خودروهای الکتریکی آینده رنو در حال حرکت هم شارژ می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت رنو با همکاری ودکام (Vedecom) در تلاش هستند که فناوری شارژ بی‌سیم را به اتومبیل‌های الکتریکی آینده بیاورند. اساس این فناوری، سیستم شارژ بی‌سیم Halo کوالکام است که با القا مغناطیسی کار می‌کند. صفحاتی که در زیر اتومبیل و روی زمین قرار گرفته، انرژی منتقل می‌کنند که باعث شارژ باتری می‌شوند.

این دو شرکت خودرویی را با این قابلیت جدید در بیرون شهر پاریس و به فاصله ۱۰۰ متر تست کردند. نتیجه آن شد که اتومبیل درحال حرکت توانست به‌طور بی‌سیم شارژ شود. بنا به ادعای طراحان، این سیستم ظرفیت ۲۰ کیلوواتی دارد و می‌تواند اتومبیل را تا حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شارژ کند.

این سامانه قادر است اطلاعاتی مثل سرعت و میزان شارژدهی را شناسایی کند. احتمال دارد که این سامانه حتی بتواند اتومبیل را در مسیر ویژه هدایت کند. احتمالا این فناوری بتواند کمک شایانی به رشد خودروهای الکتریکی کند، چراکه پیدا کردن ایستگاه‌های شارژ در شهرهای مختلف کار آسانی نیست. حال اگر سیستم بتواند اتومبیل الکتریکی شما را در حال حرکت شارژ کند، احتمالا اتفاقی هیجان‌انگیز است.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    سال۹۵ این طرح رو برای ۲۲ متر اجرا کردیم و برای مسابقات خوارزمی فرستادیم ولی متاسفانه به علت پارتی بازی و از این قبیل مسائل به این بهونه که خوارزمی جای ارائه طرح های خلاقانه با هزینه پایینه تو مرحله آخر ردمون کردن …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه