سامسونگ ساخت اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را بر عهده گرفت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کوالکام و سامسونگ رسما از همکاری خود برای ساخت مدل بعدی سری چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون خبر داده‌اند. همانطور که پیش از این در شایعات شنیده بودیم، قرار است چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را سامسونگ بسازد. این چیپ‌ست با معماری ۱۰ نانومتری و بر پایه‌ی تکنولوژی FinFET ساخته خواهد شد.

اولین دستگا‌ه‌هایی که از این چیپ‌ست استفاده می‌کنند در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار خواهند شد.

تکنولوژی FinFET این امکان را فراهم می‌کند تا مصرف انرژی پایین‌تر بیاید و بدون اینکه ولتاژ را زیاد کرد، عملکرد بهینه‌تری گرفت. مصرف انرژی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شرکت کوالکام است؛ چون بیش از ۷۰ درصد مخاطبان این شرکت، به باتری دستگاه‌های هوشمند خود اهمیت بالایی می‌دهند. معماری ۱۰ نانومتری هم پیشرفته‌ترین معماری ساخت چیپ‌ست در صنعت است. حتی پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی را بر پایه‌ی معماری ۱۰ نانومتری نمی‌سازند و اینتل گفته است که ممکن است تا پایان سال آینده‌ی میلادی پردازنده‌های خود را روی معماری ۱۰ نانومتری بسازد.

snapdragon-835

طبق بیانیه‌ای که سامسونگ و کوالکام منتشر کرده‌اند، در مقایسه با ساختار ۱۴ نانومتری FinFET، چیپ‌ست جدیدی که خواهند ساخت ۳۰ درصد فضای بیشتری برای قرار دادن ترانزیستور در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و مصرف انرژی آن هم ۴۰ درصد کمتر است.

تولید اسنپ‌دراگون ۸۳۵ از همین حالا شروع شده است و اولین دستگا‌ه‌هایی که از این چیپ‌ست استفاده می‌کنند در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار خواهند شد. به احتمال زیاد، گوشی‌هایی که این چیپ‌ست را دارند در CES 2017 رونمایی خواهند شد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Next is Now

    بعد از انتشار این خبر اپل هم رسما از همکاری خودش با شرکت spigen برای تولید نسل جدید قاب های پلاستیکی موبایل خبر داد خخخخخ

  2. مهدی کریمی

    اونوقت بگید سامسونگ فقط باید بره لوازم خونگیش را بسازه.
    چیپ ست اسنپ دراگون ۸۳۵ یک تراشه انقلابی در صنعت پردازنده موبایله.
    تراشه ۸۳۵ از لحاظ کارایی ۳۰ درصد و از لحاظ مصرف انرژی۴۰ درصد نسبت به پردازنده های سری ۸۲۰ بهینه تر هستند، بطوریکه با ۵ دقیقه شارژ می توان ۵ ساعت از گوشی موبایل با یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپری استفاده نمود.
    واقعاً عاایه.

    1. محمد

      سامسونگ همون لوازم خونگیش درست بسازه خیلی کاره
      نمونش لباس شوییش و نوت ۷
      و نمونه پنهان دگر

      1. شاهین

        لطفی کنید نمونه پنهانو نام ببرید
        سامسونگ حاکم تکنولوژیه دوست عزیز

    2. احمد

      اپل میگه a10 50درصد قوی تره از a9 همه میگن اپل با اعداد و ارقام تبلیغ میکنه حالا همون افراد این ۳۰ درصد قوی تر بهش افتخار میکنن در ضمن کسی نمیگه سانی لوازم خانگی بسازه آخه مثله ماشین لباسشویی فک و صورت میشکنه هر ماه هم واسه یه محصول فراخوان میده برگردونید

  3. طاها

    از این به بعد شاهد انفجارهای زیادی خواهیم بود

    1. حامد

      دقیقن منم میخواستم همینو بگم! خخخ

    2. Kiosk

      جالب بود :-))))
      دمت گرم!

      1. عماد

        من اپلی ام ولی واقعا این نظر جالبی نبود!

    3. حسین

      بی مزه بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه