ساخت نمودار، راحت‌تر از آن‌چه فکرش را بکنید!

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از Excel بیزارید؟ خب در این دنیا تنها نیستید. خیلی‌ها مثل شما حوصله ندارند برای رسم یک نمودار ساده درگیر سلول‌های اکسل شوند. اما ونگیج (Venngage)، شرکتی که پیش از این امکاناتی رایگان و آسان برای درست کردن تصاویر اینفوگرافیک ارایه داده بود، به‌تازگی ابزار جدیدی به نام Beam را معرفی کرده که به رسم نمودار کمک می‌کند.

این ابزار دقیقا همان کاری را که ونگیج برای ساخت تصویر اینفوگرافیک می‌کرد، برای رسم نمودار می‌کند. یعنی فرآیند تبدیل داده‌ها به یک خروجی بصری را بسیار بسیار آسان می‌کند.

Screen-Shot-2016-02-09-at-11.51

Beam از یک الگو پیروی می‌کند که متن و داده را به‌صورت پیش‌فرض از شما دریافت کرده و چارچوب یک نمودار را تحویل می‌دهد. این ابزار وب چهار گزینه‌ برای نمودار دارد: دایره، سطر، ستون و نوار. به‌جز این‌ها تعدادی گزینه برای قالب‌بندی دارد. البته اگر بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم این نمودارها می‌توانستند جذاب‌تر باشند؛ مثلا اگر رنگ‌ها با سلیقه‌ی کاربر انتخاب می‌شدند،‌ کار با این ابزار حس خیلی بهتری داشت.

هدف اصلی Beam آماده کردن نمودارهایی است که برای فرستادن در اینستاگرام مناسب باشد.

اما امتیاز بزرگ Beam این است که نمودارهای خروجی از این ابزار را خیلی راحت می توانید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ یعنی دیگر نیازی به فرآیند کپی-پیست لینک‌ها ندارید.

مشخصا هدف اصلی Beam آماده کردن نمودارهایی است که برای فرستادن در اینستاگرام مناسب باشد (همچنان که خود سازنده در توضیحات این ابزار آورده است). حرفی در این نیست که طراحی و گرافیک نمودارهای خروجی تمیز و دقیق است اما معلوم هم نیست که واقعا چند نفر در دنیا تمایل دارند در صفحه‌ی اینستاگرام‌شان نمودار دایره‌ای پست کنند!

به‌هرحال نمی‌توان به این موضوع هم نقد جدی وارد کرد؛ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی چیزهای عجیب‌وغریب‌تر از این را هم بسیار تجربه کرده‌اند.

منبع: Wired

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه