۱۲ دلیل برتری گلکسی نوت ۸ نسبت به آیفون X

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

آیفون X با داشتن یک نمایشگر اولد کم‌حاشیه‌ی زیبا و پردازنده‌ی قدرتمند A11، احتمالا بهترین گوشی ساخت اپل محسوب می‌شود. البته هنوز دستمان به این گوشی نرسیده که به‌طور کامل آن را بررسی کنیم، اما شواهد و قراین این‌طور نشان می‌دهند که آیفون X از چند جهت چند پله پایین‌تر از سامسونگ گلکسی نوت ۸ قرار می‌گیرد. در ادامه ۱۲ دلیل برتری گلکسی نوت ۸ نسبت به آیفون X را برمی‌شماریم.

۱. نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸ از نمایشگری با اندازه‌ی ۶.۳ اینچ و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. اما اندازه‌ی نمایشگر آیفون X فقط ۵.۸ اینچ است و رزولوشن آن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل. با توجه به این که نمایشگر گوشی گلکسی اس ۸ هم ۵.۸ اینچ است، پس نمی‌توان آیفون X را به‌عنوان یک فبلت در نظر گرفت.

۲. جک هدفون

در گلکسی نوت ۸ جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری تعبیه‌شده که با استفاده از آن می‌توانید هر نوع هدفونی را به این گوشی وصل کنید. اما آیفون X این جک را ندارد و مجبور به خریدن هدفون بی‌سیم یا هدفون‌هایی با رابط لایتنینگ یا در نهایت استفاده از یک رابط هستید. این یعنی گوش دادن به موسیقی در آیفون X بدون دردسر نیست.

۳. حق انتخاب بیشتر برای باز کردن گوشی

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

آیفون X اولین گوشی اپل است که قابلیت تشخیص چهره در آن استفاده شده، ولی در این گوشی، دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد. اما در نوت ۸ کاربر برای باز کردن قفل گوشی می‌تواند از قابلیت تشخیص چهره، اسکن عنبیه یا حسگر اثر انگشت استفاده کند.

۴. قفل نبودن گوشی در مکان‌های مشخص

در طول روز معمولا صدها بار به گوشی‌مان نگاه می‌اندازیم و درمجموع زمان زیادی فقط برای باز کردن قفل گوشی صرف می‌شود. در گلکسی نوت ۸ (مانند هر گوشی دیگری که از اندروید ۷ استفاده می‌کند) می‌توان مکان‌های امنی را تعریف کرد که گوشی در چنین مکان‌هایی قفل نشود. کاری که آیفون از پس انجام آن برنمی‌آید.

۵. بازخورد لرزشی در هنگام تایپ

دقت تایپ با صفحه‌کلید لمسی معمولا کمتر از دقت تایپ با صفحه‌کلید مکانیکی است. اما با بهره بردن از بازخورد لرزشی، می‌توان حس استفاده از صفحه‌کلید مکانیکی را برای کاربر ایجاد کرد. بازخورد لرزشی یعنی همان لرزشی که با برخورد انگشتان به هر کلید احساس می‌شود. مانند بیشتر گوشی‌های اندرویدی، در گوشی گلکسی نوت ۸ هم قابلیت بازخورد لرزشی در هنگام تایپ وجود دارد. اما در آیفون X این لرزش فقط در هنگام لمس سه‌بعدی رخ می‌دهد که این قابلیت در صفحه‌کلید جوابگو نیست.

۶. کاربرد گسترده‌ی قلم S-Pen

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

همان‌طور که از نام گلکسی نوت ۸ پیدا است، این گوشی قابلیت‌های گسترده‌ای برای یادداشت‌برداری دارد. با قلم S-Pen می‌توانید روی گوشی‌تان (حتی در هنگام خاموشی نمایشگر) یادداشت بردارید یا ایده‌هایتان را بنویسید. این قلم همچنین برای طراحی هم مناسب است و با انتخاب بخشی از متن، می‌توانید آن قسمت را با مترجم آنلاین ترجمه کنید. درصورتی‌که آیفون X از این قابلیت‌ها بی‌بهره است.

۷. حافظه‌ی قابل گسترش

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

اگر یک آیفون X با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بخرید و بعد از مدتی حافظه‌ی گوشی‌تان پر شود، هیچ راهی برای افزایش این حافظه ندارید. اما در گلکسی نوت ۸ درگاهی برای کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید یک کارت microSD با حجم ۲۵۶ گیگابایت بخرید و در این درگاه وارد کنید.

۸. نمایشگر خمیده و قابلیت سوایپ در کناره‌ها

گلکسی نوت ۸ نمایشگر خمیده‌ای دارد و برای استفاده از مشخصه‌های ویژه‌ی این گوشی می‌توانید در کناره‌های نمایشگر سوایپ کنید. به‌طور مثال با سوایپ در کناره‌ی نمایشگر می‌توانید به اپلیکیشن‌های محبوب، مخاطب‌های مهم یا موارد دیگر دسترسی پیدا کنید. در این گوشی حتی می‌توانید نمایشگر را به دونیم تقسیم و از هر دو قسمت به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. آیفون X هیچ‌کدام از این قابلیت‌های نرم‌افزاری را ندارد.

۹. دسترسی سریع به دوربین

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

بسیاری از سوژه‌های جذاب (مانند کودکان) خیلی سریع حرکت می‌کنند و به همین خاطر خوب است که بتوانیم خیلی سریع از حرکات دل‌نشین آن‌ها عکس بگیریم. در گلکسی نوت ۸ با دو بار فشار دادن دکمه‌ی پاور، اپلیکیشن دوربین به‌سرعت باز می‌شود و می‌توان عکس گرفت. در آیفون X برای باز کردن این اپلیکیشن هیچ دکمه‌ی سخت‌افزاری‌ای وجود ندارد.

۱۰. پورت USB-C به جای لایتنینگ

آیفون X هم مانند بسیاری از آیفون‌های دیگر، برای انتقال شارژ و داده از پورت لایتنینگ بهره می‌برد. پورت لایتنینگ به‌خودی‌خود خیلی هم خوب است اما پورت USB-C خیلی گسترده‌تر است. نوت ۸ از همین پورت استفاده می‌کند. پورت USB-C در حال تبدیل‌شدن به یک استاندارد جهانی است و در بیشتر گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید از همین پورت استفاده می‌شود. این یعنی برای شارژ گوشی، تبلت یا نوت‌بوک‌ها دیگر نیازی به حمل شارژرهای مختلف نخواهید داشت. نکته‌ی جالب توجه اینجا است که در جدیدترین نسخه‌ی مک‌بوک هم از پورت USB-C استفاده می‌شود.

۱۱. دونیم کردن صفحه‌نمایش

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

این روزها همه به دنبال استفاده از مشخصه‌های «چندوظیفگی» (Multitasking) در گجت‌هایشان هستند. شاید بخواهید در وب دنبال مقاله‌ای بگردید و خیلی سریع تکه‌ای از آن مقاله را برای دوستتان ایمیل کنید. موارد استفاده هر چه که باشد، در نوت ۸ و همچنین آیپد می‌توانید نمایشگر را به دونیم تقسیم کنید و از دو اپلیکیشن به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. این مشخصه‌ی جذاب در آیفون X مشاهده نمی‌شود.

۱۲. دسترسی واقعی به فایل‌های گوشی

گوشی شما سرشار از اطلاعات ارزشمند است؛ از عکس‌ها و اسناد شخصی گرفته تا فایل‌های رسانه‌ای و لیست مخاطبان که همه‌ی آن‌ها حائز اهمیت هستند. وقتی‌که نوت ۸ را به کامپیوترتان وصل می‌کنید، خیلی راحت به همه‌ی این اطلاعات دسترسی دارید و با اعمال ساده‌ای می‌توانید این اطلاعات را بین کامپیوتر و گوشی ردوبدل کنید. برای چنین کاری در آیفون X، یا باید با آیتونز سروکله بزنید یا با سینک کردن اطلاعات در فضای کلاود بتوانید این داده‌ها را از گوشی بیرون بیاورید.

منبع: tom’s guide

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۲ دیدگاه
  1. Avatar سید شبیر لطیفی

    جالبه
    چجور میشه که هنوز چیزی رو که حتی لمس هم نشده با گوشی‌ی که تو رده‌های بسیار پایین‌تری هست مقایسه میشه.
    من با وجود اطلاعاتی که تو این مقاله نوشته شده یقینا به این نتیجه رسیدم که نویسنده از اطلاعات تخصصی خیلی پایینی در مورد تلفن همراه برخوردار بوده و توصیه میکنم از سایت دیجیکالا که اطلاعات رو حساب شده تر در اختیار عموم قرار بدهند.
    با تشکر

  2. Avatar ارشاوین

    اساس مقایسه این دو گوشی اشتباهه …گلکسی نوت سامسونگ در هر مدلی همیشه از ایفونهای اپل بهتر بوده چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کاربری.به جز این دوازده تا عامل میشه چندین مورد دیگه هم اضافه کرد که واقعا ایفون x در حد نوت ۸ نیست…

  3. Avatar یه بنده خدا

    دوست عزیزم،پارساجان با مورد ۱ کاملا باحرفتون موافقم
    اما….
    همون قدری که “ضریب خطای ۱ در ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ در فناوری تشخیص چهره اپل” تو مراسم رونماییش دیدم کافیه….
    واقعا باید دست از تعصب برداریم (چه اپلی ها و چه سامسونگی ها)
    در حال حاضر خرید محصولات اپل در ایران یه جور فحش دادن به خودمونه…
    اما هنوز بعضیا برای پوز دادن و منم منم کردناشون باعث شرمساری میشن…
    همین ها هستند که جسارت تحریم های توخالی علیه کشورمونو به اونها میدهند…

    در مورد موارد ۲ و ۳
    درسته که پیشرفت فناوری و پیشرو بودن در هر صنعتی(در اینجا تلفن های همراه) بسیار خوب و قابل تقدیره…
    اما باید در کنار این پیشرفت ها،به فکر طرفدارانشون هم باشن،نه اینکه اونهارو مجبور به کاری کنن(در اینجا منظور مثلا خرید هدفون بیسیم هستش) و یا حتی( استفاده از حسگر تشخیص چهره)
    من به شخصه خیلی حسگر اثر انگشت رو دوست داشتم و اصلا علاقه ای به باز کردن گوشیم با حسگر تشخیص چهره ندارم….
    حداقل سامسونگ در این دو بخش کاملا دست طرفداراشو باز گذاشته…
    نه من و نه شما و نه هیچکس دیگه ای از آینده خبر نداریم…
    شاید در گوشی بعدی، سامسونگ هم این نکات رو زیر پا پذاره…
    دوست خوبم اصلا طرف حرفم باشما نبود(لطفا به دل نگیرید)
    جدیدا توی هر مکانی (چه کاری،چه کلاس،چه رستوران و ….) یه رفتار هایی میبینم که واقعا در شان ما ایرانی ها نیست…
    واقعا برای چی یه ایرانی باید به گوشی که نه ساخت کشورشه و نه سازندش به کشورش احترام میذاره افتخار کنه؟؟؟؟و گوشیشو اونقدری بالا و پایین اینطرف و اونطرف بکنه که همه متوجه بشن یارو ایفون داره؟؟؟؟
    فقط بخاطر قیمت گزافی که براش خرج کرده؟
    برای پولی که تو جیب دشمنش فرو کرده؟
    ببخشید زیادی حرف زدم
    یه سری حرفایی هست که واقعا از داخل ادمو داغون میکنه…
    ممنون که نظر من حقیر رو خوندید.

    1. Avatar مسا

      نخوندیم ^_____^

  4. Avatar Mir

    باز اپل از یک آیفون دیگر رونمایی کرد، و باز طرفداران سامسونگ اومدن بگن ما خوبیم!

    کلاً اگه قراره آیفون جدید مقایسه بشه، خیلی برندها و مدلهای دیگه ای هستند که صلاحیت بیشتری نسبت به سامسونگ دارن.

  5. Avatar Ali.S

    به قابلیت های smart lock
    always on screen
    سیم کارت دو تایی
    سیستم خنک کننده
    دوربین دوگانه
    اشاره نکردید

  6. Avatar Iman

    این مدل خبرها رو زمان پیش فروش نوت ۷ هم شروع کردید! ولی پس از انفجارش خبرهای این مدلی هم منفجر شدن :))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه