دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دارا خسروشاهی

هیات مدیره شرکت اوبر (Uber) دارا خسروشاهی را به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کردند. خسروشاهی قبلا مدیرعامل سایت « اکسپدیا» (Expedia) بود که از سال ۲۰۰۵ تا الان به یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های مسافرتی دنیا تبدیل شده است.

شرکت اوبر از چند ماه پیش بدون مدیرعامل فعالیت می‌کرد و هیات مدیره در این مدت با مشکلات زیادی برای انتخاب مدیرعامل مواجه شد. البته این خبر هنوز رسما تایید نشده است، اما سایت‌های Recode و New York Times از نهایی شدن این اتفاق خبر داده‌اند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که با حضور خسروشاهی در اکسپدیا، ارزش این شرکت از ۱۵ میلیارد دلار به ۷۲ میلیارد دلار در سال گذشته رسید. همچنین اکسپدیا نه تنها در زمینه مسافرت‌های خارجی فعالیت می‌کند، بلکه سرویس اجاره خودرو هم دارد. به همین دلیل خسروشاهی می‌تواند مدیرعامل مناسبی برای اوبر باشد.

 

با حضور خسروشاهی در اکسپدیا، ارزش این شرکت از ۱۵ میلیارد دلار به ۷۲ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

 

با توجه به اطلاعاتی که سایت Recode منتشر کرده، خسروشاهی پیشنها اوبر را قبول کرده، اما هنوز قرار دادی ثبت نشده است و به همین دلیل مشخص نیست این اتفاق کی رخ می‌دهد. همچنین هنوز مشخص نشده که مدیرعامل جدید اوبر چقدر دستمزد می‌گیرد.

اوبر از جمله سرویس‌های همسفری آنلاین به حساب می‌آید که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کند.

منبع: The Verge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    اوبر از شرکت های با بیشترین سهام در بازار هست
    من متن شما رو با لینک شما در ویکیپدیا قرار دادم
    با تشکر از شما آقای نوردوست

  2. Avatar سامان

    گوگل، دراپ باکس، اوبر، تیندر، و ebay مثال هایی از شرکت های غربی هستند که در اونها یک ایرانی به عنوان مدیر ارشد مشغول کار هست، و همین مدیران یرانی سود و پیشرفت زیادی برای اونها فراهم کردن. دقیقا همین ایرانی هایی که اونها تحریم میکنن.
    در ایران به خاطر شرایط نه چندان مناسب دانشجویان برای تضمین آینده شون، دانشجویان همیشه آمادۀ استفاده از فرصت ها هستن، در حالیکه ممکنه یک اروپایی به خاطر اینکه اط آیندش مطمئنه، هیچوقت به سخت کوشی یک ایرانی نباشه.
    با اینکه همیشه موارد استثناء هم هست، اما به هر حال ما درونمون استعداد هایی که ممکنه ازشون درست استفاده نکنیم. این افراد نمونه هایی از استفاده درست از استعداد + چند درصد بخت و اقبال هستند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه