یک سازمان هسته‌ای در آمریکا هنوز از فلاپی‌دیسک استفاده می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پنتاگون و برخی از سازمان‌های دیگر در ایالات متحده آمریکا برای انجام برخی از وظایف مهم‌شان از جمله برخی از عملیات‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای هنوز از تکنولوژی‌های تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند. براساس گزارشی که دیوان محاسبات ایالات متحده منتشر کرده یک مرکز فرماندهی و کنترل که وظیفه انجام عملیات ملی مرتبط با انرژی هسته‌ای را به عهده دارد هنوز از فلاپی‌دیسک‌های ۸ اینچی استفاده می‌کند و کامپیوترهاشان از کامپیوترهای سری ۱ IBM است؛ مدلی که سال ۱۹۷۶ تولید شد. برخی از سازمان‌های دیگر، از جمله وزارت خزانه‌داری و وزارت امور کهنه‌سربازان هم از سیستم‌های IT تاریخ مصرف گذشته‌ای استفاده می‌کنند که متعلق به ۵۰ سال پیش است.

این گزارش یک‌بار دیگر نگرانی‌ها درباره استفاده دولت از تکنولوژی های قدیمی و هزینه استفاده از این تکنولوژی‌ها را افزایش داده است.

بر اساس آنچه دیوان محاسبات اعلام کرده، مالیات دهنده‌گان فقط در سال گذشته حدود ۶۱.۲ میلیارد دلار برای تعمیر و نگه‌داری سیستم‌های تاریخ مصرف گذشته پرداخته‌اند. این در حالی است که صرفا ۱۹.۲ میلیارد دلار صرف روزآمد‌سازی تکنولوژی سازمان‌ها دولتی شده است. پنتاگون اعلام کرده واحد فرماندهی و کنترل مذکور در پایان سال ۲۰۱۷ به تدریج استفاده از فلاپی‌دیسک را پایان می‌دهد و این سیستم تا سال ۲۰۲۰ کاملا مدرن خواهد شد.

‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه