رابط کاربری اندروید P آیفون X را هدف گرفته است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید P

گوگل در مورد اندروید P از اقدامات همیشگی خود فاصله گرفته و این بار می‌خواهد تغییر و تحولات زیادی را در این نسخه‌ی جدید اندروید اعمال کند. یکی از این تغییرات مهم، بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی مشابه آیفون X است.

اندروید P این بار به جای بهره‌گیری از نوار مجهز به سه دکمه‌ی مجازی، با الگوگیری از اپل، از یک نوار کوچک ساده بهره می‌برد که با سوایپ‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. البته برخی از موارد مانند گذشته هستند. به عنوان مثال با ضربه بر این نوار، روانه‌ی صفحه‌ی اصلی می‌شوید و با نگه داشتن آن، گوگل اسیتسنت باز می‌شود.

اما حالا، اندروید P از ژست‌های حرکتی متنوعی بهره می‌برد که به طور کامل جایگزین دکمه‌های قدیمی خواهند شد. به جای ضربه بر دکمه‌ی Recent برای مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های باز شده، حالا در اندروید P باید به سمت بالا سوایپ کنید و با این کار، علاوه بر مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های باز شده، می‌توانید نوار جستجوی گوگل و تعدادی از اپلیکیشن‌های پیشنهاد شده را هم ببینید. با یک سوایپ طولانی‌تر به سمت بالا، روانه‌ی app drawer می‌شوید و در این قسمت می‌توانید اپلیکیشن‌های موردنظر خود را اجرا کنید. همچنین با ضربه زدن بر نوار و کشیدن انگشت به راست و چپ، می‌توانید بین اپلیکیشن‌های باز شده حرکت کنید.

دکمه‌ی بازگشت به طور کامل حذف نشده است. گوگل برای این کار یک دکمه‌ی مجازی را طراحی کرده که البته فقط در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شود. از سال ۲۰۱۱ که برای اولین بار دکمه‌های مجازی ناوبری معرفی شدند، چنین اقدامی بزرگ‌ترین تغییر اندروید در زمینه‌ی نوار ناوبری این سیستم‌عامل به حساب می‌آید. هرچند گوگل در زمینه‌ی طراحی این نوار همواره تغییراتی را اعمال می‌کرد یا قابلیت‌های آن‌ها را افزایش می‌داد (مانند فشار بر دکمه‌ی هوم برای باز کردن گوگل اسیستنت)، اما همیشه مبنای طراحی این بخش بدون تغییر مانده بود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar کیانوش

    آیا اندروید p برای گلکسی نوت۸ هم عرضه میشه؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه