سامسونگ شرکت Kngine را خریداری کرد

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Bixby

شرکت سامسونگ قصد دارد دستیار صوتی بیکس‌بی را در نسخه دوم آن ارتقا دهد. به همین دلیل این شرکت به تازگی یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام Kngine را خریداری کرد. شرکت Kngine توانسته بود هوش مصنوعی تولید کند که رفتاری شبیه به انسان دارد. این هوش مصنوعی از سوال‌هایی که از او می‌شود چیزهای مختلفی یاد میگیرد و می‌تواند دانسته‌هایش را در جواب سوالات بعدی به کار ببرد. همچنین این هوش مصنوعی می‌تواند کتاب و مقاله بخواهد و به سوالات کاربران درباره کتاب و مقاله هم پاسخ دهد. گفته شده این هوش مصنوعی توانایی جست و جو در اینترنت را هم دارد.

نکته جالت اینجاست که سامسونگ از سال ۲۰۱۴ با این شرکت همکاری میکرده است و حالا تصمیم گرفته که آن را خریداری کند. براساس اطلاعات منتشر شده سامسونگ ۱۰۰ درصد سهام Kngine را خریداری کرده است. از حالا به بعد این شرکت کاملا روی پروژه‌های سامسونگ فعالیت می‌کند.

البته این اولین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی نیست که سامسونگ آن را خریداری کرده است. سامسونگ مدتی پیش شرکتی به اسم Fluenty را خرید. این شرکت کره‌ای چند وقت پیش لری هک (Larry Heck) را هم استخدام کرد. او فردی بود که روی شکل گیری دستیار صوتی گوگل اسیستنت شرکت گوگل و کورتانای شرکت مایکروسافت نقش مهمی داشت.

براساس اطلاعات منتشر شده شرکت Kngine روی Bixby 2.0 کار می‌کند. گفته شده این دستیار صوتی روی گوشی گلکسی نوت ۹ قرار میگیرد.

منبع: theinvestor

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه