[راهنمای خرید] صندلی ماساژ و اهمیت استفاده از آن

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
راهنمای خرید صندلی ماساژ

تصور کنید بعد از یک روز پرکار یا یک جلسه تمرین ورزشی سنگین به منزل رسیده‌اید. چه چیز بیش از همه برای رفع خستگی و کسب آرامش به شما می‌چسبد؟ دوش آب گرم؟ یک لیوان چای؟ استقبال گرم همسر و فرزندان؟ نظرتان با یک ماساژ حرفه‌ای چیست؟ خوشبختانه در دنیای امروز تکنولوژی تنها به موبایل و تبلت و گجت‌هایی ازاین‌دست محدود نمی‌شود. صندلی‌های ماساژ تکنولوژی پیشرفته، اصول علم ارگونومی و بیومکانیک و تجربه‌ی هزاران ساله‌ی طب سنتی را در هم می‌آمیزند تا شما بتوانید در منزل خود آرامش ماساژ یک استاد حرفه‌ای را تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین نکاتی را که هنگام خریدن یک صندلی ماساژ باید در نظر بگیرید با هم بررسی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

ماساژ

ماساژ چیست و چرا اهمیت دارد؟

ماساژ روشی باستانی برای حفظ سلامتی، افزایش شادابی و درمان دردهاست که شامل اجرای تکنیک‌هایی نظیر فشار، کشش، لرزش، گرمایش و حرکت روی بدن می‌شود. انواع مختلف ماساژ در طب سنتی کشورهای مختلف جهان از جمله چین، ژاپن، کره، تایلند، هند، مصر و یونان سابقه‌ای طولانی دارد. ماساژ در چین برای بیش از ۵۰۰۰ سال به‌صورت مداوم در حال توسعه یافتن بوده و در دوران مدرن اصول علمی غربی‌ها را هم در چارچوب سنتی خود گنجانده است.

امروزه ماساژ در بسیاری از کشورهای دیگر به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخشی ضروری از مراقبت‌های بهداشتی برای حفظ تندرستی محسوب می‌شود. ماساژ برای ورزشکاران هم اهمیت زیادی دارد و سابقه‌ی استفاده از آن در کنار ورزش به زمان توسعه‌ی کونگ‌فو در چین باستان و آغاز رقابت‌های المپیک در یونان باستان برمی‌گردد. ماساژ با طب سوزنی سنتی چینی هم ارتباط تنگاتنگی دارد. بر این اساس ماساژ ریشه‌های عصبی در بخش‌های خاصی از بدن می‌تواند علاوه بر ایجاد حس شادابی به بهبود بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات فیزیولوژیک کمک کند.

فواید بسیار زیادی برای ماساژ برشمرده می‌شود. از مهم‌ترین فواید آن می‌توان به بهبود جریان خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رفع تنش و استرس، کمک به خواب بهتر، تقویت عضلات، کاهش خطر ابتلا به واریس و ایجاد انگیزه برای فعالیت بدنی و ورزش اشاره کرد. ماساژ همچنین یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای تسکین درد است.

نکات مهم هنگام خریدن صندلی ماساژ

صندلی‌های ماساژ در انواع مختلف، با قابلیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین تکنولوژی‌ها، امکانات و قابلیت‌هایی را که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما برای انتخاب بهتر یک صندلی ماساژ مناسب کمک کند بررسی خواهیم کرد.

صندلی ماساژ - ماساژ سه بعدی

تکنولوژی ماساژ سه‌بعدی هوشمند

برخی از صندلی‌های ماساژ از تکنولوژی ماساژ دوبعدی استفاده می‌کنند. در ماساژ دوبعدی گوی‌ها و غلتک‌های ماساژ تنها در دو محور افقی و عمودی حرکت می‌کنند. صندلی‌های ماساژ حرفه‌ای‌تر به ماساژ سه‌بعدی مجهز هستند. بدین معنی که غلتک‌های ماساژ در آن‌ها علاوه بر محورهای عمودی و افقی قابلیت حرکت به جلو و عقب را هم دارند. پیشرفته‌ترین صندلی‌های ماساژ از تکنولوژی ماساژ سه‌بعدی هوشمند بهره می‌برند. در این تکنولوژی غلتک‌های ماساژ می‌توانند به‌صورت خودکار خود را بر اساس اندازه‌ها و انحناهای مختلف بدن تنظیم کرده و عملکرد یک استاد ماساژ حرفه‌ای را هنگام اجرای انواع مختلفی از ماساژ از جمله مالشی، ضربه‌ای و شیاتسو تقلید کنند. این نوع از صندلی‌های ماساژ قادر هستند با تنظیم دقیق فاصله‌ی بین غلتک‌ها، ماساژ مؤثرتری را نسبت به صندلی‌های معمولی ارائه دهند.

صندلی ماساژ - اسکن

سنسورهای اسکن بدن

اغلب صندلی‌های ماساژ تنها به قابلیت تنظیم بر اساس عرض سرشانه مجهز هستند ولی در انواع پیشرفته‌تر از سنسورهای متعدد برای تعیین میزان فشار وارد شده از سوی نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. این نوع صندلی‌های ماساژ میزان فشار کیسه‌های هوا را بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از اسکن بدن تنظیم می‌کنند تا هر کاربر ماساژی متناسب با جثه‌ی خود دریافت کند. البته معمولا در صندلی‌های ماساژی که فاقد قابلیت اسکن بدن هستند امکان تنظیم دستی فشار کیسه‌های هوا در چندین سطح وجود خواهد داشت.

برنامه‌های خودکار

اکثر صندلی‌های ماساژ به برنامه‌های خودکاری مجهز هستند که به‌طور ویژه برای گروه‌های مختلف مردم با ویژگی‌ها یا فعالیت‌های خاص طراحی شده‌اند. برای مثال این برنامه‌ها می‌توانند مخصوص ورزشکاران، افراد سالمند، افرادی که زمان زیادی را پشت میز کامپیوتر می‌گذرانند، خانم‌های خانه‌دار یا محصلین طراحی شده باشند. اگر خانواده‌ی شما شامل افرادی از گروه‌های مختلف است توجه به وجود برنامه‌های خودکار خاص آن‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت. همچنین برخی از صندلی‌های ماساژ امکان تنظیم و ذخیره‌ی برنامه‌های سفارشی کاربر را هم دارند.

صندلی ماساژ - مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی

در برخی از صندلی‌های ماساژ غلتک‌ها و محل قرارگیری ساق پا به مغناطیس‌های دائمی مجهز هستند که از طریق مغناطیس درمانی به بهبود گردش خون، کاهش درد و آرامش عضلات کمک می‌کنند.

صندلی ماساژ - گرمایش مادون قرمز

گرمایش با اشعه‌ی مادون‌قرمز

تاثیر مثبت اشعه‌ی مادون‌قرمز بر روی کاهش درد و بهبود سلامتی از نظر علمی اثبات شده است. برخی از صندلی‌های ماساژ با استفاده از پنل‌های گرمایشی فیبر کربن دمای ناحیه‌ی کمر را بین ۴۰ تا ۵۰ درجه بالا می‌برند. این قابلیت می‌تواند به رفع خستگی و گرفتگی عضلات کمک کند. پنل‌های فیبر کربن برخلاف پنل‌های سرامیکی قادر هستند اشعه‌ی مادون‌قرمز با طول‌موج بلند (Far-Infrared) تولید کنند. طول‌موج این ناحیه از اشعه‌ی مادون‌قرمز با بدن انسان هماهنگی دارد و به همین علت سلول‌ها می‌توانند این انرژی را جذب کنند. جذب انرژی سلول‌ها را فعال‌تر می‌کند و در نتیجه متابولیسم بدن انسان بهبود می‌یابد.

صندلی ماساژ - یون منفی آکسیژن

یون اکسیژن منفی

در بعضی از صندلی‌های ماساژ پیشرفته از ژنراتورهای یون اکسیژن منفی استفاده می‌شود. یون‌های اکسیژن منفی در واقع اتم‌هایی از اکسیژن هستند که با یک الکترون منفی اضافه باردار شده‌اند. در طبیعت این یون‌ها توسط تاثیرات ناشی از آب، هوا و نور خورشید تولید می‌شوند. شادابی و بوی مطبوعی که در ساحل دریا، نزدیک یک آبشار یا پس از باران تند حس می‌کنید به دلیل سرشار شدن هوا از یون‌های اکسیژن منفی است. یون اکسیژن منفی هوا را از انواع آلودگی‌ها نظیر باکتری، قارچ، ویروس، گردوخاک و عوامل آلرژی‌زا پاک می‌کند و تاثیر مثبتی روی سلامتی دارد.

صندلی ماساژ - ماساژ کششی

ماساژ کششی

برخی از صندلی‌های ماساژ به نوع خاصی از ماساژ به نام ماساژ کششی مجهز هستند که می‌تواند فاصله‌ی بین مهره‌های ستون فقرات را تنظیم کرده و فشار را از روی اعصاب این ناحیه بردارد. امکان استفاده از این نوع ماساژ در صندلی‌های وجود دارد که بخش پشتی و نشیمن آن‌ها مجزا باشد و در نتیجه بتوانند به حالت کاملا خوابیده دربیایند. البته ممکن است در صندلی‌های ماساژی که بخش پشت و نشیمن یکپارچه دارند قابلیت خاص دیگری یافت شود. در این حالت غلتک‌های ماساژ امکان حرکت بیشتری دارند و ماساژ آن‌ها تا ناحیه‌ی نشیمن‌گاه امتداد می‌یابد.

صندلی ماساژ - فضای مورد نیاز

فضای مورد نیاز

طبیعتا صندلی‌های ماساژ به دلیل قرار گرفتن در وضعیت‌های مختلف از جمله خوابیده ابعاد ثابتی ندارند. در نتیجه توجه به حداکثر ابعاد مورد نیاز صندلی ماساژ هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پایه‌ی صندلی ماساژ ثابت باشد مجبور خواهید بود علاوه بر جلو، در پشت صندلی هم فضایی اضافه را برای زمانی که صندلی به حالت خوابیده درمی‌آید در نظر بگیرید. در این حالت امکان قرار دادن صندلی در فاصله‌ی کمی نسبت به دیوار ممکن نخواهد بود و اگر فضای مستقلی برای صندلی ماساژ نداشته باشید ممکن است از وضعیت آن نسبت به دکوراسیون منزل راضی نباشید. خوشبختانه برخی از صندلی‌های ماساژ این مشکل را با قرار دادن ریلی در بخش پایه حل کرده‌اند. در این صندلی‌ها پایه هم‌زمان با تغییر وضعیت صندلی به حالت خوابیده روی ریل به سمت جلو حرکت می‌کند. در نتیجه دیگر به فضای اضافه در پشت صندلی ماساژ نیازی نخواهد بود و می‌توانید آن را متناسب با دکوراسیون در هر فاصله‌ی نزدیکی نسبت به دیوار قرار دهید.

صندلی ماساژ - موسیقی

پخش موسیقی و اپلیکیشن

قطعا گوش فرادادن به یک موسیقی ملایم هم‌زمان با ماساژ می‌تواند تاثیر آرامش‌بخش آن را بیشتر کند. به همین دلیل در بسیاری از صندلی‌های ماساژ امکاناتی برای پخش موسیقی در نظر گرفته شده است. در بعضی صندلی‌ها برای شنیدن موسیقی باید از هدفون استفاده کنید ولی در برخی دیگر اسپیکرهای کوچکی در نزدیکی دو گوش تعبیه شده که اجازه می‌دهد بدون نیاز به هدفون به موسیقی گوش فرا دهید. بعضی از صندلی‌ها از یک درگاه USB برای پخش موسیقی از روی فلش مموری استفاده می‌کنند ولی در انواع پیشرفته‌تر امکان پخش موسیقی از روی گوشی‌های هوشمند با فناوری بلوتوث و بدون نیاز به کابل ممکن است. ممکن است صندلی‌های مجهز به فناوری بلوتوث اپلیکیشن‌های مخصوصی هم داشته باشند که اجازه دهد عملکردهای مختلف صندلی را به‌جای کنترلر دستگاه از طریق گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

روکش‌های قابل شستشو

با توجه به این‌که احتمالا تمام اعضای خانواده از یک صندلی ماساژ استفاده می‌کنند و ممکن است بعضی از آن‌ها پس از فعالیت بدنی و ورزشی دچار تعریق زیادی شده باشند، حفظ بهداشت صندلی ماساژ اهمیت بالایی خواهد داشت. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب صندلی ماساژ به امکان جداسازی و شستشوی آسان روکش‌ها توجه داشته باشید.

پیشنهاد

اگر با توجه به نکاتی که گفته شد تصمیم گرفته‌اید که یک صندلی ماساژ کامل و حرفه‌ای خریداری کنید صندلی ماساژ iREST مدل SL-A80 در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌هاست. این صندلی ماساژ با امکاناتی نظیر ماساژ هوشمند سه‌بعدی، ۸ برنامه‌ی خودکار، گرمایش مادون‌قرمز، ژنراتور یون اکسیژن منفی، مغناطیس درمانی و بسیاری قابلیت‌های دیگر یکی از کامل‌ترین صندلی‌های ماساژ موجود در بازار است. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با مطالعه‌ی نقد و بررسی این مدل از لینک زیر اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورید:

نقد و بررسی صندلی ماساژ iRest مدل SL-A80

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. صندلی ماساژور

    عالی بود استفاده کردم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه