رکورد سرعت انتقال داده شکسته شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گروهی از محققان توانسته‌اند رکورد انتقال داده‌ی دیجیتال بین یک گیرنده و فرستنده را بشکنند؛ آن‌ها در یک ثانیه، ۱٫۲۵ ترابیت داده را جا به جا کرده‌اند.

سیستمی که محققان دانشگاه لندن ساخته‌اند، از پانزده کانال مختلف برای فرستادن داده استفاده می‌کند.

محققان دانشگاه لندن از تکنیک‌های مختلفی برای پردازش داده استفاده کرده‌اند. دکتر «رابرت ماهر» (Robert Maher)، پژوهشگر ارشد این پروژه، درباره‌ی تحقیقات‌شان گفته است: “برای مقایسه، این سرعت ۵۰ هزار برابر از میانگین سرعت اینترنت در انگلستان (که ۲۴ مگابیت در ثانیه است)، بیشتر است. برای مثال، با این سرعت که به آن دست یافته‌ایم، می‌توان تمام مجموعه‌ی Game of Thrones را با کیفیت HD در یک ثانیه دانلود کرد.”

سیستمی که محققان دانشگاه لندن ساخته‌اند، از پانزده کانال مختلف برای فرستادن داده استفاده می‌کند. هر کدام از این کانال‌ها از یک سیگنال نوری با طول موج مختلف استفاده می‌کند. این کانال‌ها سپس با هم ادغام و به یک سیگنال تبدیل می‌شوند. محققان این سیگنال را «سوپر کانال» (Super Channel) نامیده‌اند.

ماهر در توضیح این سیستم می‌گوید:‌ “با استفاده از گیرنده‌هایی با پهنای باند بالا، این امکان فراهم می‌شود تا یک سوپر کانال را یک جا دریافت کنیم. با این حال، استفاده از یک گیرنده روی سرعت هر کدام از کانال‌های زیر مجموعه تاثیر می گذارد. در نتیجه مجبور بودیم تا هر کانال اپتیکال را جداگانه تنظیم کنیم تا سرعت دریافت داده را به بیشترین مقدار خود برسانیم.”

تحقیقات انجام شده در شماره‌ی دیروز نشریه‌ی Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar هژیر

    من ۱۰ ساله سرعت اینترنتم از ۱۲۸ به ۱ مگ رسیده.اونم همیشه قطعی داره. در عجبم چطور ممکنه ۱۰ سال هیچ پیشرفتی تو زمینه اینترنت نداشته باشیم؟ تو سال ۲۰۱۶ هنوز اندر خم کوچه اولیم هنوز.

  2. Avatar رضا

    خوش به حالتون من ۵۱۲ دارم، بعدم بعضی وقتا قطع ام میشه تازه. دستشون درد نکنه من ام اون فیلم و می تونم در عرض چند هفته دانلود کنم. منم راضی ام البته چاره ای جز رضایتم نداریم ولی خوب اونا زمان واسشون مهمه که دارن رو سرعت کار می کنن و اینقدم پیشرفت کردن و ما با سرعت لاکپشتی یا حلزونی داریم پشت سرشون میریم ایشالا شایدچند هزار سال دیگه وایسن برسیم بشون

  3. Avatar محمد معتمدی

    من یک اینترنت ۱۰ مگابیت نامحدود داشته باشم راضیم(کمتر از نصف سرعت انگلستان)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه