دانشمند روسی به دلیل استخراج بیت‌کوین دستگیر شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای استخراج کردن بیت‌کوین به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند نیاز خواهید داشت.  همچنین استخراج بیت‌کوین هر روز سخت‌تر می‌شود؛ اما افرادی که بیت‌کوین استخراج می‌کنند می‌توانند به درآمد زیادی دست پیدا کنند. حالا فکر کنید که برای استخراج بیت‌کوین از یک ابر کامپیوتر استفاده کنید. در زمان بسیار کمی می‌توانید کلی پول به‌دست بیاورید. همین موضوع باعث شده که یک دانشمند روسی که در یکی از آزمایشگاه‌ّای هسته‌ای این کشور کار میکرده، بازداشت شود. این دانشمند با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند این آزمایشگاه بیت‌کوین استخراج می‌کرده است.

کامپیوتری که برای استخراج بیت‌کوین استفاده شده ۱ پتافلاپس قدرت داشته و برای شبیه‌سازی و آزمایش سلاح هسته‌ای به کار می‌رفته است. از آنجایی که سوپر کامپیوترها نباید به اینترنت متصل باشند، نمی‌شود با آن‌ها بیت‌کوین استخراج کرد. به همین دلیل زمانی که این کامپیوترها به اینترنت متصل می‌شوند سازمان‌های امنیتی باخبر خواهند شد.

در حال حاضر این دانشمند در بازداشت به سر می‌برد. دلیل این بازداشت هم استفاده از سوپر کامپیوتر دولتی برای انجام کارهای شخصی اعلام شده است. البته استفاده از کامپیوتری که در یک ازمایشگاه هسته‌ای قرار دارد هم کار عجیبی به نظر می‌رسد.

منبع: BBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه