سامسونگ سهم زیادی از بازار تلویزیون دنیا را در اختیار دارد

۲۰ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ به تازگی تلویزیون‌های QLED را راهی بازار کرده و قصد دارد با این تلویزیون‌ها سهم بیشتری از بازار به دست بیاورد. این شرکت که به عنوان برترین تولیدکننده تلویزیون در ۱۱ سال گذشته به حساب می‌آید، بار دیگر و با معرفی تلویزیون‌های QLED سری ۲۰۱۷ خود به دنبال پیشتازی در این بازار است.

‌‌‌

فراگیری تلویزیون‌های QLED در چین

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، فروش تلویزیون‌های کوانتوم دات یک درصد کل بازار تلویزیون جهان را تشکیل می‌داد. اما در سه‌ماهه دوم، این سهم تا ۲.۴ درصد افزایش پیدا کرد. با معرفی سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED سامسونگ، این روند فروش، افزایشی مجدد پیدا کرده و به سه درصد رسیده است.

در عین حال تلویزیون OLED که رقیب اصلی محصول سامسونگ محسوب می‌شود، تنها ۰.۳ درصد فروش سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ را تشکیل داده و در سه ماهه دوم نیز از یک درصد عبور نکرده است.

در واقع فروش تلویزیون‌های QLED تا چهار برابر بیشتر از OLED در سال جاری بوده است. با توجه به مزایای فناوری کوانتوم دات مانند کیفیت تصویر برتر، چرخه حیات طولانی‌تر و رنگ‌های دقیق‌تر در سطوح مختلف نور، انتظار می‌رود این ارقام باز هم افزایش پیدا کند.

‌‌‌‌‌

فروش گسترده در آمریکا و اروپا

شرکت سامسونگ فروش تلویزیون‌های QLED خود را در ماه‌های فوریه و مارس در آمریکا و اروپا آغاز کرد و اکنون این شرکت آماده عرضه کل سری تلویزیون‌های QLED یعنی مدل‌های  ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی می‌شود. نرخ فروش هفتگی تلویزیون‌های QLED نیز در اواسط ماه اردیبهشت و در مقایسه با هفته‌های ابتدایی فروش‌های قبلی تا چهار برابر بیشتر شده است. تا اوایل ماه اردیبهشت امسال، از هر دو تلویزیون فروخته شده در آمریکا، یکی محصول سامسونگ و با قیمتی برابر ۱۵۰۰ دلار یا بیشتر بوده است. این شرکت همچنین با سهمی حدود ۴۰ درصدی، پیشتاز بازار تلویزیون‌های رده‌بالای اروپاست.

بازارهای دیگر نیز واکنش مثبتی به تلویزیون‌های رده‌بالای سامسونگ داشتند. در سه ماهه اول، سامسونگ توانست سهم خود را از بازار تلویزیون‌های رده‌بالا در آمریکای لاتین، بخصوص مکزیک، به بالای نصف رسانده و فروشی بیش از ۶۰ درصد داشته باشد.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه