سخنرانی‌های برتر TED؛ چگونه در شرایط پراسترس آرامش‌مان را حفظ کنیم؟

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با استرس نمی‌توانید بهترین خود را نشان دهید. مغز انسان در طول هزاران سال طوری تکامل پیدا کرده که در شرایط پراسترس فرمان ترشح هورمون کورتیزول را صادر کند. این هورمون چند کارکرد دارد که احتمالا شما در زندگی روزمره‌تان با جنبه‌ی منفی‌اش بیشتر روبه‌رو می‌شوید. در شرایط استرس‌زا، مغز، کورتیزول آزاد می‌کند که باعث بالارفتن ضربان قلب می‌شود و سطح آدرنالین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این حالت فرد پریشان‌حال شده و توانایی‌ در تفکر منطقی و عقلانی از دست می‌دهد. اما جالب است بدانید که کارکرد اصلی هورمون کورتیزول حفظ بقای شما است؛ یعنی وقتی انسان‌های اولیه در جنگل با یک شیر مواجه می‌شدند به محض ترشح کورتیزول، به‌جای پرداختن به امور بیهوده و سفسطه‌بازی، مثل فنر از جای خود پریده و محل را ترک می‌کردند.

آقای «دنیل لِویتین» (Daniel Levitin)، دانشمند علوم اعصاب، در سخن‌رانی TED می‌خواهد راه غلبه بر شرایط پراسترس را به شما نشان دهد. به گفته‌ی او وقتی ذهن‌تان مشوش است می‌توانید با روشی ساده از رخ دادن یک سری اشتباهات جلوگیری کنید. او می‌گوید: «دیر یا زود همه‌ی ما شکست می‌‌خوریم.» از نظر او راهی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید جلوی اتفاقات بد را بگیرید یا میزان خسارت را به حداقل برسانید. پیشنهاد ما این است که کمی از وقت خود را آزاد کنید و این ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای را تماشا کنید؛ شاید روزی یا جایی به دردتان بخورد!

‌‌     ‌‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مسعود

    ۲۰ دقیقه فیلم در یک جمله خلاصه میشه اگر از شکست های قبلی خود به گونه ای تجربه کسب کنید که به صورت سیستمی باشه که در مواقع تکرار اون تجربه احتمال شکست رو کاهش دهید میتونید در شرایط پراسترس رفتار مناسب تری از خودتون نشان بدید

  2. Avatar ea

    بنظر موضوع جالبی میاد..لطفا اگه امکانش هست زیر این ویدئو ها امکان دانلود با کیفیت بالا رو هم قرار بدین

  3. Avatar محبوب

    از این سیستم پخش که استفاده میکنید سرعتش فکر میکنم کمه خیلی گیر کرد تا تونستم ببینمش.

  4. Avatar mohammad ali

    با تشکر فراوان و به دلیل این که دوباره سخنرانی های TED رو قرار دادید.

    اگر لطف کنید و بیشتر از این مجموعه سخنرانی ها قرار دهید بسیار ممنون میشم.

    با تشکر فراوان و خسته نباشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه