دوربین جدید پاناسونیک با قابلیت فیلم‌برداری ۴K

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز در نمایشگاه Photokina 2016 (نمایشگاهی در حوزه محصولات مرتبط با عکاسی)، شرکت پاناسونیک اعلام کرد که در حال توسعه‌ی دوربین LUMIX GH5 است که از نسل دوربین DMC-GH4 بحساب می آید. در حالی که DMC-GH4 اولین دوربین پاناسونیک بود که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ و ۲۵ فریم برثانیه را دارد. دوربین LUMIX GH5 این قابلیت را ارتقا داده و اکنون می‌توان با آن فیلم‌هایی با کیفیت ۴K با سرعت ۵۰ تا ۶۰ فریم برثانیه گرفت.
اغلب دوربین‌هایی که با ویژگی فیلم‌برداری ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه راهی بازار می‌شوند، دوربین‌های فیلم‌برداری فوق حرفه‌ای هستند که حدودا چند هزار دلار قیمت دارند. در حالی که LUMIX GH5 می‌تواند با قیمتی شبیه به دوربین GH4 که ۷۹۹.۹۹ دلار است، گزینه‌ی بسیار خوبی برای برخورداری از کیفیت ویدیویی بالا برای بسیاری از کاربران باشد.

panasonic-lumix-gh5-product-2-1
مثل DMC-GH4 که می‌تواند از ویدیوهای ضبط‌شده عکس‌های ۴K بیرون بکشد تا به عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ۴K دست پیدا کنید، دوربین LUMIX GH5 هم از همان تکنولوژی استفاده کرده و عکس‌های ۶K حدودا ۱۶ مگاپیکسلی عرضه می‌کند. پاناسونیک ادعا می‌کند که کیفیت عکس‌ها نه برابر یک عکس ۱۰۸۰p است. با وجود این که این قابلیت به نظر فوق‌العاده می‌رسد، در حال حاضر بیشتر شبیه به یک بازارگرمی است تا واقعیت.
اطلاعات دیگری راجع به LUMIX GH5 در دست نیست. این در حالی است که پاناسونیک در نمایشگاه فوتونیکا که امروز افتتاح شده و تا ۴ مهرماه ادامه دارد، این دوربین را نمایش می‌دهد. البته زمان عرضه‌ی این محصول اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    به به…….
    واقعا عالی… خدا کنه با قیمت واقعی وارد ایران بشه.

  2. Avatar Smash

    رزلوشن ۶۰p !؟؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه