راهنمای خرید چتر

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

شاید بسیاری از ما تا قبل از بارش باران یا برف به فکر خرید چتری مناسب نباشیم، اما درست در آستانه فصول سرد سال و بارش باران و برف نیاز به استفاده از چتر بیشتر حس می‌شود. در نگاه اول انتخاب چتر کار بسیار دشوار و پیچیده‌ای نیست اما در نهایت برای این که شما بتوانید خریدی بهتر داشته باشید بهتر است به برخی ویژگی‌های چتر انتخابی خود توجه کنید:

خرید محصول از دیجی‌کالا

۱. ضد آب، ضد آب، ضد آب

2m

اگر شما از چتر برای حفاظت از خود در برابر بارش باران یا برف استفاده می‌کنید، چترتان باید قابلیت مقاومت در برابر بارش باران یا برف را داشته باشد. نوع پارچه‌ای که در رویه چتر به کار می‌رود از این لحاظ اهمیت بسیار زیادی دارد. البته پارچه‌هایی که در بیشتر چتر‌ها به کار می‌روند باید ساختاری مقاوم در برابر آب داشته باشند. به همین دلیل در ساخت بیشتر چتر‌ها از پارچه‌هایی نظیر نایلون و پلی‌استر استفاده می‌شود.

البته برای کسانی که از چتر برای حفاظت از خود در برابر تابش نور آفتاب استفاده می‌کنند این ویژگی اهمیت زیادی ندارد. این افراد باید از چترهایی استفاده کنند که پارچه روی آن دارای قابلیت حفاظت از پوست دربرابر اشعه مضر خورشید باشد. درواقع نور آفتاب که روزانه به سطح پوست ما می‌تابد حاوی اشعه‌هایی نظیر ماورا بنفش بوده که برای سلامتی پوست بسیار مضر هستند به همین دلیل در ساخت پوشاک یا وسایلی نظیر چتر که به منظور جلوگیری از تابش نور خورشید به سطح پوست ساخته می‌شوند از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

۲. جنس بدنه و فریم

3m

بسیاری از کسانی که تجربه استفاده از چتر را دارند، با این مشکل مواجه می‌شوند که پس از چندین بار باز و بسته کردن چتر‌شان، فریم متصل به پارچه از جای خود جدا می‌شود و یا بدنه چتر بر اثر خیسی زنگ می‌زند. برای این که شما بتوانید از چتری که خریداری می‌کنید اطمینان بیشتری داشته باشید باید به جنس مواد به کار رفته شده در این قسمت از چتر توجه زیادی داشته باشید. ساختار فریم و بدنه بیشتر چتر‌ها از فلز‌هایی مستحکم و درعین‌حال سبک است که از این دسته فلزات می‌توان به استیل ضد زنگ و آلومینیوم اشاره کرد. این دسته از فلزات وزنی سبک دارند که باعث راحتی بیشتر شما در هنگام استفاده از چترتان می‌شود، همچنین استحکام و مقاومت زیادی که این دو فلز دارند باعث خواهد شد تا وارد آمدن فشار به فریم چتر و مجاورت آن با آب تاثیری بر کیفیت چتر شما نداشته باشد. البته به این نکته باید توجه بسیار زیادی داشته باشید که اگر جدا نشدن فریم یا خم نشدن آن برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است نباید از چترهایی با قابلیت باز و بسته‌شدن به صورت تلسکوپی استفاده کنید زیرا فریم این دسته از چترها نسبت به چترهایی که از چنین قابلیتی برخوردار نیستند، مقاومت بسیار کمتری دارد.

۳. قطر چتر

4m

از مواردی که در انتخاب یک چتر مناسب اهمیت دارد، قطر آن است. در واقع هر چقدر چتری که شما انتخاب می‌کنید بزرگتر باشد از سر ریز شدن قطرات آب بر روی شما بیشتر جلوگیری می‌کند. همچنین برای کسانی که از چتر به قصد حفاظت از خود دربرابر تابش نور آفتاب نیز استفاده می‌کنند، قطر چتر می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به بیان دیگر چترهایی که قطر کمتری دارند کارکرد اصلی خود را که حفاظت از شما دربرابر آفتاب یا بارش باران یا برف باشد را از دست می‌دهند.

۴. قابلیت باز و بسته شدن

چترها عموما به دو صورت شناخته می‌شوند: چترهای تاشو که به صورت تلسکوپی باز و بسته می‌شوند و چترهای کلاسیک که بدنه فلزی بلندی دارند. هر کدام از این نوع چترها مصرف و کارکرد خاص خود را دارند. برای مثال اگر شما زیاد به سفر می‌روید یا در حین سفرهای درون شهری نیاز به چتری کوچک و جمع‌و‌جور دارید که در اولین فرصت از آن استفاده کنید چترهای تاشو انتخابی بسیار مناسب برای شما خواهند بود.

خرید محصول دیجیکالا

5m

 البته اگر دوام و استحکام چترتان برای شما اهمیت بیشتری دارد یا نیاز به چترهایی با قطر بسیار بزرگ دارید، می‌توانید از چترهای کلاسیک استفاده کنید.

خرید از دیجیکالا

6m

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید چتر باید توجه زیادی به آن داشت، نوع باز و بسته شدن چتر است. چترها از این لحاظ به دو دسته ضامن‌دار و دکمه‌ای تقسیم می‌شوند. چترهای ضامن‌دار دارای زائده‌ای بر روی بدنه و در قسمت نزدیک به دسته هستند که با فشردن آن شما می‌توانید چترتان را باز کنید یا ببندید.

7m

همچنین چترهای دکمه‌ای به چترهای گفته می‌شود که دارای دکمه‌ای بر روی دسته هستند که به کمک آن شما می‌توانید چتر خود را به راحتی باز و بسته کنید.

8m

در هنگام خرید چتر باید توجه زیادی داشته باشید که ضامن یا دکمه چتر شما نرم بوده و بتوانید به راحتی آن را باز یا بسته کنید.

۵. دسته چتر

برای این که شما بتوانید چترتان را مدت زمان زیادی در دست نگه‌دارید باید چتری انتخاب کنید که دسته‌ای راحت داشته باشد. چترها دارای دو نوع دسته ساده و عصایی هستند.

9m

دسته چتر باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در صورت نگهداری زیاد، فشار بسیار کمی به دست شما وارد کند، به همین دلیل تولیدکنندگان چتر در ساخت دسته آن سعی می‌کنند با الهام گرفتن از آناتومی دست انسان، دسته چتر را مطابق با فرم دست طراحی کرده تا سبب افزایش راحتی در زمان استفاده شود.

 

معرفی ۵ چتر پرفروش در دیجی کالا

 

۱. چتر شوان مدل ماراتن ۱

این چتر با توجه به قابلیت باز و بسته شدن به صورت تلسکوپی برای افرادی که همیشه چتر خود را به همراه دارند مناسب است. البته ستون‌بندی فلزی این چتر باعث افزایش دوام آن شده و به شما کمک خواهد کرد تا به وسیله آن از قدم زدن در زیر باران لذت ببرید.

11m

خرید محصول دیجیکالا

۲. چتر شوان مدل چاووش ۳۶۴۱

تنوع گوناگون رنگ‌بندی‌های این چتر به شما کمک خواهد کرد تا چتر خود را با توجه پوشاک خود ست کنید. البته ابعاد کوچک و جمع و جور آن باعث خواهد شد تا به وسیله آن، از خود در برابر بارش باران یا برف به خوبی حفاظت کنید.

12m

خرید محصول دیجیکالا

۳. چتر شوان مدل ماراتن ۴

اگرچه کیفیت چتر اهمیت بسیار زیادی دارد، اما درعین‌حال طراحی زیبای آن باعث خواهد شد تا شما هنگام استفاده از آن لذت بیشتری ببرید. این چتر نیز از جمله چترهایی است که در کنار بدنه مستحکم و قابلیت جمع‌شدن در ابعادی کوچک با طراحی زیبایی که دارد می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

13m

خرید محصول دیجیکالا

۴. چتر شوان مدل ماراتن ۳

وزن کم، ابعاد کوچک و بدنه مستحکم از جمله ویژگی‌های مهمی است که در این چتر می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. همچنین دسته تلسکوپی این چتر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید درصورت نیاز آن را در ابعادی بسیار کوچک جمع کنید.

14m

خرید محصول دیجیکالا

۵. چتر شوان مدل گلشن طرح ۶

قطر بزرگ این چتر محافظ خوبی برای شما خواهد بود تا تحت هیچ شرایطی نگران خیس‌شدن خود نباشید. البته ستون‌بندی محکم فلزی این چتر به شما این اطمینان را می‌دهد که چتری که انتخاب کرده‌اید به این زودی کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

15m

خرید از دیجیکالا

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    منقطه ما که چندین ساله خبری از بارون نیست دیگه یادم رفته آخرین بار کی واقعا چتر لازمم شد… 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه