راهنمای خرید لوازم غذاخوردن کودک (غذا دادن به بچه‌ها کار سختی نیست)

۲۵ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

وقتی ابزار کافی مهیا باشد غذاخوردن به یکی از سرگرمی‌های بچه‌‌ها تبدیل می‌شود؛ ابزاری که آن‌ها را در گروه مادر و کودک دیجی‌کالا به راحتی پیدا می‌کنید. تغذیه‌ی کودکان به دلیل اینکه بدن آسیب‌پذیری دارند و در حال رشدند، اهمیت زیادی دارد. این اهمیت شامل دو بخش است: غذایی که به کودک می‌دهید و لوازمی که برای غذادادن به او استفاده می‌کنید. استفاده از لوازم غذاخوری مخصوص و مناسب شرایط کودک از مواردی است که بهتر است به آن توجه کنید. در مطلب پیش رو با بعضی از لوازم غذاخوری مناسب برای کودک‌تان آشنا می‌شوید.

kids_no11-1صندلی غذاخوری بیبی‌لوکس مدل TH353

کودک در زمان غذاخوردن باید در وضعیت خوبی قرار بگیرد که بتواند بدون فشار و ناراحتی غذا بخورد. نشستن روی صندلی غذاخوری مخصوص کودک، به او احساس نزدیکی به بزرگ‌سالان را می‌دهد و باعث می‌شود از غذایش لذت بیش‌تری ببرد. صندلی غذاخوری بیبی‌لوکس مدل TH353 با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند ایمنی و پشتی قابل تنظیم، باعث می‌شود کودک‌تان بدون ریخت‌وپاش و با لذت غذا بخورد.

‌ ‌ ‌

kids_no11-2قمقمه‌ی کروکودیل کریک مدل Eco Kids طرح گل‌ها

نوشیدن آب در حفظ سلامتی و کنترل وزن کودکان نقش موثری دارد. کودکان به‌خاطر تحرک زیادی که دارند، بیش‌تر تشنه می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است همیشه مقداری آب همراه خود داشته باشند. استفاده از قمقمه‌ی کروکودیل کریک مدل Eco Kids با اندازه و وزن مناسب و نوع خروجی ضامنی، برای کودکان بسیار ساده است. با همراه‌داشتن این قمقمه، خیال‌تان راحت است که کودک‌تان همیشه چند لیوان آب همراه خود دارد.

آب‌چکان ظرف کودک بون مدل B397

ظروف غذاخوری کودک، دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند و برای خشک‌کردن آن‌ها بعد از شست‌وشو به ابزاری متناسب با اندازه‌شان نیاز دارید. آب‌چکان ظرف کودک بون مدل B397 به‌خاطر پایه‌ی بلندش برای خشک‌کردن پیش‌بند کودک مناسب است. این آب‌چکان را روی خشک‌کن ظروف کودک نصب کنید و از گلبرگ‌هایش برای آویزان و خشک‌کردن قطعات ریز استفاده کنید.

سرلاک خوری بون مدل B1012 ظرفیت ۹۰ میلی‌لیتر

کودکان در سنین خاصی نیاز دارند که در کنار غذای اصلی، از غذای کمکی مانند سرلاک استفاده کنند. سرلاک‌خوری بون از پلاستیک ساخته شده و استفاده از غذاهای رقیق را ساده‌تر می‌کند؛ هم‌چنین درپوش موجود در آن، از ورود آلودگی به داخل و از بیرون‌ریختن غذا جلوگیری می‌کند.

‌ ‌ ‌

kids_no11-3ظرف غذاخوری کودک مانچکین مدل Lil Apple Plates

استفاده از ظروف چینی یا فلزی می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد و به آنان آسیب برساند. پلاستیک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ظروف غذاخوری کودکان باشد؛ البته پلاستیکی که عاری از مواد سمی و مضر است. ظرف غذای کودک مانچکین مدل Lil Apple Plates  از پلاستیک مرغوب ساخته شده، فاقد ماده‌ی سمی BPA است و می‌توانید آن را در مایکروویو بگذارید.

ظرف غذای کودک بون مدل B869

کودکان هم مانند بزرگ‌سالان تمایل دارند که وسایل شخصی داشته باشند. ظروف غذاخوری کودک، از مهم‌ترین لوازم شخصی او است. ظرف غذای کودک بون مدل B869‌ با ظاهر فیل مانند و پنج قسمت جداگانه برای قرار دادن انواع خوراکی‌ها، انتخابی دوست‌داشتنی برای کودکان است.

فلاسک غذا و شیر چیکو مدل ۳۱۰۱۵

کودکان ساعت گرسنگی خاصی ندارند و ممکن است در هر زمان از روز و در هر مکانی احساس گرسنگی کنند. به همین دلیل همراه‌داشتن مقداری غذا و نوشیدنی می‌تواند راه حل مفیدی برای شما باشد. فلاسک غذا و شیر چیکو مدل ۳۱۰۱۵ دارای دو محفظه‌ی نگهداری غذا به حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر است؛ هم‌چنین یک قاشق در دسته‌ی فلاسک وجود دارد که شما را از حمل کالای اضافی بی‌نیاز می‌کند.

‌ ‌ ‌

kids_no11-4ست ۵ تکه غذاخوری آنجلتو مدل Dog

اگرچه رنگ و ظاهر ظروف غذاخوری کودک عامل مهمی در جلب توجه کودک است، نباید سلامت‌ ظروف را نادیده گرفت. بعضی از لوازم پلاستیکی در مجاورت گرما، مواد سمی تولید می‌کنند. ست ۵ تکه‌ی غذاخوری آنجلتو مدل Dog به علت استفاده از پلیمر‌های گیاهی و نشاسته‌ی ذرت، سلامتی کودک‌تان را به‌خطر نمی‌اندازد.

قاشق بون مدل B10129

قاشق، چنگال و کارد از اولین ابزاری هستند که کودک برای غذاخوردن به آن‌ها نیاز دارد. ابزار غذاخوری کودک ویژگی‌های خاص خودش را دارد: زیاد گود نباشد، نشکن و دارای رنگ‌بندی شاد باشد. قاشق بون مدل B10129  همه‌ی این مشخصات را دارد و باعث می‌شود کودک‌تان بدون ترس و با میل بیش‌تری غذایش را بخورد.

‌ ‌ ‌

kids_no11-5آبمیوه خوری یومیی مدل ۴۰۰۰۰۲P

آبمیوه‌خوری یومیی مدل ۴۰۰۰۰۲P دارای بدنه‌ی شفاف ساخته‌شده از پلی‌پرو‌پیلن است که باعث می‌شود حجم مایعات داخل آن را راحت‌تر مشاهده کنید؛ هم‌چنین طراحی منحصر‌به‌فرد دریچه‌ی این آبمیوه‌خوری از نشت مایعات داخل آن جلوگیری می‌کند. مواد مضر BPA در ساخت این محصول به‌کار نرفته است.

لیوان در دار بون مدل مدل B10158

در سنین پایین، استفاده از نی برای کودکان دشوار است؛ این در حالی است که کودکان علاقه‌ی زیادی به نوشیدن آب و انواع آبمیوه دارند. در چنین وضعیتی، استفاده از لیوان‌هایی با سری نرم سیلیکونی برای کودکان بسیار دلنشین‌تر است. لیوان در دار بون یک لیوان با طراحی مخصوص کودکان است که در متحرک آن، از ریختن مایعات داخل آن جلوگیری می‌کند.

پیش‌بند کارامل ONK2385Y بسته ۳‌ عددی

اکثر والدین روزانه چندین بار مجبور می‌شوند لباس‌های فرزندشان را عوض کنند، چرا‌که کودکان معمولا به ریخت‌و‌پاش وقت غذاخوردن اهمیتی نمی‌دهند و لباس‌های‌شان را با انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها کثیف می‌کنند. بهترین راه برای جلوگیری از این وضعیت، استفاده از پیش‌بند است. پیش‌بند کارامل از دو لایه‌ی پنبه‌ای ساخته شده که از نفوذ رطوبت به لباس نوزاد تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

‌ ‌

Download_PDF

اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar satkala.com

    مفید بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه