در ساخت آیفون‌های ۲۰۱۸ از پنل OLED سامسونگ استفاده می‌شود

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا اپل برای تولید نمایشگرهای آینده‌ی در گوشی‌های آیفون خود که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند، از تکنولوژی پنل‌های OLED شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد.

این یکی دیگر از آن دست شایعه‌هایی است که آن‌قدر تکرار شده، کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. ولی این بار قضیه کاملا جدی است و خبرها را خود مدیران شرکت‌ها منتشر کرده‌اند.

شنیدن خبرها از زبان مدیران سامسونگ اعتبار و صحت آن‌ها را تایید می‌کند.

مدتی هست که اپل قصد دارد از تکنولوژی LCD  فاصله بگیرد. مدیران سامسونگ خبر داده‌اند که به احتمال زیاد در آیفون‌های بعدی از پنل‌های OLED تولید شده توسط سامسونگ استفاده می‌شود.

این شرکت در گفت‌وگوهای اخیری خود با اپل، درباره‌ی ویژگی‌های نمایشگرهای LED و اندازه‌ی آن‌ها در گوشی‌های آیفون صحبت کرده. قرار است آیفون با نمایشگر LED حوالی سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود.

شنیدن خبرها از زبان مدیران سامسونگ اعتبار و صحت آن‌ها را تایید می‌کند. به این ترتیب تکنولوژی نمایشگرهای LED با تنوع بیش‌تری روی محصولاتی به غیر از سامسونگ به  اجرا درمی‌آید.

تا حالا از بین گوشی‌های هوشمند فقط سری گلکسی بود که نمایشگر LED داشت. اما برای این‌که بیش‌تر شناخته و بین کاربران توزیع شود، لازم بوده سامسونگ نظر شرکت‌های دیگر را هم جلب کند تا این پنل را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. این پروسه با شرکت چینی EOM آغاز شد ولی قطعا کوپرتینو برگ برنده و بلیت طلایی فروش بالا و جا افتادن تکنولوژی پنل OLED در بین اولویت‌های افراد در انتخاب دستگاه‌های هوشمند و تکنولوژیک است.

تا حالا از بین گوشی‌های هوشمند فقط سری گلکسی بود که نمایشگر LED داشت.

البته در حال حاضر که ال‌جی تامین‌کننده‌ی اصلی پنل‌های آیفون است، نظر دیگری دارد و ضمن نشان دادن روی دیگر این سکه به طرفداری از LCD و توصیف مزیت‌های آن می‌پردازد؛ ویژگی‌هایی مثل تولید آسان و ارزان. هنوز هم هستند عده‌ای که عقیده دارند اپل همچنان سعی می‌کند روی تقویت و کاربرد پنل‌های LCD تمرکز ‌کند تا حداکثر سود ممکن را از آن به دست بیاورد.

اما طوری که از روند بازار نتیجه می‌شود اپل باید برای هم‌گام شدن با روند جاری و به‌روز نگه داشتن خود، کم‌کم LCD را کنار بگذارد؛ حتی اگر این تصمیم فعلا توجیه اقتصادی قابل قبولی برای این شرکت نداشته باشد.

منبع: Gsmarena

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar علی اکبر

    اپل با خلاقیت های فوقولادش تونسته خوب خودش را عرضه کنه/این که از پرچم دارای هر برندی چه گوشی بهتره دیگه بستگی به سلیقه شخص داره.

  2. Avatar Next is Now

    بعد از سخت افزار این بار نوبت تولید صفحه نمایش های آیفون توسط سامسونگ رسید !
    سوالی که پیش میاد اینه که اپل چیرو خودش تولید میکنه ؟!

  3. Avatar amir1233

    ال جی دوسال پیش g3 رد تولید کرد و همه برندا رو متحول کرد…
    وگرنه هنوزم داشتن روند معمولی خودشونو طی میکردن…

  4. Avatar علی جوادی

    اپل هیچ حرفی واسه گفتن نداشته و نداره…این سامسونگه که بنیانگذار هر تغییر و تحولیه

  5. Avatar مهدی

    عجب!!

  6. Avatar شایان

    بعد ملت میگن اپل کیفیتش از بقیه یه سر و گردن بالاتره. اپل فقط اون سیب گاز زده پشت گوشی رو خودش تولید میکنه…

  7. Avatar سارا

    اپل همیشه چند قدم عقب تر از بقیه است ولی با تبلیغات خودش رو پیش رو نشون میده !

    1. Avatar هادی

      آیا ویژگی هایی مثل grey scale ، سنسور اثر انگشت ، ۳D touch ، پرداخت در محل با گوشی ( Apple Pay ) و … که اولین بار در گوشی های های iPhone ایجاد شد و سال بعد شرکت های دیگه این قابلیت ها رو به گوشی های خودشون اضافه کردن نشانه عقب بودن اپل از بقیه ی شرکت هاس؟ اونم “چند” قدم …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه