روسیه قصد دارد یک واحد پول دیجیتالی معرفی کند

۲۴ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اخیرا مقامات کشور روسیه بدون پنهان‌کاری از ایجاد یک واحد پول رمزنگاری‌شده (ارز رمزپایه) سخن گفته‌اند. به نظر می‌رسد ممکن است روسیه این ایده را به مرحله عملی برساند. طبق گزارش‌هایی که رسانه‌های داخلی این کشور منتشر کرده‌اند وزیر ارتباطات، نیکولای نیکوفوروف برنامه روسیه برای ایجاد یک واحد پول دیجیتال تحت کنترل دولت را تایید کرده است. البته با وجود اینکه برنامه ایجاد این واحد پول تایید شده اما قرار نیست به این زودی‌ها راهی برای تولید این پول در اختیار کاربران قرار بگیرد. در واقع این پول مانند پول رسمی منتشر خواهد شد و مانند پول واقعی با آن رفتار می‌شود. این قابلیت دست کم از نظر تئوریک به روسیه امکان می‌دهد قدرت اقتصاد اینترنتی خود را بدون نیاز به همکاری سایر کشورها و واسطه‌ها، افزایش دهد.

افراد قادر خواهند بود به سادگی این پول دیجیتالی را به پول عادی تبدیل کنند اما اگر نخواهید مالیات ۱۳ درصدی که برای جلوگیری از پولشویی وضع شده را پرداخت کنید باید مدارکی که منبع پول را نشان بدهند ارائه کنید.

هنوز چارچوب زمانی خاصی برای عرضه این واحد پول دیجیتالی مشخص نشده اما ظاهرا روسیه قصد دارد در زودترین زمان ممکن این واحد پول را معرفی کند.

منبع: Engadget


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه