دوچرخه‌های لندنی مجهز به لیزر شدند

۲۷ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که احتمالا می‌دانید در برخی از کشورها مانند انگلیس امکان اجاره کردن دوچرخه و استفاده از آن در سطح شهر وجود دارد.

براساس یک طرح آزمایشی در لندن، دوچرخه‌هایی که به ساکنان این شهر و گردشگران اجاره داده می‌شوند برای امنیت بیش‌تر دوچرخه‌سواران به لیزر مجهز شدند.

برهمین اساس ساکنان و گردشگران در شهر لندن می‌توانند از مرکزی به‌نام Boris Bikes یک دوچرخه اجاره کرده و با استفاده از آن در سطح شهر و اطراف آن گردش کنند. در حال حاضر این شهر برای ایجاد امنیت بیش‌تر دوچرخه‌سواران یک روش جدید را طراحی کرده است. براین اساس دوچرخه‌هایی که قرار است در این شهر اجاره داده شوند به لیزر مجهز می‌شوند.

این لیزرها توسط امیلی بروک (Emily Brooke) طراحی شده‌اند و در زمان حرکت یک تصویر سبز رنگ از دوچرخه را در جلوی دوچرخه‌سوار نشان می‌دهد. این روش کمک می‌کند تا دوچرخه‌سوار از مسیر مشخص شده‌ خارج نشود تا میزان برخوردها کاهش یابد.

به‌گفته‌ی فیل الیس (Phil Ellis) مدیرعامل شرکت سازنده‌ی این لیزرها، عدم ایمنی شخصی و امنیت هنوز هم بزرگ‌ترین مانع برای دوچرخه‌سواران است. به‌همین دلیل این شرکت لیزرهایی طراحی کرده که با نشان دادن مسیر پیش‌رو، میزان تصادفات و برخوردها را کاهش می‌دهد. همچنین نور این لیزرها به دوچرخه‌سواران کمک می‌کند تا در شرایطی که محیط تاریک است و امکان تشخیص مشکل می‌شود، بهترین مسیر را انتخاب کنند.

در حال حاضر این طرح به‌صورت آزمایشی در سطح شهر لندن اجرا می‌شود، اما انتظار می‌رود به‌زودی روی تمام ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوچرخه‌ی موجود در سطح این شهر اجرا شود. همچنین نکته‌ی جالب در مورد اجرای طرح استفاده از لیزر این است که ۹۶ درصدبیش‌تر از طرح استفاده از لامپ‌های LED کارایی داشته و مفید است.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    اینجا هم وقتی دوچرختو میزاری یه گوشه با ۴ تا قفل کتابی و ۵ تا قفی زنجیری به نرده میبندی بعد ۲ دقیقه میری برمیگردی میبینی دوچرخه رو با نرده ها از جا کندن بردن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه