سامسونگ، برنده‌ی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ در صنعت موبایل

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

صنعت موبایل به نقطه‌ی اشباع‌شده‌ای رسیده؛ طوری که توزیع گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش داشته است. این رقم، ۲۹۲ میلیون دستگاه موبایل را شامل می‌شود. شرکت سامسونگ هم توانسته است سهم خودش را از این بازار به مقدار ۵.۷ درصد افزایش دهد و بالاتر از اپل قرار گیرد. در حال حاضر، سامسونگ بیشترین میزان سهم بازار موبایل را در اختیار دارد.

سامسونگ فقط در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۱ میلیون گوشی هوشمند وارد بازار کرده است. عرضه‌ی دو پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge هم در این فروش بالا بی‌تاثیر نبوده است. سری گوشی‌های ارزان‌قیمت J‌ هم در بازار چین فروش خوبی داشته‌اند.

Chinese SmartPhone Brands Sale Q1 2016

اپل، رقیب اصلی سامسونگ، نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد سهم کمتری را به خود اختصاص داده است. البته در نظر داشته باشید که این آمار، آیفون SE را در خود جای نداده است. البته انتظار داریم تا با عرضه‌ی آیفون ۷، اپل فروش پایین‌اش را در سه ماهه‌ی آینده جبران کند.

سامسونگ و اپل به کنار، رقیب کره‌ای شرکت سامسونگ در مقایسه با این دو شرکت وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند. شرکت LG با اینکه گوشی بیشتری فروخته است، اما نسبت به سه ماهه‌ی قبلی افت کرده و در رده‌ی ششم قرار گرفته است.

SmartPhone Brands Sale Q1 2016

شرکت هوآوی هم در حالی که در چین، اولین برند گوشی هوشمند است، در دنیا در رده‌ی سوم قرار گرفته. شرکت لنوو هم توانسته بالاتر از شیائومی قرار بگیرد. شرکت TCL که احتمالا آن را بیشتر با برند آلکاتل می‌شناسید، در چین در رده‌ی چهارم قرار گرفته است.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar بهزاد

    هیچ وقت فروش واقعی شرکت ها رو با مقایسه سه ماهه اول یک سال و سه ماهه قبلش به دست نمیارن!
    مثلا معرفی پرچمدار سامسونگ در سه ماهه اول هست و آیفون در آخر سه ماهه سوم. بنابراین اینقدر تفاوت فروش کاملا طبیعی است. نه فروش سه ماهه آخر سال اپل نشان از فروش زیاد سالیانه ش داره نه فروش زیاد سه ماهه اول سال سامسونگ.

  2. Avatar مصطفی

    نمیدونم چرا دوستان اپلی نمیخوان بپذیرن که تنها نقطه مثبت دستگاه هایه IOS base ارزان نشدنش و توجیه اقتصادی برای فروشه دستگاهاشه, اسمارت فون ها اومدن تا جایه pc هارو بگیرن و دستگاهی که نشه باهاش دانلود کرد هزار ساله دیگه هم نمیتونه رقیبی واسه بازار هدف باشه به جای تعصب تعقل کنید و به خودتون بگید. جدی چرا نمیشه با یه دستگاهه اپل یه موسیقی دانلود کرد و فقط باید اونو از آیتونز خرید؟؟؟؟؟؟

    1. Avatar بهزاد

      من تا به حال نشده که دستگاهی از اپل رو بفروشم! حتی وقتی ۵ سال ازش گذشته!
      دلایل اپلی ها خیلی چیزهاست. مثل:
      ۱. ثبات در طراحی ها و آینده نگری
      ۲. پشتیبانی ۴ ساله گوشی ها (میخوام ببینم کدوم شرکتی همچین کاری رو کرده)
      ۳. بهترین و با کیفیت ترین نرم افزارها (همیشه بهترین نرم افزار ها رو برای دستگاه های اپل میسازن. چون سود آوری بیشتری دارن)
      ۴. اکوسیستم زیباش که باعث میشه زندگی بهتری بکنی (اگر حداقل ۳ تا دستگاه اپل داشته باشید میبینید راحتی رو)

    2. Avatar بهزاد

      دلیل دانلود آهنگ هم به خاطر ۲ دلیل بوده:
      ۱. جلوگیری از دانلود غیر مجاز (به همین خاطر همه هنرمندها عاشق اپل هستند)
      ۲. سود حاصل از فروش از آیتونز (بزرگترین فروشگاه آنلاین موسیقی)

  3. Avatar کامروز

    همینکه کمپانی ، مثل BANG& OLUFSEN با سامسونگ کار میکنه و موبایش را با سامسونگ زد و پنلهای تلویزیونش را سامسونگ می سازه و همینکه اپل ۱۰۰ میلیون پنل ایفون نسل بعد را به سامسونگ سفارش داد فکر میکنم دلایل کافی است برای قدرت این برند در بازارو در دنیا

  4. Avatar Ali S

    سامسونگ که همیشه برنده ست دیگه مقاله نمیخواد

    1. Avatar sepehr

      وقتی ۱۰۰۰ تا مدل گوشی مختلف معرفی کنی معلومه بیشتر میفروشی. بعد اپل با سالی ۲ مدل و در مجموع ۷ ۸ مدل داره با سامسونگ رقابت میکنه. کیفیت مهمه نه کمیت.

      1. Avatar مصطفی

        سامسونگ به علایق مشتری احترام میزاره و برای هر سلیقه ای گوشی داره.
        ولی شرکت اپل به دلیل قیمت بالاش همه رنج اقتصادی و نمیتونه جواب بده.
        برای همین هم سامسونگ فروشش بیشتره…
        از این حرفا هم بگذریم گوشی های بالا رده سامسونگ عملکردشون خیلی جاها بهتر از ایفون بوده

      2. Avatar sepehr

        احترام به مشتری یعنی معرفی ایفون se که خیلیا از جمله ۲ تا از دوستای خودم این گوشیو تهیه کردن چون عاشق ۵s بودن. احترام به مشتری یعنی iphone 4s رو که هم رده galaxy s2 بود هنوز پشتیبانی کنی.در صورتی که galaxy s2 که چه عرض کنم galaxy s4 هم به تاریخ پیوسته. بعدتازه پشتیبانی نرم افزاری ضعیف سامسونگ به کنار . واقعا موندم رو چه حسابی به برندی که تا همین پارسال پرچم داراش پلاستیکی بودن میگین مشتری مدار!!!!!!! خوبه معنی احترام به مشتری رو هم فهمیدیم واقعا

      3. Avatar Ali S

        اولا که نمیدونم شما چرا فکر میکنید گوشی ای که اندروید۶ داره از نظر کارایی فلج هست
        و در مورد مشتری مداری…. ببینم این که یه گارانتی واسش پیدا نمیشه،از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه و ایران در لیست اون نیست، ارور های ۱۰۰۹ باگ های imessage، ایراد های آیپد پرو ،منفجر شدن گوشی ها، هنگ در بعضی قسمت ها، حتی محدود بودن توانایی ما در دانلود یه آهنگ،و این مکبوک جدید که خودتون در جریانید و….

        اینا همگی به کنار، اینکه تیم اپل فکر کردن چیا رو توی انبار اضافی دارن و با هاش گوشی درست کنند، اینو بهش میگید مشتری مداری؟؟ معلومه که گوشی ۶۰۰ تومنی میخرید و پشتیبانی نمیشه.. شما مثل من برو دو ملیون بده s6 بخر تا پشتیبانی رو ببینید
        یه چیزی هم بگم ،اون گوشی های پلاستیکی کیفیتش از آیفونی که فکر میکنید تیتانیومه کیفیتش خیلی بالاتره چون لا اقل با دست خالی خم نمیشه ، و درضمن اگر میخواید تو ۳ سال پیش بمونید، باید بگم که ما اینجا راجب تکنولوژی روز حرف میزنیم، پس شما هم باید خودتونو بروز کنید، من خودم قبل از اینکه اس۶ بخرم،۴ ما آیفون ۶پلاس داشتم وقبل از اونم طرفدار اپل بودم، ولی به برادرم هدیه دادم و الانم دستشه، و خودشم هرچی مقایسه کرده ، اس ۶ تو ای رقابت حرف اول رو زده. کلام آخر اینکه شما مجبور نیستید سامسونگ بخرید و انقدر در پیج های سامسونگ نظرات منفی ندید و از (مشتری مداری اپل) لذت ببرید
        ممنون لطفا ثبت شود

      4. Avatar Ali S

        اولا که ۱۰۰۰ تا نمیزنه
        ثانیا مگه به کسی ضرر میرسونه که شما ناراحتی اپلم مثل سامسونگ بره مدل های میانرده معرفی کنه

  5. Avatar Next is Now

    حتی اشباع بازار اسمارتفون هم نمیتونه جلوی پیشرفت سامسونگ رو بگیره تا همچنان با افزایش سهم برترین برند اسمارتفون در دنیا باشه

  6. Avatar امیر

    توجه کنید که ۹۰ درصد تولیدات شرکت های چینی در خود چین فروش میره. مثلا همین هواوی بیشتر از ۲۲ درصد بازار حدود ۵۰۰ میلیونی چین را دراختیار داره. در سال گذشته هواوی ۱۱۰ میلیون گوشی تولید و فروخت که حدود ۱۰۰ میلیون آن در چین عرضه شد. یعنی حدود ۱۰ میلیون گوشی در خارج از چین فروش داشت. این رقم حتی از سونی که خارج از ژاپن بیشتر ۳۰ میلیون فروش داشته است هم به مراتب پایین تر است. کلا شرکت های چینی با استفاده از بازار انحصاری چین, آمار فروش خود را بالا برده اند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه