سرویس پخش موسیقی Napster برمی‌گردد

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

Rhapsody، یکی از اولین سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی، در آستانه‌ی شروعی دوباره با تغییر برند خود به یکی دیگر از پیشگامان سرویس‌های اینترنتی موسیقی یعنی Napster است.

Rhapsody امروز اعلام کرد مشترکین آمریکایی این سرویس به‌زودی خواهند دید که سرویس پخش موسیقی‌شان به Napster تغییر نام داده است. این تغییرات البته بخشی از یک برنامه‌ریزی گسترده‌تر برای افزودن بر تعداد مشترکان این سرویس اینترنتی است.

Napster شاید بیش از هرچیز به‌خاطر ایده‌ی اولیه‌اش شناخته شد؛ ایده‌ی داشتن یک وب‌سایت با امکان دانلود رایگان موسیقی که زاییده‌ی ذهن یک دانش‌آموز دبیرستانی بود.

Napster شاید بیش از هرچیز به‌خاطر ایده‌ی اولیه‌اش شناخته شد؛ ایده‌ی داشتن یک وب‌سایت با امکان دانلود رایگان موسیقی که زاییده‌ی ذهن یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام شان فنینگ (Shawn Fanning) بود. فنینگ در سال ۱۹۹۹ این سرویس را به‌شکل یک سایت همتا به همتا (P2P) برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های mp3 موسیقی راه‌اندازی کرد. البته این سرویس به‌خاطر تخلفاتی که در حوزه‌ی کپی‌رایت دامن‌گیرش شد، تنها دو سال توانست به فعالیتش ادامه دهد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی Rhapsody از Napster حمایت کرد تا این سرویس بتواند در مقابل رقبایی همچون اپل و آمازون یا سرویس‌های دیگری مثل اسپاتیفای، پاندورا و … حرفی برای گفتن داشته باشد و عرصه را خالی نکند. این حمایت باعث شد Napster به‌سرعت خود را با شرایط وفق دهد و پیش برود.

حالا نماینده‌ی Rhapsody درباره‌ی انتقال این سرویس به Napster گفته این کار آن‌ها را یک گام به جهانی شدن و ارایه‌ی سرویس‌های بهتر نزدیک می‌کند. چرا که Napster یک سرویس جهانی است و Rhapsody هنوز در آمریکا سرویس می‌دهد. البته مشترکان آمریکایی باید بدانند این کار تغییری در برنامه‌ی آن‌ها ایجاد نمی‌کند و همه‌چیز دست‌نخورده باقی می‌ماند. به‌این‌ترتیب آنها مثل همیشه می‌توانند از پلی‌لیست و موسیقی‌های منتخب‌شان در Rhapsody و این‌بار تحت‌ نام Napster لذت ببرند.

برای این انتقال تاریخی ذکر شده و قرار است در زمان به‌روزرسانی Rhapsody به‌صورت خودکار در دستگاه‌های مشترکان صورت بگیرد.

منبع: Pc Mag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه