چگونه از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شویم؟

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آیفون

اگر سیستم‌عامل آیفون خود را به iOS 11.3 به‌روزرسانی کرده باشید، در قسمت تنظیمات به بخش Battery مراجعه کنید و در آنجا یک قسمت جدید تحت عنوان Battery Health تعبیه شده است. در این قسمت می‌توانید اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت باتری آیفون خود مشاهده کنید. همچنین به لطف این مشخصه‌ی جدید، می‌توانید مقدار کاهش ظرفیت باتری را هم ببینید و اگر این عدد از حد موردنظر شما بیشتر بود، می‌توانید باتری آیفون خود را تعویض کنید تا سرعت گجت شما به حالت سابق خود برگردد.

این مشخصه‌ی جدید، که هنوز در حالت آزمایشی به سر می‌برد، ارتباط مستقیمی با اعتراف پر سروصدای شرکت اپل دارد. چند ماه پیش، شرکت اپل اعتراف کرد که سرعت آیفون‌های قدیمی را به دلیل ضعف باتری‌هایشان کاهش می‌دهد تا باتری این گجت‌ها عمر بیشتری داشته باشند و عملکرد آیفون‌ها هم دچار مشکل نشوند.

در قسمت بالای بخش Battery Health، می‌توانید حداکثر توانایی باتری آیفون در مقایسه با حالت اولیه را مشاهده کنید. در طی مرور زمان، ظرفیت باتری‌های لیتیوم یونی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش ظرفیت به عواملی همچون تعداد شارژهای باتری، دمای محیط و دیگر موارد بستگی دارد. طبق گفته‌های اپل، هرچقدر عمر باتری گجت کمتر باشد، گجت مذکور مستعد بروز مشکلات بیشتری است. به همین خاطر این شرکت در صورت ضعف باتری آیفون، سرعت سیستم را کاهش می‌دهد و با این کار جلوی بروز این مشکلات را می‌گیرد.

باتری آیفون

در دومین بخش این قسمت، شاهد گزینه‌ی Peak Performance Capability هستیم. اگر سرعت آیفون به دلیل ضعف باتری کاهش پیدا کرده باشد، در این قسمت می‌توان از این موضوع خبردار شد. بهترین خبر ممکن برای کاربران این است که در این بخش با جمله‌ی Your battery is currently supporting normal peak performance مواجه شوند.

بنا به ادعای اپل، بعد از به‌روزرسانی به iOS 11.3، این نرم‌افزار کاهش سرعت در ابتدا غیرفعال خواهد بود. اما اگر آیفون دچار مشکل جدی‌ای شود و مثلا به‌صورت ناگهانی خاموش شود، این قابلیت به‌صورت خودکار فعال می‌شود. اگر این قابلیت فعال شده باشد، در این قسمت متن Performance management has been applied to help prevent this from happening again را خواهید دید. اپل می‌گوید که این کاهش سرعت بر آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس و مدل‌های SE اعمال می‌شود. اپل در همین زمینه به این نکته هم اشاره کرده که آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که در بلندمدت نیازی به این مشخصه و کاهش سرعت نداشته باشند.

خرید آیفون

البته اپل امکان غیرفعال کردن این مشخصه را هم فراهم کرده، اما چنین کاری احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد و در صورت وقوع آن‌ها، این مشخصه دوباره به‌صورت خودکار فعال می‌شود. برای جلوگیری از فعال شدن این مشخصه، کاربران می‌توانند به کاهش سرعت آیفون خود عادت کنند یا اینکه به استفاده از باتری جدید روی بیاورند. زمانی که ظرفیت باتری به زیر ۸۰ درصد برسد، قسمت Battery Health، پیامی مبنی بر فرارسیدن زمان تعویض باتری را به نمایش درمی‌آورد. بعد از تعویض باتری، سرعت آیفون به حالت عادی برمی‌گردد و با خیال راحت می‌توانید از تمام توانایی‌های آن بهره ببرید.

البته در این زمینه لازم نیست که دچار وسواس شوید و مرتبا بخش Battery Health را بررسی کنید. بعد از به‌روزرسانی، بهتر است که یک‌بار به این بخش سر بزنید تا از وضعیت باتری آیفون خود باخبر شوید. اگر هم احساس می‌کنید سرعت آیفون شما کاهش پیدا کرده، به این بخش مراجعه کنید تا از این وضعیت اطمینان حاصل کنید. در بدترین حالت ممکن هم فقط با یک تعویض باتری، مشکلات مربوط به کاهش سرعت آیفون برطرف می‌شود.

منبع: wsj

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar mehdipasific

    سلام بر دوستان عزیز و وبسایت خوب دیجی کالا.
    دوستان من یه ۶s plus دارم و maximum capacity باتری هست ۷۲% اما سرعت عمل موبایل بسیار بالاست. حالا سوال من اینه که ایا با این اوصاف بازهم تعویض باتری ضرورتی داره؟؟
    ممنون.

    1. Avatar samira

      سلام با توجه به تجربه ای که من در مرکز باتری دارم هیچ لزومی ندازه تا زمانی که سلامت باتری آیفون شما بالا هست باتری رو تعویض کنید.

  2. Avatar Mehdi

    سلام بر دوستان عزیز و وبسایت خوب دیجی کالا.
    دوستان من ایفون ۶s plus دارم و maximum capacity باتری موبایلم هست ۷۲% ولی سرعت عملش بسیار بالا هست. حالا سوال من اینه، ایا با این اوصاف بازهم نیازی به تعویض باتری هست؟
    ممنون.

  3. Avatar سعید

    همه میدونن این فقط برای مجبور کردن کاربرها به خریدن گوشی های جدید بود و هیچ لزومی به کند تر شدن پردازنده وجود نداره.
    واحدهای پرمصرف تری مثل صفحه نمایش به قدری انرژی مصرف میکنن که کاهش سرفت پردازنده تاثیرش نامحسوس باشه. اونم پردازنده های کم مصرف که روی گوشی های اپل هست…

    حالا که لو رفته می خواد سرپوش بذاره، وگرنه این کارش هیچ توجیهی نداره…

  4. Avatar محمد

    چه مقاله مفید و جالبی بود…مرسی دیجی کالا
    زنده باد اپل

  5. Avatar mohammad msm

    در ۵اس این گزینه وجود نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Avatar samira

      سلام خیر این ویژگی فقط در iOS 11.3 وجود دارد.

  6. Avatar امیرحسین حقی

    استفاده کردیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه