سامسونگ نشست خبری دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد

۲۱ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

امروز نشست خبری دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران برگزار شد. این نشست خبری را سامسونگ الکترونیکس با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این سازمان برقرار کرد و در آن مدیران و مقام‌های مسئول دو سازمان درباره برگزاری دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها در حضور خبرنگاران سخن گفتند.

به گزارش دیجی‌کالا مگ این نشست مطبوعاتی صبح امروز در سازمان فنی و حرفه‌اى کشور برگزار شد. در آغاز مراسم فرناز فرضی مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران با اشاره به همکاری سامسونگ با سازمان فنی و حرفه‌ای گفت المپیاد تکنسین‌ها سال گذشته هم برگزار شد و به دلیل آنکه از برگزاری آن راضی بودیم تصمیم گرفتیم این اتفاق امسال هم بیفتد.

فرضی اشاره کرد این نوع فعالیت‌ها در حوزه فعالیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ قرار می‌گیرند. او ابتدا مروری بر فعالیت‌های اجتماعی پیشین سامسونگ داشت و به فعالیت‌های سامسونگ در ارتباط با کودکان از جمله هوشمندسازی مدارس و تاسیس مراکز برای کودکان نابینا اشاره کرد. در عین حال آکادمی مهندسی هم به عنوان نهادی که بخشی از آن زیرنظر سازمان فنی و حرفه‌ای است و تاسیس آن توانسته قدم‌هایی در راه اشتغال جوانان بردارد به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت مورد اشاره قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران برگزاری المپیاد تکنسین‌های ایران را در راستای فرهنگ مهارت‌آموزی دانست و اشاره کرد وقایع این‌چنینی به ارتقا سطح دانش تکنسین‌های کشور و شناسایی نخبه‌های با مهارت در این حوزه منجر می‌شود.

او با مروری بر دوره گذشته این المپیاد اشاره کرد آن زمان المپیاد در ۴ حوزه نصب و تعمیر موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری برگزار شد و امسال هم در همین حوزه‌ها برگزار می‌شود. فرضی ادامه داد که جوایز این دوره هم همان جوایز دوره گذشته است اما در کنار آن برای هر سه برنده اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی- ۲۰۱۷ هم به جوایز اضافه شده است. گفتنی است جوایز دوره گذشته برای نفر اول هر گرایش شامل ۳۰ سکه بهار آزادی، نفر دوم ۲۰ سکه بهار آزادی و نفر سوم ۱۰ سکه بهار آزادی بود.

2nd-Iran'sTechnicians-Olympiad-Press-Conference-(1)

 

فرایند برگزاری این دوره هم شامل مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی (امتحان عملی) خواهد بود. نهایتا از میان ۱۰ نفر انتخاب شده در هر ۴ حوزه، ۱۰ نفر به شکل نهایی انتخاب می‌شوند و ۳ نفر از میان ۱۰ نفر، برندگان جوایز خواهند بود. ظاهرا امسال آزمون‌ دوره مقدماتی در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای به شکل هم‌زمان برگزار می‌شوند که این نکته هم یکی از تفاوت‌های آزمون امسال و سال گذشته است.

پس از پایان سخنان مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران، آقای فرهاد هجرت مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ سخنان خود را آغاز کرد. هجرت به مشکلات شغلی و بیکاری جوانان در کشور‌های در حال توسعه اشاره کرد و اشاره کرد که طبق آمارهای جهانی این بحران رو به گسترش است. او گفت ایران هم یکی از کشورهایی است که باید در زمینه رشد و آموزش مهات فعالیت کند و در کشور این نیاز حس می‌شود. مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ در ایران اشاره کرد که در جهان به شکل دوسالانه مسابقه جهانی مهارت برگزار می‌شود و شرکت سامسونگ هم طبق برنامه مسئولیت‌ اجتماعی‌اش تصمیم به برگزاری این مسابقات در ایران گرفت. فرهاد هجرت ادامه داد که شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم الکترونیکی در جهان به آموزش و توانمندسازی جوانان علاقه‌مند است تا بتواند برای آن‌ها و خانواده‌های‌شان زندگی بهتری رقم بزند. به همین خاطر سامسونگ در کشور ایران دست به برگزاری چنین المپیادهایی می‌زند.

در ادامه این نشست نوبت به صحبت مجید تهرانیان ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران رسید. تهرانیان سخنان خود را با بیان این نکته آغاز کرد که یکی از مشکلات اصلی کشور در حال حاضر مساله کار است و یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌کاری هم موضوع مهارت است.

تهرانیان گفت سازمان فنی و حرفه‌ای به شکل حرفه‌ای ابتدا قصد داشت کارگر ماهر تربیت کند. اما پس از مدتی کار به تربیت تکنسین و حال به آموزش مراجعانی رسیده که دانشجو هستند و به دنبال کسب مهار‌‌ت‌هایی آمده‌اند که در دانشگاه‌ها موفق به کسب آن‌ها نشده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه گفت برای رسیدن به همین اهداف شرکت سامسونگ به عنوان یکی از شرکای سازمان در کنار ما قرار گرفت و یک کارگاه بسیار خوب در میدان بهمن در حوزه آموزش مهارت‌های فنی در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی تاسیس کرد و برگزاری دو دوره المپیاد تکنسین‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت سامسونگ یکی دیگر از اقدامات موثر در این زمینه است.

ژاله عمرانی مدیر  امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای هم به اهمیت برگزاری این المپیاد‌ها اشاره کرد و گفت در ایران سال‌ها است که مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود اما این مسابقه‌ها محدودیت سنی دارند بنابراین برگزاری مسابقات و المپیاد‌هایی مانند المپیاد تکنسین‌های ایران امکان حضور گرو‌ه‌های مختلف سنی را در این رقابت‌ها فراهم می‌کند. او به این موضوع هم اشاره کرد که سعی شده مسابقات امسال بیش از همیشه به مسابقات جهانی نزدیک باشد.

2nd-iranstechnicians-olympiad-press-conference-2

نهایتا در بخش پایانی مراسم امروز محمدرضا یارمحمدی مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ دقایقی سخن گفت. او اشاره کرد که این آکادمی در سال‌های گذشته به امیدی برای جوانان بدل شده و گروه‌های مختلف اجتماعی از شهر‌های مختلف را به سوی خود جلب کرده است.

او ویژگی‌های آکادمی مهندسی سامسونگ که در دی ماه سال ۹۳ با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای تاسیس شده را برشمرد و اشاره کرد آموزش براساس تکنولوژی روز و جدیدترین دستگاه‌های موجود و دوره‌های کارآموزی واقعی در سام‌سرویس پس از پایان دوره کارآموزی از ویژگی‌های قابل توجه آکادمی سامسونگ است.

او همچنین اشاره کرد که در این مدت ۱۰۴۰ نفر در این آکادمی ثبت‌نام کرده‌اند و در دوره‌ها شرکت کرده‌اند که در این میان ۸۸۸ نفر دوره‌ خود را تکمیل کرده‌اند و حدود ۲۷.۵ درصد از این افراد هم در سامسونگ یا شرکت‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است که دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران از روز ۲ آذرماه شروع به ثبت‌نام داوطلبان کرده و تا جمعه این هفته (۲۶ آذرماه) هم به ثبت‌نام ادامه خواهد داد. شرکت در این المپیاد برای عموم افراد آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند فقط در یکی از ۴ گرایشی که پیش‌تر گفته شد شرکت کند. مرحله مقدماتی این المپیاد جمعه ۳ دی‌ماه آغاز می‌شود و مرحله نهایی هم در روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه