دولت روسیه خواستار حذف تلگرام از اپ استور و گوگل پلی شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مسئول رگولاتوری ارتباطات در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت از گوگل و اپل خواسته که اپلیکیشن تلگرام را از گوگل استور و اپ استور حذف کنند.

چند روز پیش اعلام شده بود که اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در روسیه ممنوع خواهد شد. اینکه این محدودیت روی چه چیزی تاثیر می‌گذارد مشخص نبود اما بنظر می‌رسد که دولت روسیه وقتش را تلف نکرده چون براساس گزارش‌ها مسئول رگولاتوری ارتباطات در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت از گوگل و اپل خواسته که این اپلیکیشن را از گوگل استور و اپ استور حذف کنند.

به دنبال تصمیم دادگاه روسیه Roskomnadzor (رگولاتور ناظر ارتباطات روسیه) جلوی دسترسی کاربران به تلگرام را گرفته است. اگر هنوز در جریان این نمایش دراماتیک نیستید قضیه از این قرار بود که تلگرام درخواست دولت روسیه را برای در اختیار قرار دادن کلیدهای رمزگشایی پیام‌های این پیام‌رسان نپذیرفت.

اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام و واتس‌اپ شیوه کدگذاری‌شان به صورت end-to-end است یعنی پیام موقع ارسال کدگذاری می‌شود و بعد از دریافت در مقصد با کلید درست رمزگشایی می‌شوند. درنتیجه حتی اگر هکرها در مسیر به پیام دسترسی پیدا کنند تا زمانی که کلید رمزگشایی را نداشته باشند قادر به خواندن آن نخواهند بود.

به همین دلیل هم دولت روسیه از تلگرام تقاضا کرده بود که کلیدهای مربوط به رمزگشایی را برای مقاصد امنیتی در اختیار دولت قرار دهند. در آن صورت این فرصت را پیدا می‌کردند پیام‌هایی که از سمت مجرمان یا تروریست‌ها ارسال شده را بخوانند. چنین تقاضاهایی در گذشته هم سابقه داشته است. از جمله وقتی اف.بی.آی از اپل درخواست کرد که قفل گوشی‌هایش را بشکند.

منبع: ubergizmo  

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه