تیم دانشگاه امیرکبیر با حمایت دیجی‌کالا به فینال مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۷ رسید

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم پنج نفره‌ی دانشگاه امیرکبیر به فینال مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۷ راه پیدا کرد. این مسابقات امسال در شهر ناگویای ژاپن برگزار شد.

امسال دیجی‌کالا حامی تیم ARC، یک تیم جوان و پرانرژی از دانشگاه امیرکبیر بود. این گروه سال گذشته هم از موفق‌ترین گروه‌های مسابقه «ربات‌های پرنده‌ی دیجی‌کالا» بود.

تیم ARC اولین تیم ایرانی است که در بخش روبات‌های صنعتی وارد این رقابت جهانی شد. گروه های شرکت کننده در این بخش، از کشورهای ایران، روسیه، سنگاپور و آلمان بودند. هرکدام از این کشورها چند تیم را راهی این مسابقات کردند و تیم امیرکبیر تنها تیم غیر آلمانی بود که توانست امتیاز لازم برای رسیدن به فینال مسابقات روبات‌های صنعتی را به دست بیاورد.

در مرحله‌ی فینال تیم ARC تمام تلاشش را به کار گرفت و درنهایت بین ۲۰ تیم شرکت کننده پنجم شد.

تیم ARC اولین تیم ایرانی است که در بخش روبات‌های صنعتی مسابقات جهانی روبوکاپ شرکت کرده

تیم ARC یک وجه تمایز نسبت به سایر شرکت‌کننده‌ها در این مسابقات داشت. این تیم اولین گروهی بود که روبات آن‌ها تماما طراحی و ساخته خودشان بود و این مسئله مورد توجه داوران و سایر گروه‌ها هم قرار گرفت. جالب است بدانید در طول ۵ سال برگزاری مسابقات روبوکاپ، تیم‌ها همیشه از روبات‌های صنعتی شرکت کوکا استفاده می‌کردند.

خبر خوب دیگر این‌که عملکرد برجسته‌ی تیم کشورمان باعث شد تا هیئت برگزاری، یک کرسی از کمیته فنی داوران در مسابقات روبوکاپ ۲۰۱۸ را به نماینده‌ای از ایران اختصاص دهد.

موفقیت این تیم جوان ایرانی باعث سربلندی ماست و حمایت از این گروه برای دیجی کالا افتخار بزرگی محسوب می شود.

دیجی کالا برای پیشرفت تکنولوژی و صنعت در کشورمان ایران، از تلاشی فروگذار نمی‌کند. این حمایت گامی کوچک در راستای اهداف بزرگ دیجی‌کالا بود.

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    دمتون گرم واقعا.. نیاز داریم به این دیده شدن ها….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه