۱۰ برابر بیشتر از تخمین قبلی؛ در عالم احتمالا ۲ تریلیون کهکشان وجود دارد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کهکشان

جهان، یا حداقل «جهان قابل مشاهده» (قسمتی از عالم که به طور نظری از زمین قابل شناسایی است) بسیار متراکم‌تر از چیزی است که دانشمندان قبلا تصور می‌کردند. برآوردهای قبلی دانشمندان نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد کهکشان در محدوده قابل مشاهده ما وجود دارد. اما یک بررسی جدید نشان می‌دهد که این رقم ۱۰ برابر بیشتر است. احتمالا ۲ تریلیون کهکشان در جهان قابل مشاهده وجود دارد که ۹۰ درصد آنها آنقدر محو هستند که بهترین تلسکوپ‌های ما هم نمی‌توانند آنها را شناسایی کنند.

منجمان به سرپرستی «کریستوفر کانسلیس» از دانشگاه ناتینگهام از داده‌های مجود استفاده کردند تا یک نقشه ۳ بعدی از جهان اطراف ما تهیه کنند. آنها با این نقشه توانستند تعداد کهکشان‌هایی را که در دوره‌های مختلف تاریخی وجود داشتند، تعیین کنند. هر چه تلسکوپ به دورتر خیره شود، به زمان دورتری می‌نگرد، چون ما نوری را می‌بینیم که مسافت‌های بسیار طولانی را سفر کرده تا به لنز برسد. مدل ریاضی این تیم نشان می‌دهد برای اینکه عالم به این شکل رفتار کند، باید بیش از یک تریلیون کهکشان در آن وجود داشته باشد.

تیم کانسلیس پس از اینکه ۱۳ میلیون سال پیش را زیر نظر قرار داد، پی برد که در طول تاریخ عالم پراکندگی کهکشان‌ها یکنواخت نبود. وقتی عالم جوان بود، ۱۰ برابر بیشتر کهکشان داشت.

کانسلیس پیش‌بینی می‌کند که تلسکوپ فضایی «جیمز وب» که قرار است در سال ۲۰۱۸ پرتاب شود، تعداد کهکشان‌های قابل مشاهده برای انسان را بیش از دو برابر می‌کند.

منبع: Washington Post

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مهتاب

    نمیشه تعداد کهکشان ها رو گفت به نظرم خدا بی نهایت از این کهکشان ایجاد کرده و محققا نمیتونن هیچ وقت تعدادشون پیش بینی کنن.

    1. Avatar علی

      😐

    2. Avatar آفتاب

      هیچ وقت نمیتون پیش بینی کنن اتفاقا تونستن پیش بینی کنند
      نظرتم برای خودت نگه دار که بینهایت تا کهکشان وجود داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه