دارپا به زودی از کشتی خودران ۴۰ متری رونمایی می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دارپا (DARPA) قصد دارد اولین کشتی خودران را در فروردین ماه رونمایی کند. این خبر را «آراتی پرابهاکار» (Arati Pranhakal)، مدیر سازمان DARPA در یک کنفرانس خبری به طور علنی اعلام کرد.

دارپا مخفف عبارت Defense Advanced Research Projects Agency است؛ به معنای «سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی» است.

این کشتی رباتیک خودران ACTUV نام دارد که مخفف عبارت Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessel است؛ یعنی «کشتی بدون سرنشین جنگی ضدزیردریاییبا قابلیت ردیابی ممتد».

کشتی ACTUV حدود ۴۰ متر طول و ۱۴۰ تن وزن دارد و به نحوی طراحی شده که بتواند کاملا به صورت خودکار حرکت کند. این امر از لحاظ اقتصادی سود زیادی برای صاحبان کشتی به همراه خواهد داشت.

طرح کشتی خودران ACTUV

طرح کشتی خودران ACTUV

بر اساس اخبار منتشر شده، نیروی دریایی آمریکا برای هدایت مسیر کشتی خودران از شناورها استفاده خواهد کرد. «شناور» یا «بویه» جسم کوچک شناوری است که به کف دریا مهار می‏‌شود و از آن برای علامت‏گذاری در آبراه‌ها و سواحل به‌منظور هشدار دادن به کشتی‌ها درباره‌ی وجود صخره و سایر موانع زیر آب استفاده می‏‌شود.

کشتی به کمک شناورهای دوربرد و کوتاه‌برد قادر خواهد بود که زیردریایی‌های الکتریکی دیزلی را ردیابی و به مدت چند ماه آن‌ها را در پهنه‌ی اقیانوس دنبال کند.

علاوه بر ردیابی زیردریایی‌های خارجی، این کشتی قادر به شناسایی کشتی‌ها (به منظور تحویل محموله) و همچنین شناسایی معادن زیر دریا نیز هست.

ACTUV در پورتلند ایالت اورگان رونمایی می‌شود و سازمان DARPA مربوطه طی یک پروسه‌ی ۱۸ ماهه به نمایش و توضیح قابلیت‌های این کشتی خودران می‌پردازد.

در پایان، ویدیوی کانسپت این کشتی خودران را تماشا کنید…

منبع: Engadget

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه