سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری اوبر برای تهیه‌ی نقشه‌ی دقیق از جاده‌های جهان

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اوبر

اوبر (Uber) برای ارایه‌ی خدماتش به شدت به نقشه‌ی جامع گوگل وابسته است، اما حالا به نظر می‌رسد این شرکت اشتراک‌گذاری خودرو آماده شده تا روی پای خود بایستد. این شرکت می‌خواهد نیم میلیارد دلار برای ساخت نقشه‌ی جهانی از آن خودش سرمایه‌گذاری کند. این یک قدم ضروری برای استفاده از ماشین‌های خودران است.

طبق گزارش Financial Times این شرکت در نظر دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای یک پروژه بلندپروازانه‌ی نقشه‌برداری جهانی سرمایه‌گذاری کند. به این ترتیب، این کمپانی می‌تواند نقشه دقیقی از آن خودش را داشته باشد. «برایان مک‌کلندون» می‌گوید استفاده از نقشه‌های موجود یک نقطه شروع خوب بوده است، اما دقت لازم و کافی برای کار این شرکت را ندارد. اوبر به اطلاعاتی مثل الگوی ترافیک، مکان دقیق در خانه‌ها یا دیگر مکان‌هایی که مسافران سوار بر خودرو می‌شوند. این شرکت با سرمایه‌گذاری جدیدش می‌تواند نقشه‌های مخصوصی تهیه کند که تا این حد از جزییات را در اختیارش می‌گذارد.

نقشه‌های دقیق برای عملیات و آینده اوبر ضروری هستند. این شرکت چند قدم اولیه برای استفاده از ماشین‌های خودران برداشته. این نوع خودروها هم به شدت به نقشه‌های دقیق وابسته هستند. این کمپانی بعضی از کارمندان سابق گوگل از جمله مک‌کلندون را استخدام کرده، شرکت‌های نقشه‌برداری خریده و با شرکت‌های مثل TomTom و DigitalGlobe وارد همکاری شده است.

چند روز پیش، بلومبرگ گزارش داد که اوبر اقدامات نقشه‌برداری‌اش را تا مکزیک پیش برده است. این اولین قدم آنها برای پروژه یک نقشه جهانی بزرگ‌تر است. اما وقتی بحث نقشه‌ها به میان می‌آید، گوگل به اندازه یک دهه جلوتر است و این در زمینه ماشین‌های خودران به او برتری می‌دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه