درخواست رشوه داور عربستانی در واتساپ لو رفت

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 داور
فدراسیون فوتبال عربستان می‌گوید المرداسی(داوری که برای جام جهانی ۲۰۱۸ هم انتخاب شده بود) که قرار بود یکشنبه فینال جام پادشاهی این کشور را قضاوت کند در واتساپ با سرپرست تیم الاتحاد تماس گرفته و به او پیشنهاد داده در قبال پرداخت مبلغی به نفع این باشگاه سوت بزند.

فدراسیون فوتبال عربستان یکی از داوران مشهور این کشور را به جرم فساد، تبانی و رشوه خواری به صورت مادام العمر از قضاوت در کلیه رقابت‌های ورزشی محروم کرد.

«فهد بن عدوان المرداسی» از داوران بین المللی فوتبال عربستان است که در فهرست منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد و برای قضاوت در جام جهانی روسیه نیز برگزیده شده است.

فدراسیون فوتبال عربستان می‌گوید المرداسی که قرار بود یکشنبه فینال جام پادشاهی این کشور را قضاوت کند در واتساپ با سرپرست تیم الاتحاد تماس گرفته و به او پیشنهاد داده در قبال پرداخت مبلغی به نفع این باشگاه سوت بزند.

فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده سرپرست تیم به سرعت این موضوع را با ناظر مسابقه در میان گذاشته و المرداسی پیش از آغاز مسابقه توسط پلیس عربستان و به جرم تلاش برای انجام تبانی بازداشت شده است.

با توجه به مدارک موجود و اعترافات صریح فهد المرداسی، جرائم وی برای مقامات قضایی محرز شده و به همین دلیل فدراسیون فوتبال عربستان او را مادام العمر از قضاوت محروم کرد.

مقامات عربستانی از فدراسیون جهانی فوتبال هم خواسته‌اند این داور فاسد را از فهرست داوران ممتاز فیفا اخراج کند و مانع قضاوت او در جام جهانی روسیه شود.

فهد المرداسی از سال ۲۰۱۱ به گروه داوران بین المللی آسیا اضافه شد و در رقابت‌های معتبری از جمله مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در روسیه قضاوت کرده است و حالا معلوم نیست تکلیف قضاوتش در جام جهانی ۲۰۱۸ چه می‌شود.

پس از محرومیت المرداسی از قضاوت در فینال جام پادشاهی میان تیم‌های «الاتحاد» و «الفیصل»، «مارک کلتنبرگ» داور مشهور انگلیسی و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عربستان جایگزین او شد. این بازی در نهایت با برتری الاتحاد در وقت اضافی و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. amin-BSSD

    چه سیستم نظام مندی دارن…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه