خانواده‌ای که قرار است از مزاحمان اینترنتی ۱.۴ میلیون دلار غرامت بگیرند

۱۶ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مزاحمت ایجاد کردن در اینترنت بخشی از آفات این محیط است. خیلی ساده است که در قالب یک هویت جعلی یا مستعار هر حرف نفرت‌انگیزی که دوست دارید را بزنید و نگران عواقب آن هم نباشید چون کسی نمی‌شناسدتان. اما ظاهرا یک خانواده موفق شده با شکایت علیه این مزاحم‌ها غرامت خوبی بگیرد.

ماجرا از این قرار است که ویلیام مورنو، پسر خانواده مورنو ۶ سال پیش عضو یک فروم اینترنتی با نام Fairfax Underground بوده است. ظاهرا مورنو از نوعی اوتیسم خفیف و همینطور افسردگی رنج می‌برده است. این فروم برای او از نظر اجتماعی نوعی پناهگاه محسوب می‌شده اما ظاهرا آنچه او در اینترنت پست می‌کرده تا حدی جنجال‌بر‌انگیز بوده و باعث بیزاری و تنفر بخشی از اعضای فروم شده. یکی از آن‌ها، مایکل جوزف باسل بوده که اصلا از نوشته‌ها و پست‌های ویلیام مورنو خوشش نمی‌آمده.

به هر حال آنطور که به نظر می‌رسد باسل برای مورنو و خانواده‌اش مزاحمت‌های زیادی ایجاد کرده است.

یک شب پلیس به خانه‌ خانواده مورنو هجوم می‌آورد به دلیل اینکه ترول‌ها در صفحه‌ شخصی ویلیام نوشته بودند «همین حالا به پدر و مادرم شلیک کردم و حالا خواهرم را خواهم کشت». موضوعی که باعث هجوم شبانه پلیس به خانه این خانواده شد که از همه چیز بی‌اطلاع بودند.

ظاهرا این ماجراها به شکل بی‌وقفه‌ای ادامه داشته، فرستادن پیام‌های تهدید‌آمیز، متهم کردن ویلیام به تجاوز به کودکان و مواردی از این دست آنقدر کار را برای او سخت می‌کند که تصمیم به خودکشی می‌گیرد. البته او و خانواده‌اش در حال حاضر زنده‌اند، یک شکایت قانونی را علیه مایکل جوزف باسل پیش برده‌اند و قرار است ۱.۴ میلیون دلار غرامت بگیرند. اعضای این خانواده می‌گویند بعید است بتوان همه این خسارت را واقعا گرفت اما شاید رقم بالای آن و پیگیری قضایی کار را برای ترول‌ها و مزاحمین دیگر در اینترنت سخت کند.

تجربه شما از افراد مزاحم در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف چیست؟ فکر می‌کنید به چه شکل می‌توان جلوی این اقدامات را گرفت؟

‌‌

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه