از سنسور به‌کار رفته در دوربین گلکسی S8 چه می‌دانیم؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر به یاد داشته باشید، در یکی از شایعات منتشر شده پیرامون دوربین گوشی گلکسی S8 با احتمال استفاده از حسگر IMX333 سونی در این گوشی مواجه شدیم. آن زمان چنین اتفاقی چندان محتمل به نظر نمی‌رسید. این حسگر جز خط تولید رسمی سنسورهای Exmor نبود و از طرف دیگر گفته می‌شد سنسور به کار رفته در گلکسی S8 همان سنسور گلکسی S7 خواهد بود و سامسونگ سنسور دوربین این گوشی را نسبت به مدل سال قبل دست نخورده باقی می‌گذارد. با این وجود حالا مشخص شده که این شایعه صحت داشته و سامسونگ در ساخت این مدل از دو نوع سنسور استفاده کرده. یک مدل از سنسورها که ساخته خود این شرکت است و یک مدل دیگر که توسط شرکت سونی ساخته شده و همان سنسور IMX333 است. در ساخت سنسور دوربین جلو هم از سنسورهای خود شرکت سامسونگ و در برخی مدل‌ها سنسور IMX320 شرکت سونی استفاده شده است.

سونی به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنسور در جهان ساخت سفارش‌های سنسور گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی چون سامسونگ و اپل را به‌عهده دارد. این تولیدکننده‌ها در مرحله بعد سنسورهای دریافتی را به شکلی منحصر به فرد در گوشی خود قرار داده و فرایندهای اپتیک و پردازش تصویر ویژه خود را در آن به کار می‌گیرند تا تجربه منحصر‌به‌فردی را برای کاربران رقم بزنند.

امسال سامسونگ مثل سال پیش از سنسورهای ساخت خودش هم در گوشی‌های پرچم‌دارش بهره برده و این سنسورها با کد S5K2L2 شناخته می‌شوند. سنسورهای سال گذشته سامسونگ که در گلکسی S7 به کار رفته بودند با کد S5K2L1 شناخته می‌شدند و مشخص است که این سنسورها هم برای به کارگیری در مدل جدید تغییر کرده‌اند.

منبع: Phone Arena

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی

    سلام
    خب حالا یکی به من بگه که کدوم بهتره سنسور سونی یا سامسونگ

    1. Avatar هانی

      معلومه سونی

  2. Avatar پویا

    خیلی آموزنده و مفید بود، ممنونم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه