سنسور فشار ال‌جی مقاوم و منعطف است

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت LG Innotek سازنده‌ی قطعات مختلف الکترونیکی برای مصارف در صنایع مختلف است. این زیرمجموعه‌ی بزرگ شرکت ال‌جی، یک حسگر فشار جدید ساخته که مقاوم است، می‌تواند دماهای بسیار بالا را تحمل کند و از همه مهم‌تر،‌ انعطاف‌پذیری بالایی دارد. شرکت LG Innotek انتظار دارد تا از این حسگر فشار، در تجهیزات ورزشی یا صندلی‌های خودرو استفاده شود.

موارد استفاده‌ی سنسورها، می‌تواند برای مثال صندلی‌های خودرو باشد.

بسیاری از محصولاتی که شرکت LG Innotek می‌سازد، در ساخته‌های خود شرکت LG استفاده می‌شوند. برای مثال، لنزهای واید دوربین و حسگر اثر انگشتی که مخفی است، در ابتدا توسط این شرکت ساخته شده و سپس در محصولات ال‌جی به کار گرفته شده بودند.

سنسور منعطف ال‌جی، برای اندازه‌گیری فشار ساخته شده است. سنسورهای فشار امروزی، معمولا ساختاری شبیه به سکه دارند و از مواد سخت ساخته شده‌اند. با این حال، سنسور ال‌جی می‌تواند خم شود و توانایی اندازه‌گیری نیرو را در تمام نقاط سطح‌اش دارد.

سنسور فشار ال‌جی می‌تواند در دماهای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد تا ۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کار کند. این شرکت می‌گوید سنسوری که ساخته‌اند می‌تواند تا ۱۰۰ هزار بار استفاده شود.

موارد استفاده‌ی سنسورها، می‌تواند برای مثال صندلی‌های خودرو باشد؛ سنسورها می‌توانند مثلا اطلاعات مربوط به وزن و نحوه‌ی نشستن فرد را بررسی، و صندلی را به صورت خودکار تنظیم کنند. می‌توان حتی از سنسورها در کفش‌های ورزشی یا لباس بیماران استفاده کرد.

منبع: Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mehran

    سامسونگ بیا یه چی جدید اومده کپی بزن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه