راهکار سامسونگ برای استفاده از کارت‌حافظه‌های UFS

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اندازه‌ و استانداردهای ابزارهای ذخیره و حافظه‌ها در طول زمان تغییر کرده است. روزهایی بود که برای ذخیره‌ی حجم نه‌چندان زیادی از اطلاعات مجبور به نگه‌داری چند جعبه فلاپی‌دیسک بودیم! بعد نوبت به سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها و دیگر ابزارها رسید و حالا باید گفت هیچ بعید نیست به‌زودی پرونده‌ی کارت‌های حافظه‌ی microSD را هم به عهد دایناسورها منتقل کنیم!

سامسونگ می‌خواهد ابزاری (احتمالا چیزی مثل یک سوکت یا تبدیل) را تولید کند که برای استفاده از کارت‌های حافظه چه از نوع ‌UFS و چه microSD استفاده شود.

چندروز پیش خبر دادیم که سامسونگ از اولین کارت‌حافظه‌ی UFS در دنیا رونمایی کرده که درواقع به‌عنوان جانشینی برای کارت‌های حافظه‌ی microSD معرفی شده است. اما متاسفانه در حال حاضر کارت‌های UFS با دستگاه‌هایی که از microSD استفاده می‌کنند، سازگاری ندارند؛ به این معنا که برای استفاده از آن‌ها ناچار به کار با دستگاه‌هایی هستیم که درگاه مناسب کارت UFS را داشته باشند.

خبر خوب این‌که سامسونگ فکری برای این مشکل کرده است و می‌خواهد ابزاری (احتمالا چیزی مثل یک سوکت یا تبدیل) را تولید کند که برای استفاده از کارت‌های حافظه چه از نوع ‌UFS و چه microSD استفاده شود. این یعنی در آینده دست شما در انتخاب نوع کارت حافظه باز بوده و با استفاده از این ابزار قادر به کار با هر دو نوع کارت خواهید بود.

سامسونگ می‌گوید درست است که کارت‌های جدید UFS قابلیت سازگاری با درگاه‌های microSD را ندارند اما ما داریم روی سوکت‌هایی کار می‌کنیم که هم به کار کارت‌های microSD بیاید و هم UFS. در این زمینه با شرکت‌های فعالی همکاری می‌کنیم تا به‌زودی بتوانیم کاربرد نسل جدید کارت‌های حافظه را آسان‌تر و در دسترس تر کنیم.

سامسونگ هنوز درمورد زمان عرضه و قیمت این ابزار جدید چیزی نگفته اما این‌طور که معلوم است خوشبختانه تقریبا همزمان با عرضه‌ی خود کارت‌های حافظه UFS در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه