رابط کاربری گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ پلاس چه فرقی دارد؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی اس ۹

بیشتر صاحب‌نظران معتقدند گلکسی اس ۸ یکی از بهترین محصولات سامسونگ است. وقتی این گوشی پنج ماه پیش رونمایی شد مشخص شد که سامسونگ در طراحی گوشی یک گام جلوتر رفته است.

اما با رونمایی از گلکسی نوت ۸ پرچم‌دار جدید سامسونگ با گوشی متفاوتی روبه‌رو نخواهید بود. اگر دوربین دوتایی آن را کنار بگذاریم این گوشی بسیار شبیه گلکسی اس ۸ پلاس است. اما رابط کاربری این گوشی واقعا چه تفاوت‌هایی با گلکسی اس ۸ پلاس دارد؟

اپلیکیشن دوربین

تصویر بالا گلکسی نوت ۸ و تصویر پایین گلکسی اس ۸ پلاس را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین تغییر در گلکسی نوت ۸ تمام صفحه شدن تصویر در اپ دوربین است. آیکون زرد رنگ کنار تصویر به شما کمک می‌کند تا بتواند به‌سرعت اندازه نسبت تصویر را از ۴:۳ به ۱۸.۵:۹ تغییر دهید. البته این امکان در اس ۸ هم وجود داشت اما باید از منو تنظیمات دوربین آن را تغییر می‌دادید. یک دکمه هم برای زوم اضافه‌شده. به نظر می‌رسد با دکمه شاتر هم مثل اس ۸ می‌توانید زوم کنی ولی این دکمه جدید روی اپ دوربین به شما کمک می‌کند به‌سرعت زوم اپتیکال و دیجیتال را تغییر دهید.

فوکوس زنده

Live focus یا فوکوس زنده امکان جدیدی است که به نوت ۸ اضافه شده است. این امکان نسبت به فوکوس چهره که در گوشی‌های دودوربینه دیده ایم، پیشرفته‌تر است. شما می‌توانید قبل یا بعد از عکس گرفتن میزان تاری پشت تصویر را تعیین کنید.

پنل اج

پنل اج نوت ۸ به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های جفت شده را در قسمت میانبرها داشته باشید. اس ۸ پلاس با وجود صفحه نمایش بزرگی که دارد نمی‌تواند دو اپ را به‌صورت جفت شده در میانبرهای پنل اج خود جا دهد.

کیبورد پیش‌فرض

تایپ کردن با گلکسی نوت ۸ کمی راحت‌تر شده است. چون شما می‌توانید سمبل‌ها و کاراکترها را با نگه داشتن دکمه مربوط به آن وارد کنید. برای مثال برای @ کافی است دکمه S را کمی نگه دارید. ویرگول هم به دکه کنار فاصله اضافه شده است.

صفحه شماره‌گیری

یک نگاه به صفحه شماره‌گیری گلکسی نوت ۸ نشان می‌دهد که جه تفاوتی با پرچم‌دار قبلی کرده است. در گلکسی نوت ۸ (تصویر سمت چپ)آیکون دسترسی سریع به پیامک را می‌بینیم. این دکمه جایگزین دکمه دسترسی سریع به مکالمه تصویری داشت.

تغییر دیگر اضافه شدن تب مکان‌ها به منو بالای صفحه شماره‌گیری در نوت ۸ است.

به جز این ها تفاوت‌های دیگری هم در رابط کاربری وجود دارد. چند نمونه زیر راببینید و تفاوت های آن را پیدا کنید.

 

منبع: phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar عماد

    در موردصفحه کلید که گفته بودین کاراکتر ها و سمبل ها به صفحه کلید اضافه شدن باید بگم این قابلیت میشه از تو تنظیمات صفحه کلید فعال کرد

  2. Avatar علیرضا دانایی

    س و عرض ادب خدمت دوستان یه زمانی طرفداران سامسونگ به اپل ایراد میگرفتند که چرا قیمت محصولاتش(گوشی)اینقدر زیاد و گرونه الان سامسونگ داره همون راه رو میره ۱۰۰۰ دلار و بالاتر قیمت نوت ۸ واقعا چه خبره اپل هم همین طور واقعا چه فرقی با s8 داره فقط قلمش که هیچ کاربردی نداره من یه زمانی هی گوشی عوض میکردم ولی الان یه گوشی دستمه که مال سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ فقط صفحه نمایش و دوربین تعغیر میکنه من با پول نوت ۸ یا ایفون میرم یه دوربین حرفه ای میگیرم الکی خودتون رو اذیت نکنید همه گوشیها الان همه در یک سطح هستند

  3. Avatar محمد حسن

    وااااای خدا چه خبر مهمی

    آیکون های نوت هشت رنگش عوض شده میدونی یعنی چی
    یعنی یه قدم به سمت تکامل حرکت کرده وااااااااای خدا من که دیگه نمی تونم

    واقعا برای کسی مهمه که شکل آیکون های نوت ۸ با اس ۸ فرق کرده

    من یه طرفدار سر سخت سامی هستم ولی با این خبر ها ارزش سامی رو میارید پایین

    لطفا به نظرات احترام بزارید و تایید کنید

  4. Avatar A

    عالی بود

  5. Avatar اسماعیل

    گلکسی نوت ۸ یک شاهکاره.دیجی کالا بهترین فروشگاه ایران هست با اینحال بدترین کارشناسهای نقد مسائل تکنواوژی رو داره،همیشه طرفدار اپل هستن در حالی که در نقدهاشون بهترین گوشی جهان رو سطح پایین نشان میدهند ولی بی ارزشترین امکانات گوشیهای ایفون رو بزرگ نشون میدن.یه سر به سایت زومیت بزنید تا ببینین نقد منصفانه یعنی چی،بعد این چندسال هنوز نمیشه متوجه شد طرفدار کدوم برند هستن چون نقدهای مثبت و منفی رو عادلانه انجام میدن.

    1. Avatar MaxouD™

      بیک لایک خداییش حرف دل منو زدی من از دیجی کالا خوشم میاد ولی همیشه توی نقد و بررسی هایی که داره، طرفداری اپل رو میکنه بعضی اوقات از سامی مشکلی پیدا نمیکنه میگه وزنش زیاده پشت گوشی هم اثر انگشت میوفته در حالی که بهترین گوشی سال شده اصلا کلا اینجوریه ها تو بخش بازی سرگرمی هم همیشه از فیفا تعریف و تمجید میکنن مسخره ترین قابلیت بازی رو میکوبن سر پی اس
      نمیدونم اینجا چرا اینجویه کلا باید یه طرف رو بگیرن دیگه

  6. Avatar علي

    اصلا ازش خوشم نیومد
    مطلب خوبی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه