شما بگویید؛ سامسونگ گلکسی S7 یا ال‌جی G5

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروز می‌خواهیم از شما بپرسیم که از بین گلکسی S7 و ال‌جی G5، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید. شاید این سوال برای‌تان عجیب و خنده‌دار به نظر برسد. خودمان هم این موضوع را می‌دانیم! این دو گوشی هنوز حتی معرفی هم نشده‌اند؛ اما برای طرفداران دنیای موبایل، حرف زدن از گوشی‌های نوستالژیک دیروز، موبایل‌های حال حاضر و شایعات نسل بعدی اسمارتفون‌ها به یک سرگرمی هیجان‌انگیز تبدیل شده است. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان بدون ملاقات با پرچم‌داران بعدی سامسونگ و ال‌جی در موردشان قضاوت کرد. با ما و این مکاشفه‌ی تجربی همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌‌‌   ‌‌

نه گلکسی S7 و نه ال‌جی G5 هنوز معرفی نشده‌اند. به عبارت دیگر تا این لحظه هیچ کاربری با این دو محصول ملاقات نکرده است. هر دوی این گوشی‌ها قرار است دوم اسفند، یعنی تا چند روز دیگر،به‌طور رسمی در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا (MWC 2016) معرفی شوند.

‌‌‌‌   ‌‌

برای پیش‌بینی در مورد دو پرچم‌دار بعدی سامسونگ و ال‌جی دو پارامتر ورودی داریم:

۱. بررسی پرچم‌داران فعلی این دو شرکت در بازار تلفن‌های همراه

۲. مرور اخبار و شایعات گسترده در مورد S7 و G5

‌‌‌

پارامتر اول: پرچم‌داران فعلی سامسونگ و ال‌جی

تقریبا اطلاعات کاملی درباره‌ی پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ سامسونگ و ال‌جی وجود دارد. گلکسی S6 و ال‌جی G4 برای طرفداران این دو برند کاملا شناخته‌شده هستند. با این اطلاعات تقریبا می‌توانیم در مورد نسل بعدی این گوشی‌ها حدس‌هایی بزنیم. گلکسی S6 به‌خاطر طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت دقیق و سریع‌اش بارها توسط منتقدان تحسین شد. عده‌ای هم به دلیل حذف درگاه حافظه‌ی microSD به آن ایراد وارد کردند. ال‌جی G5 هم برای دوربین فوق‌العاده و نمایشگر عالی‌اش مورد توجه قرار گرفت. اما نبود حسگر اثر انگشت در محصولی با این کیفیت، برای عده‌ای ناامیدکننده بود. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوهای نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S6 و ال‌جی G4 را در ادامه تماشا کنید.

         ‌‌‌‌

‌‌‌

پارامتر دوم: شایعات

در یکی‌دو ماه اخیر، ده‌ها خبر و شایعه در مورد دو گوشی گلکسی S7‌ و ال‌جی G5 منتشر شد. برای مشاهده‌ی حجم زیاد این خبرها بد نیست به دو لینک زیر سر بزنید:

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی گلکسی S7‌ می‌دانیم

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی ال‌جی G5‌ می‌دانیم

‌‌‌‌‌     ‌‌‌

به‌طور خلاصه تا این لحظه مشخص شده که ما امسال با گلکسی S7 و گلکسی S7 اج روبه‌رو خواهیم شد. اولی نمایشگر ۵٫۱ و دومی نمایشگری ۵٫۵ ‌اینچی خواهد داشت. سامسونگ در این دستگاه‌ها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. در S7 یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و در S7 اج یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که گویا شارژدهی خیلی خوبی هم دارند.

گلکسی S7

بر اساس تصاویری که تا این لحظه از گلکسی‌های جدید سامسونگ به بیرون درز کرده، آن‌ها شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارند. اما احتمالا قابلیت‌های بیشتری به لبه‌ی S7 اج اضافه شده است.

در مورد ال‌جی G5 می‌دانیم که این تلفن هوشمند نمایشگری ۵٫۶ اینچی دارد و به قابلیت Always On مجهز شده است. از نظر ظاهری این گوشی نسبت به G4 چند تغییر اساسی کرده است. گویا کلیدهای تنظیم صدا از بخش پشتی دستگاه به لبه‌ها منتقل شده‌اند.

ال جی G5

از تصاویر منتشرشده برمی‌آید که ال‌جی G5 به درگاه USB Type-C مجهز باشد. همچنین در پشت دستگاه دو دوربین دیده می‌شود. این دستگاه از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. باز هم پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن دیدی کامل‌تر نسبت به این دو گوشی از لینک‌های بالا استفاده کنید.

‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌

امروز و در آستانه‌ی رونمایی از سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 می‌خواهیم ببینیم که پیش‌بینی شما در مورد این دو گوشی چیست؟ درست است که هنوز این دو دستگاه معرفی نشده‌اند، اما شما می‌توانید با دلایلی منطقی، انتظارات‌تان از این دو محصول را با هم درمیان بگذارید و به ما بگویید که کدام‌یک از آن‌ها را ترجیح می‌دهید.

‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

برای این‌که بیشتر در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ (MWC 2016) قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب زیر بیندازید:

رویداد بزرگ MWC 2016؛ همه‌ی آنچه تا این لحظه از کنگره‌ی جهانی موبایل می‌دانیم

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۵ دیدگاه
  1. shabkhan

    من هم فکر میکنم LG G5 بهتره
    سامسونگ زیادی تکراری شده
    ولی هردو خوبیای خودشون رو دارن..ولی من ال جی رو ترجیح میدم
    زیباتره

  2. pouya

    خداییش الجی خیلی بهتره

  3. مهدي

    کیفیت و نوآوری ال جی بیشتر از سامسونگ هست و در آشتانه معرفی پرچم داراشون هم میبینیم که باز سامسونگ فقط یک آپدیت سخت افزاری انجام داده و زحمت نوآوری در ظاهر کسالت آور گوشی جدیدش رو به خود نداده برعکس G5,در کل ال جی بهتره البته در کل میتوان گفت بعد از اپل قرار میگیره.

  4. مازیار

    LG G5

  5. amin

    الی جی نو آوری های جالبی به خرج داده از این موارد به صفحه نمایش دوم، طراحی ماژوری، دوربین دوگانه و Always On و درگاه USB Type-C اشاره کرد. از لحاظ کیفیت دوربین تو گوشی های هم رده هم غالبا از سامسونگ بهتر بوده ولی باید توجه کرد این نوع آوری ها چون بار اول مورد استفاده قرار می گیرند مشکلاتی داشته باشند ومثل اینکه ال جی این ریسک رو پذیرفته تا بتونه تو فروش از سامسونگ پیشی بگیره.

    1. عرفان

      صفحه نمایش Always On که توی نوکیا ۱۱۰۰ هم وجود داره اون وقت اسمش رو میگذارید نوآوری!

  6. Danial

    صد در صد سامسونگ. ال جی هم خوبه ها ولی باید برا سوم یا چهارم شدن تلاش کنه. سامسونگ با اپل رقیبه ن ال جی…
    الجی تا حدودی رو دوربین خوب کار کرد ک بازم ب نظرم بهتر از سامسونگ نیست. ولی خوب تو یه نقطعه پیشرفت کردن هیچوقت ب معنای بهترین بودن نیست. از نظر کیفیت صفحه نمایش، کیفیت ساخت، سرعت، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، نو آوری، و حتی دوربینی ک دیجی کالا انقدر شیفتشه الجی خیلی از سامسونگ عقب تره. دیجی کالا بعضی از بررسی هاش خیلی غیر عادیه. تو سایت dxomark که یه سایت مرجع برا تمام دوربین هاست امتیاز s6 شد ۸۶ و امتیاز g4 شد ۸۳. خودم جفت گوشی ها رو دست گرفتم و کیفیت ها رو مقایسه کردم بی طرفانه ولی بازم s6 کنتراست بالا تری داشت و با کیفیت تر بود. من s6 ندارم ولی چون مقایسه بین این دوتاست دارم میگم. من خودم s6 edge plus دارم ک ته هرچی گوشیه… فقط ب سامسونگ اعتماد کنین. تعصبی نمیگم من خیلی گوشی عوض کردم. خودتون برین هر دو گوشیو روشن دست بگیرین و باهاشون کار کنین. نمیگم ال جی بده ن اصلا. من اگه سامسونگ نخرم ال جی میخرم. ولی انصافا سامسونگ قدرتمند تره.

  7. Mahbod

    سری s سامسونگ همیشه بعد از یک سال کم میاره مشکل های متفاوتی پیدا میکنه ولی الجی گوشی هاش واقعا موندگاره. سری sشاید همون موقعی که میخری خیلی عالی باشه و از هر نظری از الجی برتر باشه که نیست ولی بعد ۳ ماه یا ۴ماه ادم رو دلزده میکنه همه ی کسانی هم که میخرن اکثرا از سری s پشیمون میشن ولی سری نوت اینجوری نیست. همه اونایی که سری g رو دارن میدونن که هرچی میگذره ادم ببشتر به امکانات و توانایی هاش پی میبره.

    1. ali

      برا من زودتر کم آورد حدود ۶-۷ ماه ولی بعدش که Huawei P6 گرفتم تقریبا دوسال دارم و واقعا عالی بوده

    2. مجتبی

      کاملا موافقم با این نظر سری اس واقعا کم میاره بعد یه مدت اما نوت واقعا عالیه(با اینکه من خودم آیفون دارم عرض میکنم)

    3. عرفان

      این حرفت خیلی لایک داره دوست عزیز.
      ال جی همیشه و همیشه نواوری داشته یعنی پرچمدارای ال جی به همراه تمتم سری گوشی های ال جی رو کنار هم بذذارید کاملا مشهوده که الجی خلاقانه پیش رفته و سامسونگ ها رو بذارید کنار هم به تکراری بودن اونها و عدم نواوری خاص پی میبرید. امسال جی۵ با این مشخصات سخت افزاری که فعلا مشخص شده یه سر و گردن بالاتر از اس۷ هست و این موضوع کاملا مشهوده. فقط ترس و نگرانی من از طراحی جی۵ هست چون درسته که الجی همیشه خلاقانه پیش رفته اما درکنار نواوری زیبایی هم باید چاشنی طراحی کرد. مثله تمام گوشی های الجی که واقعا و به دور از هرگونه غرض جدااز نواوری زیبایی هم داشتن. امیدوارم جی۵ هم زیبایی خاص خودشو داشته باشه

    4. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      پس من استثنا هستم که حدود یکساله اس۶ دارم و هیچ کمبود سخت افزاری نمیبینم!! الجی دوست عزیز با نرخ پردازش ۳۲ فریم بر ثانیه فکر نمیکنم قوی باشه
      لطفا چیزی که نمیدونید یا تجربه نکردید راجبش نظر ندید

  8. essi

    بررسی تخصصصی:
    طراحی: گوشی های پرچم دار سری S سامسونگ رو نگاه کنید از S1 تا S5 تقریبا همه گوشی های سامسونگ مثل هم هستن حالا از S6 به بعد هم باز به یه شکل هستن. اماگوشی های پرچم دار سری G الجی رو ببنید از G2 بگیرین تا G4 هر گوشی یه شگل و طراحی متفاوت داشتن. (برنده الجی)
    دوربین: بدون شک تو قسمت دوربین هم الجی برندس. چرا که باید دوربین گوشی های الجی و سامسونگی که تو یک سال معرفی شدند رو باهم مقایسه کنید. مثلا دوربین LG G2 رو با S4 سامسونگ . و G3 رو با S5 . و G4 رو با S6 مقایسه کرد که با مقایسه میشه فهمید دوربین الجی خیلی با کیفیت تر و بهتر است
    سخت افزار: تو این زمینه معمولا یکی و باهم برابرند
    نمایشگر: صفحه نمایش سامسونگ از نوع AMO LED و الجی از نوع IPS هست. که هر دو نوع از بهترین صفحه نمایش بازار هستن اما بدلیل اینکه رنگ های AMO LED مصنوعی هستن و در دراز مدت جشم انسان رو اذیت میکنن و در عوض صفحه نمایش IPS الجی رنگ هاش نرمال و طبیعی هستن پس برنده رو الجی میدونم
    مشتری مداری: مهم ترین گزینه بنظرم همین مشتری مداری هست که یه شرکت باید تا چند سال از گوشی خودش پشتیبانی کنه. مثلا سامسونگ گوشی S3 خودشو که این همه معروف و پرطرفدار بود رو تا اندروید ۴.۳ ساپورت و پشتیبانی کرد و بقیه گوشی هاش هم که بازم اوضاع داغونی دارن نسبت به پشتیبانی. اما الجی اینطور نیست مثلا گوشی G2 رو در نظر بگیرین که با اندروید ۴.۲ اومد بعد شد ۴.۴ و بعد هم اندروید ۵ واسش اومد و بعد هم الجی ادعا کرد که اندروید ۶ با امکانات گوشی G4 برای G2 در راه است. گوشی که در سال ۲۰۱۳ تولید شده رو هنوز داره ساپورت میکنه و به امکاناتش اظافه میکنه و همیشه به روزه. هیچ برندی یا شرکت اندرویدی رو نمیتونید پیدا کنید که بعد چندین سال اینطور پشتیبانیش کنه. برنده بازم الجی
    در اخر اینم بگم سامسونگ خیلی رو محصولاتش مانور میده و تبلیغات زیادی واسه محصولاتش میکنه (دقیقا مثل اپل)و واسه همین بیشترین امار فروش رو داره اما وقتی اون محصول رو میگیری میبینی دقیقا اون چیزی نیست فکرشو میکردی اما محصولات الجی اینطور نیستن و مثل سامسونگ تبلیغات دروغی نیستن و برعکس از انچه که فکر میکنی بهتر هم هستن و این تجربه خودم با داشتن و کار کردن دراز مدت با گوشی های هر دو شرکته
    در کل بنظرم بهترین برند تولید کننده گوشی اندرویدی الجی هستش و اینو زمانی مثل من متوجه میشین که با گوشیهایی از سونی سامسونگ و HTC و الجی در دراز مدت کار کرده باشین

    1. علی

      شما لطفا اون کلمه ی تخصصی رو از جلوی کلمه ی بررسی توی عنوانتون بردارید وقتی که نمیدونید دوربین اس۶ بخاطر فیلم برداری بهترش امتیاز بالا تری داره کل دنیا دارن میگن شوپر امولد حتی اپل هم داره به این سمت میره اون وقت شما میگیدips میشه به صورت دستی کنتراست صفحه نمایش اس ۶ رو پایین اورد گرچه فکر نکنم کسی این کار رو بکنه روشنایی و زاویه دید سوپر امولد هم از زمین تا اسمون با ips فرق داره .متوجه نیستید که هر سال پرچمدار الجی خیلی دیر تر از سری اس رونمایی میشد و قطعا از سخت افزار جدید تری استفاده میکرد این که هنر نیست که از سنسور دوربین و چیپست جدید تر استفاده کنی و برنده بشی واین که نمیدونید جی۲ نزدیک دو سال بعد از اس۳ رو نمایی شده و اگه حساب کنید برای هر دو فقط تا دو سال اپدیت منتشر شده عملکرد سخت افزاری رو هم که کلا ول کردید همین الان دوستم که جی۴ داره بخاطر این که بعضی بازی ها رو خوب اجرا نمیکنه ناراضیه سخت افزار جی۴ حتی تو خیلی زمینه ها از نوت۴ هم ضعیف ه چه برسه به اس۶ شارژ دهی جی۴ خیلی خیلی بده و با اس۶ قابل قیاس نیست همچنین در زمان اجرای بازی بیشتر گرم میشه من که دوست صمیمیم جی۴ و خودم اس۶ دارم و بار ها گوشی هامونو مقایسه کردیم میدونم نه کسایی که فقط رفتن این دو تا رو دستشون گرفتن یا تو دو تا سایت اطلاعاتشونو خوندن یا مدلای چند سال پیششونو مقایسه کردن و فکر میکنن میتونن برنده رو تشخیص بدن البته تنها چیزی که حسرت داشتنش رو روی اس ۶ میخورم قابلیت افزایش حافظه هست که امسال فقط جی۴ داشت و این تحسین برانگیزه ولی نه درحدی که بتونه جای برتری های دیگه ی اس۶ رو بگیره البته اختلاف بازار فروش این دو برند مانع این میشه که بتونم اون ها رو رقیب بدونم

      1. شهاب بارسلونا

        من بعنوان کسی که سامسونگی بوده الان ال جی رو ترجیح میدم
        یه زمانی هرکی میگفت ال جی همه میترکدین از خنده.ولی دیگه گذشت اون زمان.ال از لحاظ سخت افزاری با سامسونگ برابر شده.از لحاظ دوربین که بهتره مقایسه نکنیم که بی شک ال جی جلو زده از سامسونگ
        ولی خدمات بهتر ال جی ( با کارت گارانتی ۲ ساله ای که داره) نسبت به خدمات سامسونگ (که فکر کنم گارانتیش ۱ ساله باشه) و همچنین نواوری و تغییرات بیشتر باعث شده بازار رو به سمت خودش بکشونه

        برای من نه ال جی نه سامسونگ هیچکدوم سودی ندارن یا پولی بهم نمیدن که بخوام سرشون تعصبی و غیرتی باشم.چیزی دیدم رو دارم میگم

        اگر ۴ سال پیش ازم میپرسیدن کدوم؟ میگفتم سامسونگ

        ولی الان میگم ال جی

    2. AHZ

      تنها چیز درست بررسی تخصصی تون دوربینش بود.
      البته دوربین ال جی فقط در شب کمی بهتر عمل میکنه.
      و در روز دوربین سامسونگ بهتره..

    3. عرفان

      تا حالا galaxy s یا s2 رو از نزدیک دیدی و با s5 و s6 مقایسه کردی؟
      سخت افزار روی چه حسابی میگی برابره. اگزینوس سامسونگ از اسنپدراگون کوالکام جلوتره. همین ۸۲۰ هم خود سامسونگ تولید کرده.
      رنگ های Amoled قابلیت نشون دادن رنگ طبیعی رو داره و اصلا هم چشم رو اذیت نمیکنه و بهتر از ips الجیه.
      توی مشتری مداری هم با هم برابرند.

  9. سید محسن

    LG G5

  10. mohammad

    اون هایی که نمیدونن طراحی چیه لطفا نظر ندن. سال پیش ال جی g3 رو بهبود داده بود‌‌؛ اسمشو گذاشت g4؛ که البته بهبودهاشم ظاهری بود( بهبود سخت افزاری این روزها زیاد مهم نیست) . آیفون ۶s هم که همون ۶ بود که ۳d touch بهش اضافه شده بود. سامسونگ هم امسال s6 رو به شکل فوق‌العاده ای بهبود نرم افزار میده( البته با بهبود سخت افزاری) و به اسم s7 راهی بازار میکنه. طراحی همینه؛ دوستان کمی مطالعه کنن. نمیشه همیشه تغییر ایجاد کرد. گاهی باید بهبود داد. ولی امسال الجی موفق تر خواهد بود.
    اما سامسونگ محصولی به مراتب بهتر رو راهی بازار میکنه.(چون سامسونگ با بهبود نرم افزاری دیگه هیچ نقطه ضعفی نخواهد داشت ولی ال جی رابط کاربریش هنوز خیلی خیلی کار داره)

  11. علی

    فقط الجی. سامسونگ اصلا حوصله نداشته یه طراحی جدیدی برای پرچم دارشدرست کنه

    1. عرفان

      نه این که الجی خیلی طراحی رو تغییر میده؟

  12. محمدرضا

    بنظرم G5 خیلی بهتر میتونه ظاهر بشه
    پارسال برای قضیه ی داغ شدن اسنپ ۸۱۰، ال جی از اسنپ ۸۰۸ استفاده کرد که این باعث شد گوشی ال جی قدرتش پایین تر از رقبا باشه
    ولی امسال با اسنپ ۸۲۰ احتمالا گوشی ال جی جی ۵ دیگه از نظر قدرت چیزی کم نخواهد داشت
    حسگر اثر انگشتم که اضافه شده
    یه کمی چاشنی خلاقیت هم که مثل همیشه تو گوشی های ال جی هست
    البته سامسونگ هم دست خالی نیومده و امکانات جذابی رو به S6 2016 version (!!!) اضافه کرده
    ولی قطعا عدم تغییر ظاهر گوشی میتونه مشکلات زیادی رو در فروش S6 بوجود بیاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه