دروبین‌های کداک و پولاروید تاثیرگذارترین گجت‌های صنعت عکاسی

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مجله‌ی تایم لیستی از تاثیرگذارترین گجت‌های دنیا را در طول تاریخ منتشر کرده است. این لیست شامل ۵۰ گجت است و «دروبین‌های سری براونی کداک» (Kodak Brownies) در جایگاه ۸ و «دروبین‌های سری پولاروید» (Polaroid OneStep Land) شماره‌ی ۲۷ آن است. لیست بر اساس تاثیر تکنولوژی این گجت‌ها روی دستگاه‌های بعدی آن تنظیم شده است. مثلا دوربین براونی ” استفاده‌ی هر روزه” را به دنیای عکاسی آورد؛ به این معنی که تقریبا همه استطاعت خرید آن را داشتند و در شرایطی که عکاسی تنها برای موقعیت ها و افراد خاص بود، فرهنگ عکاسی روزانه را ممکن کرد.

اولین دوربین از سری براونی کداک در فوریه‌ی ۱۹۰۰ با قیمت یک دلار وارد بازار شد و با استفاده از فیلم‌های ارزان‌قیمت، عکاسی کردن هر روزه را برای همه‌ی اقشار ممکن کرد. قیمت پایین این محصول و فیلم‌های مورد استفاده‌ی کداک در آن باعث شد تقریبا هرکسی بتواند از پس خرید آن برآید. اما این تنها بخش کوچکی از نقش براونی در تاریخ و تاثیر آن بر آینده‌ی ما بود. به نقل از تایم، دروبین براونی “کمک کرد لحظات بیشماری ثبت شوند و سیر تمدن را به تصویر کشید.” با وجود چنین دوربینی هرکس از هر جای دنیا به زعم خود لحظه‌ای را ثبت می‌کرد.

دوربین.

کمی پایین‌تر در این لیست دوربین پولاروید قرار گرفته است. این دوربین محصول سال ۱۹۷۷ تکنولوژی عکاسی فوری را معرفی کرد. این مدل هم در نوع خودش اولین دوربین با قیمت مناسب و استفاده‌ی آسان است. به گفته‌ی تایم، آن‌قدر محبوب بوده که امروزه تاثیر آن را در عکس‌های چهارگوش و اغلب بدون رنگ برنامه‌هایی مثل اینستاگرام می‌توان دید.

منبع: DPREVIEW

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه