودشان را در سرور هایشان قرار دهند

    اصلا چه دلیلی داره ما برنامه هامونو روی گوگل و اپل آپلود کنیم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه