[ویدیو] ربات‌های خودران؛ مامور تحویل کالا به مشتریان اروپایی

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شهروندان لندن، آلمان و سوئیس به‌زودی می‌توانند سفارش‌های خرید بسته‌های خوراکی تازه، خواروبار و غذا را از ربات‌های خودران جلوی خانه‌شان تحویل بگیرند.

شرکت تولیدکننده‌ی ربات استارشیپ تکنولوژیز (Starship Technologies) ربات‌های خودرانی را برای تحویل سفارش‌هایی مثل خواروبار و مواد غذایی تازه ساخته و برای این‌که طرح خود را به مرحله‌ی اجرا برساند، با چندین شرکت‌ مهم تحویل و بسته‌بندی کالا در اروپا وارد همکاری شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید موسسان این شرکت، در تاسیس Skype هم نقش داشته‌اند. پروژه‌ی تحویل کالا با ربات که تا اواسط تابستان شروع به کار می‌کند، فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد.

این ربات‌ها به کمک شش چرخ و یک دوربین و البته GPS در مسیر زمینی حرکت می‌کنند. آن‌ها مجهز به سیستم تشخیص موانع بوده و تابع قوانین راهنمایی و رانندگی هم هستند.

در حال حاضر شریکان استارشیپ شامل استارتاپ سفارش غذای پرنتو (Pronto) در لندن، شرکت اروپایی جاست ایت (Just Eat) و شرکت‌های هرمس (Hermes) و مترو گروپ (Metro Group) در آلمان هستند.

برعکس آمازون که برای تحویل کالا به مشتریان در فکر برنامه‌ی ارسال کالا با پهپاد است، ربات‌های استارشیپ قرار نیست پرواز کنند. این ربات‌ها به کمک شش چرخ و یک دوربین و البته GPS در مسیر زمینی حرکت می‌کنند. آن‌ها مجهز به سیستم تشخیص موانع بوده و تابع قوانین راهنمایی و رانندگی هم هستند.

ربات‌های استارشیپ تا شعاع دو تا سه مایلی را با مکانیزم خودران می‌پیمایند؛ با این وجود توسط اپراتورهای انسانی هم کنترل و رصد می‌شوند. آن‌طور که استارشیپ گفته این ربات‌ها امتحان خود را طی آزمایش‌هایی در مسیرهای ۵ هزار مایلی پس داده‌اند و کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ نداده‌ است.

اما سوال اصلی شاید این است که به‌جز پز دادن به همسایه‌ها برای تحویل غذا و خوراکی از یک ربات، چنین سیستمی واقعا چه فایده‌هایی برای مشتریان خواهد داشت؟! پاسخ اولیه قطعا مربوط به سرعت و راحتی است.

به‌قول مدیرعامل استارتاپ آلمانی هرمس: “هیچ‌کس دوست ندارد ساعت‌ها برای دریافت یک پاکت منتظر بماند. این موضوع هرروز اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. پس مساله‌ی تحویل درست و به‌موقع کالا هرروز مهم‌تر و مهم‌تر می‌شود.”

مسئولان استارشیپ گفته‌اند طرح آزمایشی این شرکت برای ارسال کالا با ربات‌های خودران به‌زودی در آمریکا و همچنین شهرهای دیگری از اروپا اجرا خواهد شد.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی نحوه‌ی ارسال کالا با ربات‌های خودران استارشیپ را ببینید.

منبع: Mashable

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ali

    با اینکه عملیاتی کردنش سیاست های سختی رو میطلبه ولی خداییش خیلی هیجان انگیز بود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه