رقابت اپل و گوگل جدی‌تر می‌شود

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت اپل و گوگل برای به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار تلفن‌های همراه شکل و شمایل جدیدتری به خودش گرفته است. این رقابت اکنون به بخش فروشگاه‌های آنلاین این دو شرکت هم رسیده است.

 

آمار منتشر شده بیان‌گر پیش‌تازی گوگل در بخش فروشگاه آنلاین است.

 

در مراسم WWDC امسال شرکت اپل اعلام کرد کاربران تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دانلود از فروشگاه «اپ استور» داشته‌اند. اما این شرکت اعلام نکرد که چه تعداد برنامه روی این فروشگاه قرار گرفته است. براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، مشخص شده است که تا این لحظه ۱.۵۰۷.۷۷۹ میلیون برنامه مختلف روی فروشگاه «اپ استور» وجود دارد. همچنین مشخص شده که بیش از ۱ میلیون از این برنامه‌ها برای آیفون عرضه شده‌اند و ۵۰۰ هزار برنامه دیگر در انحصار آیپد قرار دارند. البته تا کنون ۲.۳۱۶.۴۱۳ برنامه مجوز عرضه روی اپ استور را دریافت کرده‌اند، اما به مرور زمان تعدادی از این برنامه‌ها از فروشگاه حذف شده‌اند. با نگاهی به تصویر زیر می‌توانید آمار دقیق برنامه‌های موجود در فروشگاه «اپ استور» را مشاهده کنید.

AppShoppers-statistics-about-the-App-Store-apps...

بخش دیگری از این اطلاعات به این موضوع اشاره می‌کنند که تا کنون ۱.۶۰۹.۰۶۴ میلیون برنامه روی فروشگاه «پلی استور» شرکت گوگل قرار گرفته است. این آمار تا قبل از جولای امسال به‌دست آمده است. این آمار به این موضوع اشاره کرده‌اند که ۱۳ درصد از برنامه‌های قرار گرفته روی «پلی‌استور» از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و کاربران کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
با توجه به این آمار، مشخص شده است که فروشگاه «پلی استور» شرکت گوگل میزبان برنامه‌های بیشتری نسبت به فروشگاه «اپ استور» است. باید دید شرکت اپل در آینده چه اقداماتی را انجام می‌دهد تا بتواند برنامه‌های بیشتری را روی فروشگاه خودش قرار دهد. اندروید به دلیل داشتن کاربران بسیار زیاد و محصولات مختلف، توانسته عملکرد بهتری از خودش نشان دهد و به همین دلیل شاهد عرضه برنامه‌های بیشتری روی فروشگاه «پلی استور» هستیم.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه