شما بگویید؛ سامسونگ گلکسی S7 یا ال‌جی G5

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروز می‌خواهیم از شما بپرسیم که از بین گلکسی S7 و ال‌جی G5، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید. شاید این سوال برای‌تان عجیب و خنده‌دار به نظر برسد. خودمان هم این موضوع را می‌دانیم! این دو گوشی هنوز حتی معرفی هم نشده‌اند؛ اما برای طرفداران دنیای موبایل، حرف زدن از گوشی‌های نوستالژیک دیروز، موبایل‌های حال حاضر و شایعات نسل بعدی اسمارتفون‌ها به یک سرگرمی هیجان‌انگیز تبدیل شده است. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان بدون ملاقات با پرچم‌داران بعدی سامسونگ و ال‌جی در موردشان قضاوت کرد. با ما و این مکاشفه‌ی تجربی همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌‌‌   ‌‌

نه گلکسی S7 و نه ال‌جی G5 هنوز معرفی نشده‌اند. به عبارت دیگر تا این لحظه هیچ کاربری با این دو محصول ملاقات نکرده است. هر دوی این گوشی‌ها قرار است دوم اسفند، یعنی تا چند روز دیگر،به‌طور رسمی در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا (MWC 2016) معرفی شوند.

‌‌‌‌   ‌‌

برای پیش‌بینی در مورد دو پرچم‌دار بعدی سامسونگ و ال‌جی دو پارامتر ورودی داریم:

۱. بررسی پرچم‌داران فعلی این دو شرکت در بازار تلفن‌های همراه

۲. مرور اخبار و شایعات گسترده در مورد S7 و G5

‌‌‌

پارامتر اول: پرچم‌داران فعلی سامسونگ و ال‌جی

تقریبا اطلاعات کاملی درباره‌ی پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ سامسونگ و ال‌جی وجود دارد. گلکسی S6 و ال‌جی G4 برای طرفداران این دو برند کاملا شناخته‌شده هستند. با این اطلاعات تقریبا می‌توانیم در مورد نسل بعدی این گوشی‌ها حدس‌هایی بزنیم. گلکسی S6 به‌خاطر طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت دقیق و سریع‌اش بارها توسط منتقدان تحسین شد. عده‌ای هم به دلیل حذف درگاه حافظه‌ی microSD به آن ایراد وارد کردند. ال‌جی G5 هم برای دوربین فوق‌العاده و نمایشگر عالی‌اش مورد توجه قرار گرفت. اما نبود حسگر اثر انگشت در محصولی با این کیفیت، برای عده‌ای ناامیدکننده بود. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوهای نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S6 و ال‌جی G4 را در ادامه تماشا کنید.

         ‌‌‌‌

‌‌‌

پارامتر دوم: شایعات

در یکی‌دو ماه اخیر، ده‌ها خبر و شایعه در مورد دو گوشی گلکسی S7‌ و ال‌جی G5 منتشر شد. برای مشاهده‌ی حجم زیاد این خبرها بد نیست به دو لینک زیر سر بزنید:

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی گلکسی S7‌ می‌دانیم

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی ال‌جی G5‌ می‌دانیم

‌‌‌‌‌     ‌‌‌

به‌طور خلاصه تا این لحظه مشخص شده که ما امسال با گلکسی S7 و گلکسی S7 اج روبه‌رو خواهیم شد. اولی نمایشگر ۵٫۱ و دومی نمایشگری ۵٫۵ ‌اینچی خواهد داشت. سامسونگ در این دستگاه‌ها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. در S7 یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و در S7 اج یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که گویا شارژدهی خیلی خوبی هم دارند.

گلکسی S7

بر اساس تصاویری که تا این لحظه از گلکسی‌های جدید سامسونگ به بیرون درز کرده، آن‌ها شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارند. اما احتمالا قابلیت‌های بیشتری به لبه‌ی S7 اج اضافه شده است.

در مورد ال‌جی G5 می‌دانیم که این تلفن هوشمند نمایشگری ۵٫۶ اینچی دارد و به قابلیت Always On مجهز شده است. از نظر ظاهری این گوشی نسبت به G4 چند تغییر اساسی کرده است. گویا کلیدهای تنظیم صدا از بخش پشتی دستگاه به لبه‌ها منتقل شده‌اند.

ال جی G5

از تصاویر منتشرشده برمی‌آید که ال‌جی G5 به درگاه USB Type-C مجهز باشد. همچنین در پشت دستگاه دو دوربین دیده می‌شود. این دستگاه از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. باز هم پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن دیدی کامل‌تر نسبت به این دو گوشی از لینک‌های بالا استفاده کنید.

‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌

امروز و در آستانه‌ی رونمایی از سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 می‌خواهیم ببینیم که پیش‌بینی شما در مورد این دو گوشی چیست؟ درست است که هنوز این دو دستگاه معرفی نشده‌اند، اما شما می‌توانید با دلایلی منطقی، انتظارات‌تان از این دو محصول را با هم درمیان بگذارید و به ما بگویید که کدام‌یک از آن‌ها را ترجیح می‌دهید.

‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

برای این‌که بیشتر در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ (MWC 2016) قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب زیر بیندازید:

رویداد بزرگ MWC 2016؛ همه‌ی آنچه تا این لحظه از کنگره‌ی جهانی موبایل می‌دانیم

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۵ دیدگاه
  1. milad

    هر دو گوشی بهترینن انصافا. کسایی هم که میگن سامسونگ پول مارکشو میگیره باید هم اینطوری باشه اصلا تو هرچیزی مارک یا برند پول داره ولی در کل کسایی که بخوان بهترین دوربین رو داشته باشن حتما الجی بهتره ولی اس ۷ هم چیزی کم نداره کسایی هم که به شکل گوشی توجه زیادی دارن اس ۷ و بعضی امکانات مانند type-c و یا قابل تعویض بودن باتری الجی واقعا عالیه ولی امکاناتی مثل ضدآب بودن هم که اس رو خاص میکنه یعنییییییییی کاملا سلیقه ای هست این انتخاب من به شخصه اگه الجی ماژولار نبود اونو انتخاب میکردم و اگه الجی v20 دوربین g5 رو داشت اونو ولی در این حالت اس ۷ رو انتخاب کردم

  2. سامان

    ال جی بزرگترین تولید کننده صفحه نمایشگر های OLED جهانه اولین شرکتی بود که صفحه نمایش کوات اچتی رو گوشیاش گزاشت اولین شرکتی بود که تکنولوژی نقته کوانتومو روگوشی گزاشت با دوزربه صفحه نمایشش روشن می شه. هرکی اولین بارمی خواد روشنش کنه دمبال کلید پاورش میگرده بعد نشونش میدی بادو زربه انگشت روشن میشه کیف می کنه بعد ال جی جی پنج یه دوربین واید بازاویه ۱۳۵ درجه داره که سامسونگ نداره دوربین سلفی با زاویه ۱۲۰ درجه داره که مال سامسونگ ۷۰ من با الجی کی ۱۰ دهن خیلی از سامسونگ های جی پنج و جی ۷ سرویس کردم مخصوصا با دوربینش بغیر از صفحه نایش ۲.۵ دی اش مخصوصا ماژالور بودن جی ۵ و دوربین ۱۶ مگاپیکسلیش با فیلم براری ۱۲۰ فریم بر ثانیه

  3. علیرضا

    هیچ وقت شیشه ی خم شده رو به یه گوشی پرقدرت ترجیح ندید.هردو گوشی الجی ۵ و اس۷ گوشی های قدرتمندی اند و امکانات هردوتاشون یکیه.اما قیمت اینطور نمیگه.چون سامسونگ پول مارک گوشی رو میگیره

  4. هوآوی

    سلام کیفیت دوربین الجی بهتره یا سامسونگ ؟لطفا جواب بدین ؟

    1. milad

      سلام دوست عزیز بجز عکاسی در شب lg بهتره

  5. دیوونه

    سامسونگ خلی بهتر از ال جی هستش خودم الا S6دارم خلی راضیم.

  6. علی

    ا سلام میخواستم یک گوشی بردارم میخواستم بدونم بین سامسونگ A7 و ال جی V20 کدوم بهتره

    1. علی

      معلومه وی۲۰ بهتره اخه به چی آ۷ نیگا کردی که اونا رو با هم مقایسه کردی

  7. Mostafa

    من عاشق اس ۶ اجم که مطمئنایه سر و گردن جی ۴ رو می ارزه چه برسه به اس ۷

  8. Mostafa

    خداییش ال جی در مقایسه با سامسونگ مثل فراری با هیوندا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه