سرچ گوگل از این پس نسخه‌ی موبایل سایت‌ها را در اولویت قرار می‌دهد

۷ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دنیای امروز بدون جستجوی گوگل، اساسا کار نمی‌کند. در طول یکی دو دهه‌ی گذشته، گوگل از یک موتور جستجوی اینترنتی، به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است و سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌کند. با این حال، سرویس جستجوی گوگل هنوز هم پایه و اساس این شرکت است؛ سرویسی که قبل از محبوبیت و حتی به وجود آمدن گوشی‌های هوشمند، طراحی شده است.  گوگل تا به امروز نسخه‌ی دسکتاپ سایت‌ها را به عنوان صفحه‌ی اصلی آن‌ها حساب می‌کرد و به اصطلاح نسخه‌ی دسکتاپ در پایگاه داده‌ی گوگل ایندکس می‌شد. این موضوع از دیروز تغییر کرده است.

از این پس موتور جستجوی گوگل نسخه‌ی موبایل یک وب‌سایت را ایندکس می‌کند.

گوگل در وبلاگ رسمی خود خبر داده است که از این پس موتور جستجوی این شرکت نسخه‌ی موبایل یک وب‌سایت را در اولویت قرار می‌دهد و آن را ایندکس می‌کند.

معمولا نسخه‌ی موبایل یک وب‌سایت، نسخه‌ای است که قابلیت‌ها و محتوای کمتری دارد و به همین دلیل، کاربران ممکن است تصور کنند محتوای کامل را دریافت نمی‌کنند. حجم زیادی از کاربران دیگر برای خواندن مقالات و سر زدن به وب‌سایت‌های مختلف، از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند و گوگل هم از این پس محتوایی که در نسخه‌ی موبایل یک وب‌سایت وجود دارد را در اولویت قرار می‌دهد.

گوگل این حرکت را به صورت تجربی در سال ۲۰۱۶ شروع کرده بود تا جستجوهای موبایل بهتری ارایه دهد. گوگل از این حرکت خود پاسخ مثبتی گرفت و در طول چند هفته‌ی آینده، تمام ایندکس‌های موتور جستجوی گوگل به استفاده از روش جدید روی خواهند آورد.

منبع: WCCftech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه