مقصر سوختن دوربین کانن ۵ds حین لانچ موشک فالکون ۹ که بود؟

۵ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
موشک فالکون ۹

هفته گذشته شرکت اسپیس‌ایکس موفق شد موشک فالکون ۹ را به همراه ۵ ماهوارده جدید مخابراتی به فضا بفرستد. بعد از لانچ این موشک یکی از دوربین‌های عکاسی در زبانه‌های آتش سوخت و تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. حالا در تازه‌ترین خبرها، مقصر این حادثه معلوم شده است.

داستان از این قرار است که اسپیس‌ایکس موشک تجاری فالکون ۹ را با موفقیت پرتاب کرد. قبل از لانچ موشک، یکی از عکاسان باتجربه ناسا به نام بیل اینگالس (Bill Ingalls) مسئولیت تنظیم مکان دوربین را بر عهده داشت تا دوربین‌های عکاسی را در جای امن قرار دهد و تصاویر هیجان‌انگیزی از پرتاب موشک فالکون ۹ ثبت کند. در این میان یکی از دوربین‌های عکاسی که فاصله‌ای دور و ایمن قرار داشت، برخلاف انتظار و پیش‌بینی‌ها در زبانه‌های آتش سوخت و ذوب شد. اینگالس در این‌باره می‌گوید که دوربین عکاسی در مکان درستی قرار گرفته بود. حالا سوالی که مطرح می‌شود، این است که مقصر این حادثه که بود؟ شاید برایتان جالب باشد که مقصر این حادثه نه اسپیس‌ایکس و نه عکاس، بلکه چمن‌ها بودند که سرنوشت این دوربین عکاسی را این گونه تغییر دادند!

در این گیف می‌توانید آخرین تصاویر به جا مانده از دوربین عکاسی اینگالس را ببینید.

پس از آن که موشک فالکون ۹ پرتاب شد، گاز و آتش متصاعد شده شروع به سوزاندن چمن‌ها کردند. سوختن چمن‌ها باعث شد تا زبانه‌های آتش به پایه و دوربین سرایت کند و صدمه‌ی جبران‌ناپذیری را برای دوربین عکاسی به بار بیاورد. بنابراین محل قرار گیری دوربین روی کاغذ درست بود اما درواقعیت، سوختن چمن و سرایت زبانه‌های آتش برنامه‌ریزی‌های ایگالس را نقش بر آب کردند. در این میان شانس بزرگی که اینگالز و ناسا آوردند این بود که مموری دوربین در عین شگفتی سالم ماند تا تصاویر منحصربه‌فردی از عملیات اسپیس ایکس به یادگار بگذارد. پس از این حاده، ناسا یک گیف جالب از آخرین عکس‌های به جا مانده دوربین کانن ۵DS منتشر کرد.

اسپیس ایکس نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکاست که در سال ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک تاسیس شد. فالکون نام خانواده‌ی موشک این شرکت است و اسپیس‌ایکس هم‌اکنون روی پروژه دو پرتاب‌گیر فالکون ۹ و فالکون هوی تمرکز دارد.

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه