روس‌ها برای اولین بار با پرینت سه بعدی پهپاد ساختند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پهپاد

یک پهپاد نظارتی که در روسیه با پرینتر سه بعدی ساخته شده، با موفقیت پرواز آزمایشی‌اش را انجام داد. وزن این پهپاد فقط ۴ کیلوگرم و دامنه‌ی حرکتی آن ۵ کیلومتر است. این پهپاد در نمایشگاه Innoprom روسیه به نمایش گذاشته شد.

در حال حاضر، یک روز طول می‌کشد تا اجزای مختلف هواپیمای بدون سرنشین پرینت سه بعدی شود. مونتاژ آنها هم فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. طول این پهپاد ۲.۴ متر است. سیستم پیشران این هواپیمای بدون سرنشین موتوری با دامنه‌ی عملیاتی ۵۰ کیلومتر است و در کشور روسیه تولید شده.

این هواپیما می‌تواند به انواع مختلفی از دوربین‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری و دستگاه‌های ارتباطی مجهز شود. به این ترتیب، یک ابزار ارزان‌قیمت و مفید برای نظارت و ماموریت‌های شناسایی به حساب می‌آید.

«سرگی اسکوکوف»، معاون مدیر عامل شرکت روسی UIMC می‌گوید: “با تکنولوژی پرینت سه بعدی فرایند تولید انبوه این دستگاه را به شدت کوتاه‌تر و ارزان‌تر می‌کند.” یکی از مزیت‌های اصلی پهپادی که با پرینت شده، این است که اگر هر یک از اجزای آن آسیب ببیند، خیلی سریع و راحت می‌توان جایگزین آن را تولید کرد.

اسکوکوف گفته که با پهپادهای ارزان پرینت شده می‌توانند ما را یک قدم به اعزام تعداد زیادی از این دستگاه‌ها به میدان جنگ و حل ماموریت‌های مختلف نزدیک‌تر کنند.

منبع: RT

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه