[اینفوگرافیک] حیات چگونه در زمین بوجود آمد؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قبلا مقاله‌ای مفصل درباره‌ی چگونگی بوجود آمدن زندگی روی زمین منتشر کرده بودیم. گرچه این سوال که زندگی چگونه بوجود آمد، یکی بزرگترین پرسش‌های بشر است و تا به حال نتوانسته‌ایم به جوابی قطعی و مشخص برای آن برسیم. در اینفوگرافیک پیش‌رو فرضیه‌ها و نظریه‌های مختلف درباره‌ی پیدایش حیات به تصویر کشیده شده‌اند و مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

Earth_PR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar م-الف

    با سلام مقاله جالبی بود مقاله قبلی آقای مومن زاده را خواندم زحمت کشیده اند و اخرین دستارودهای علمی را مطرح کرده اند . البته تصریح می کنند که این یک نظریه است و هنوز علم نتوانسته بگوید اسیدهای آمینه اولیه چگونه موجود زنده شدند و علم و اراده پیدا کردند و به تکثیر خودشان پرداختند؟! اینجاست که فلسفه به کار می آید کتاب حیات چیست شرودینگر را بخوانید آنجا عاملی ایندترمنیستیک را مطرح می کند که بر سیستم مرده کره زمین اثر می گذارد و بر خلاف آنروپی عمل می کند و موجب حیات و تکامل آن در زمین می شود. یعنی روح و عقل و شعور حاکم بر عالم که خودش را در جهان بی روح به اشکال مختلف نمایان می کند. بالاخره حیات علتی می خواهد و روح جاری در عالم که البته بر تر از خاک و مواد اولیه است می تواند جواب مناسبی باشد . جهانی که از بیگ بنگ شروع شد نقطه ای که زمان و مکان و ماده معنا ندارد ؛ اما قبل از آن وجود هست از عدم مطلق که نیامده! اما وجودی که زمان ندارد پس نمی توان پرسید از کی بوده ؟ و کجا بوده؟این همان ازلیت است وجودی که بی حد و اندازه است و خارج از تعریفاتی است که ما می شناسیم و با آن این جهان مادی را می فهمیم . یعنی خارج از حد حس و تجربه و عقل طبیعی بشری است. از این وجود موجودات به تدریج شکل گرفتند و حیات بیرون امد و تکامل یافت.جالب است که انسانهای وارسته از ذهن بشری در تمام دنیا هستند که پا به عرصه ماورای طبیعت گذاشته اند و به جهانی موازی این جهان رسیده اند که اصل حیات و شعور و زیبایی است. پس لازم نیست حیات را در جای دیگری از جهان مادی دنبال کنیم تا به تسلسلی بی پایان از حیاتهایی که هر کدام وابسته به دیگری است بیفتیم، بلکه کافی است حیات را مربوط به جهانی بدانیم که جنس آن شعور و اراده و رشد و تکامل است

  2. Avatar حامد

    اگر کمی تعقل کنیم می بینیم علی ابن ابیطالب ۱۴۰۰ سال پیش طوری مسائلی که ما بعد از کلی اما و اگر بهش رسیدیم رو در حد فهم مردم اون زمان بیان کرده که واقعا شگفت انگیزه…

    اون موقع نمیشد از سیلیس و هیدروژن و اکسیژن حرف زد چون قابل فهم نبود برای همین از کلمات آب و خاک و دود استفاده می کردند

    در خطبه اول نهج البلاغه، درباره شگفتی آفرینش نخستین انسان، آمده است: «خداوند بزرگ، خاکی از قسمت های گوناگون زمین، از قسمت های سخت و نرم، و شور و شیرین گرد آورد. بعد آب بر آن افزود تا گلی خالص و آماده شد و با افزودن رطوبت، چسبناک گردید که از آن، اندامی شایسته و عضوهایی جدا و به یکدیگر پیوسته آفرید.خداوند، انسان را مخلوطی از رنگ های گوناگون، و چیزهای همانند و سازگار و نیروهای متضاد، و مزاج های گوناگونِ گرمی، سردی، تری و خشکی قرار داد».

  3. Avatar MoroN

    خوب بود ولی خیلی کوتاه و کم بود انتظار داشتم به وجود اومدن انسان رو هم توضیح بده و تکامل انسان و اینکه اول چی بوده و الان چیه … و بعد چی میشه .

  4. Avatar صالح

    از راست به چپ متن رو میذارن نه از چپ به راست
    دقت کنید تو طراحی
    کلا از رو نسخه اصلی زدین

    1. Avatar پژمان

      احسنت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه