راهنمای خرید بازی آموزشی؛ به فرزندانمان فرصت بازی کردن بدهیم

۲۵ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای خرید بازی آموزشی

ما پدر و مادرها می‌خواهیم فرزندانمان از همه لحاظ بسیار بامهارت و کارآمد باشند. هر روز آن‌ها را از این کلاس به آن کلاس می‌بریم تا استعدادهای مختلفشان را کشف و شکوفا کنیم تا در دنیای مدرن امروزی، چیزی از بقیه کم نداشته باشند و بتوانند حسابی پیشرفت کنند. من مخالف آموزش بچه‌ها نیستم؛ ولی به این فکر می‌کنم که ما می‌توانیم با روش‌های بهتر، مهارت‌های متنوع را به کودکانمان آموزش بدهیم و درعین‌حال فرصت بازی‌کردن را برایشان فراهم کنیم. استفاده از بازی‌های مختلف به کودکان کمک می‌کند تا در عین بازی‌کردن و شاد بودن، مهارت‌های مختلف را هم یاد بگیرند و آن‌ها را تجربه کنند. یادتان باشد بچه‌ها همیشه می‌توانند آموزش ببینند؛ ولی زمان کودکی‌کردن و شادی کودکانه محدود است. شما می‌توانید با انتخاب بازی‌های شاد و جالب، امکان بازی‌کردن و شادبودن را برای بچه‌ها مهیا کنید و درعین‌حال جرقه‌ی خلاقیت و کشف موضوعات متنوع را در ذهنشان ایجاد کنید. اگر به دوران کودکی خود برگردید، حتما به یادتان می‌آید که بسیاری از تجربه‌های امروزتان را از همان بازی‌های ساده‌ی کودکی آموزش دیده‌اید. آن زمان بود که شروع به امتحان و کسب تجربه‌های خاص خود کردید. امروزه به علت فضای محدود منازل، معمولا امکان بازی در حیاط‌ برای کودکان فراهم نیست؛ بنابراین بچه‌ها زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنند. ما منکر مهیج‌ و سرگرم‌کننده بودن این بازی‌ها نیستیم؛ ولی می‌توانید زمانی را به بازی‌های دیگر اختصاص دهید تا توانایی مختلف بچه‌‎ها هم شکوفا شود. با توجه به مطالب گفته‌شده، می‌خواهیم چند بازی آموزشی خوب را از محصولات متنوع دیجی‌کالا به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را به کودکانتان پیشنهاد کنید.

راهنمای خرید بازی آموزشی

قبل از هرچیز باید به این نکته توجه کنیم که اسباب‌بازی باید مناسب سن کودک باشد تا کودک بتواند با آن ارتباط برقرار کند و اعتمادبه‌نفسش لطمه نبیند. انتخاب بازی نامناسب علاوه‎بر ایجاد حس ناتوانی در بچه‌ها، باعث بی‌علاقگی به هدف بازی می‌شود. امروزه بازی‌های آموزشی بسیار متنوع و خلاقانه طراحی شده‌اند. شما می‌توانید براساس سن و جنسیت فرزند دلبندتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نکته‌ی مهم دیگر کیفیت ساخت و مواد استفاده‌شده در اسباب‌بازی‌هاست. کودکان به‌طوردائم با اساب‌بازی در تماس هستند؛ پس اسباب‌بازی باید از مواد باکیفیت و غیرسمی ساخته شده باشد تا بر اثر تماس بچه‌ها با آن مشکلی پیش نیاید.

اگر کودک شما زیر دو سال است، شرکت‌های معتبری همچون «وی تک»، «لیتل تیکس»، «پلن تویز» و «پین تویز» بهترین محصولات را برای او تولید کرده‌اند. «وی تک» یک برند معتبر هنگ‌کنگی است که محصولات متنوعی برای کودکان از بدو تولد تا ۹-۸ ساله دارد. این محصولات کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و به نوزادان در آموزش اعداد، رنگ‌ها و اسامی حیوانات کمک بسیاری می‌کنند. معمولا محصولات این برند به صورت دوزبانه هستند و می‌توان علاوه‌بر زبان انگلیسی، زبان دیگری را هم به آن‌ها آموزش داد. این اسباب‌بازی‌ها در توانمندسازی دستان کودکان و تقویت هماهنگی میان چشم و دست بسیار موثرند.

بازی آموزشی وی تک مدل Touch And Learn Storytime

بازی آموزشی وی تک مدل Touch And Learn Storytime

اگر دوست دارید فرزند دلبندتان با اسباب‌بازی‌های چوبی و کاملا ایمن بازی کند، می‌توانید محصولات پلن تویز یا پین تویز را برایش بخرید. این محصولات از مواد رنگی بی‌ضرر ساخته شده‌اند، فاقد مواد سمی هستند و کارایی بسیار متنوعی دارند. این بازی‌های به کودکان کمک می‌کنند در شناخت رنگ‌ها و اسامی حیوانات مهارت پیدا کنند. بازی آموزشی پلن تویز مدل Stacking Ring Mouse نمونه‌ای بسیار مناسب برای تفهیم معنای کوچک و بزرگ تکه‌های اسباب‌بازی به کودکان است.

بازی آموزشی پلن تویز مدل Stacking Ring Mouse

بازی آموزشی پلن تویز مدل Stacking Ring Mouse

از دیگر نمونه‌های بسیار مناسب می‌توان به محصولات شرکت معتبر تایلندی پلن تویز اشاره کرد. می‌توان مدل‌های مختلف و بسیار باکیفیت آن را در اختیار کودکان زیر دو سال گذاشت. در هر مدل سعی شده نیازهای نوزادان در سنین خاصی در نظر گرفته شود.

بازی آموزشی پین تویز مدل Train Four Friends

بازی آموزشی پین تویز مدل Train Four Friends

بازی آموزشی پین تویز مدل Train Four Friends مناسب آموزش مهارت‌های حرکتی است. بچه‌های زیر دو سال علاوه‌بر آشنایی با رنگ و نام حیوانات و اشکال هندسی، می‌توانند این قطار رنگارنگ و چوبی را به دنبال خود حرکت دهند.

اسباب‌بازی پلن تویز مدل Fruit And Vegetable Play Set

اسباب‌بازی پلن تویز مدل Fruit And Vegetable Play Set

اسباب‌بازی پلن تویز مدل Fruit And Vegetable Play Set به فرزندان بالای سه سال کمک می‌کند تا مهارت‌های فردی همچون کار با چاقو و… را هم فرابگیرند. این امر علاوه‌بر آموزش استفاده از ابزارهایی همچون چاقو، قاشق، چنگال و… در مستقل‌شدن بچه‌ها بسیار موثر است.

برای کودکان بالای سه سال تنوع محصولات بیشتر است؛ زیرا با افزایش سن کودک، نیار به آموزش‌های بیشتر شروع خواهد شد. علاوه‌بر برندهای معتبری که تاکنون در موردشان صحبت شد، برند «۴M» هم یکی از بهترین نمونه‌ها است. مدل‌های متنوع آن به بچه‌ها کمک می‌کند تا کمی از دنیای دیجیتالی دور شده و شروع به کسب تجربه با وسایل ساده کنند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی با ابزارهایی ساده مانند تکه‌های کاغذ یا پلاستیک ربات بسازند.

کیت آموزشی 4ام مدل Plastic Bag Monster 04580

کیت آموزشی ۴ام مدل Plastic Bag Monster 04580

مدل‌هایی مانند کیت آموزشی ۴ام مدل Plastic Bag Monster 04580 به بچه‌ها کمک می‌کنند تا به دنیای پیرامونشان با دقت بیشتری نگاه کنند و بتوانند با ابزاری ساده، یک ایده‌ی جدید بسازند. درعین‌حال نسبت به محیط‌زیست حساس و آگاه باشند و کمک بیشتری به محیط‌زیست و سبزماندن زمین بکنند.

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر که محصولات متنوعی برای کودکان دارد، شرکت «اسپین مستر» است. این شرکت کانادایی با تولید محصولات متنوع سعی می‌کند کودکانی خلاق پرورش دهد. خمیربازی، ساخت عروسک و خیاطی از نمونه‌های بسیار مناسب برای دختران و پسران است که به آن‌ها کمک می‌کند دستانی ورزیده داشته باشند.

خمیر بازی اسپین مستر مدل Studio Atelier De Poterie

خمیر بازی اسپین مستر مدل Studio Atelier De Poterie

با شنیدن نام «راونزبرگر» به یاد پازل‌های متنوع این شرکت آلمانی می‌افتیم؛ اما این شرکت علاوه‌بر تولید پازل‌های باکیفیت که هنوز هم حرف اول را در بازار جهانی می‌زنند، محصولات دیگر هم مانندکیت‌های آموزشی و بازی‌ فکری تولید می‌کند.

بازی آموزشی راونزبرگر مدل بافتنی دوست‌داشتنی کد 182909

بازی آموزشی راونزبرگر مدل بافتنی دوست‌داشتنی کد ۱۸۲۹۰۹

بازی آموزشی راونزبرگر مدل بافتنی دوست‌داشتنی یکی از محصولات بسیار باکیفیت این شرکت در زمینه‌ی کسب مهارت انگشتان دست است که می‌توانید آن را در اختیار دختربچه‌ها قرار دهید تا بافتنی ببافند و برای خود، دستبندهای متنوع و زیبا بسازند. این بازی در افزایش خلاقیت بچه‌ها هم بسیار موثر است.

با انتخاب محصولات مناسب سن بچه‌ها می‌توانید در شناخت آن‌ها از محیط پیرامونشان گام موثرتری بردارید. اسباب‌بازی‌های امروزه فقط وسیله‌ی سرگرمی و پرکردن وقت بچه‌ها نیستند، بلکه به‌عنوان وسیله‌ی کمک‌آموزشی در کسب مهارت‌های جدید به بچه‌ها کمک می‌کنند تا توانایی‌هایشان را به‌خوبی شناخته و آن‌ها را درک کنند. این اسباب‌بازی‌ها همچنین در ایجاد رابطه‌ی گرم و صمیمی بین والدین و فرزندان بسیار تاثیرگذارند. در دنیای مدرن امروز، بازی با بچه‌ها یکی از روش‌های بسیار مناسب برای کسب آرامش است که نمی‌شود به‌سادگی از کنارش گذشت؛ پس والدین عزیز شما هم بازی کنید تا کمی از فشارهای جامعه‌ی مدرن دور شوید و لحظات شادی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه