دعوای جان کارمک و شرکت قبلی‌اش ادامه دارد

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته، شرکت Oculus، سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی معروف Rift، مجبور به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار جریمه به شرکت «زنیمکس» (ZeniMax) شد. شرکت زنیمکس مدعی شده بود که Oculus از ایده‌های ثبت شده‌ی زنیمکس برای ساخت هدست واقعیت مجازی خودش استفاده کرده است.

جان کارمک می‌گوید که شرکت زنیمکس باید ۲۲.۵ میلیون دلار به او پرداخت کند.

«جان کارمک»، مدیر سابق و موسس استودیوی بازی‌سازی «اید سافتویر» (id Software) که در حال حاضر یکی از مدیران Oculus است، به تازگی از زنیمکس شکایت کرده است. جان کارمک می‌گوید که شرکت زنیمکس باید ۲۲.۵ میلیون دلار به او پرداخت کند؛ طبق گفته‌ی کارمک این رقم، مابقی قرارداد فروش استودیوی بازی‌سازی اید سافتویر است. زنیمکس استودیوی بازی‌سازی اید سافتویر را به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده بود.

سهم جان کارمک از این رقم ۱۵۰ میلیونی، ۴۵ میلیون دلار بود که او نصف این رقم را تبدیل به سهام زنیمکس کرد. با این حال، کارمک می‌گوید که بقیه‌ی این رقم را دریافت نکرده، حتی با اینکه بارها از زنیمکس درخواست کرده است.

مدیر سابق اید سافتویر می‌گوید که زنیمکس به خاطر شکایتی که علیه Oculus کرده است، حاضر نمی‌شود پول او را پرداخت کند؛ شکایتی که می‌گفت جان کارمک قراردادهای خودش را با زنیمکس زیر پا گذاشته بود. با این حال، کارمک معتقد است که با توجه به بسته شدن پرونده‌ی Oculus و زنیمکس، پول او باید پرداخت شود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه