آیا پای روسیه هم به صنعت خودروسازی ایران باز می‌شود؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است از امسال محصولات شرکت روسی UAZ به بازار ایران وارد شوند. شرکت توان‌خودرو، مسئولیت واردات، مونتاژ و فروش خودروهای UAZ را بر عهده خواهد داشت.

مانی حدادی، مدیر بازاریابی شرکت توان خودرو در مصاحبه تلفنی با خبرنگار دیجی‌کالامگ، خبر واردات و راه‌اندازی خط مونتاژ و تولید محصولات UAZ به‌صورت مشترک توسط شرکت توان‌خودرو و شرکت UAZ در ایران را تأیید کرد. او گفت پس از فروش محصولات وارداتی کارگو و پیکاپ، واحد مونتاژ خودروهای پیکاپ و پاتریوت هم راه‌اندازی می‌شود. بعد از راه‌اندازی خط تولید محصولات یو.ای.زد در ایران، خودروهای تولید شده به کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان هم صادر می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد دو شرکت توان خودرو و UAZ در حال آماده‌سازی محصول جدیدی در خانواده کراس‌اورها هستند.. طراحی این مدل خودرو با همکاری شرکتی ایتالیایی بر اساس شرایط آب و هوایی ایران صورت گرفته است.

یو.ای.زد مدل ۱۹۷۳ میلادی با حداکثر توان ۷۵ اسب‌بخار و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

به گفته حدادی، این مدل به پیشرانه ۱۴۰۰ سی‌سی توربو با حداکثر توان ۱۴۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده خودکار مجهز می‌شود. اگرچه نام UAZ برای بسیاری غریب است اما شاید برایتان جالب باشد که بعضی از خودروهای این شرکت در دهه ۶۰ شمسی در زمان جنگ تحمیلی به بازار ایران وارد شده بودند. قدمت این شرکت روسی به سال ۱۹۴۱ میلادی بازمی‌گردد.این خودروساز در زمینه ساخت اتومبیل‌های آفرود و شاسی‌بلند، اتوبوس و کامیون فعالیت دارد.

در حال حاضر، در سایت رسمی UAZ، چهار کلاس‌بندی شاسی‌بلند، پیکاپ، آفرود و خودروهای باری به ترتیب با نام‌های Patriot، Pickup، Hunter و Commercial دیده می‌شود. شرکت توان‌خودرو در سال ۹۲ موفق شد واردات محصول Opel آلمان را در دست بگیرد و تا سال ۹۵ محصولات این شرکت را در بازار ایران به فروش برساند. مدل‌های وارداتی این شرکت مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بودند که در گستره قیمتی ۸۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان قرار داشتند.

حدادی هم‌چنین اظهار کرد که محصولات این شرکت دارای گارانتی بین‌المللی ۲ ساله یا ۵۰ هزار کیلومتر خواهند بود؛ گارانتی بین‌المللی به این معنی است که حتی در خارج از ایران، می‌توان در نمایندگی‌های UAZ، اتومبیل خریداری شده را تعمیر کرد. قیمت محصولات UAZ احتمالا بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بسته به مدل و نوع آپشن خواهد بود. شاید با راه‌اندازی خط تولید محصولات UAZ در ایران، بتوانیم شاهد تبدیل شدن ایران به هاب محصولات این شرکت روسی در منطقه باشیم.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. کاوه شمالی

    عجب فاجعه ایی! خدا نکند پای روسها به خودرو ایران هم باز شود! هرچند که دیگر هیچ خودروسازی در خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون توان رقابت با چینی ها را ندارد و شاید تا ۵-۱۰ آینده به خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون چینی ها سرایت کنند!

    1. محمد

      دیگه انقدر هم که میگید ماشین هاشون فاجعه نیست . در روسیه بازار خودرو ازاد هست و حتما خودرو های روسی از خودرو های بی کیفیت چینی و کره ای بالاتر هستند .

  2. محمد

    خود روس ها هام از خودروهای خودشون استفاده نمیکنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه