سهام اپل سقوط کرد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک روز پس از آنکه شرکت اپل گزارش کرد فروش گوشی‌های آیفونش برای اولین بار دچار کاهش سالانه شده است، وضعیت سهام این شرکت دچار تغییراتی شد. سهام شرکت اپل بعد از اعلام این خبر در حدود ۶.۳ درصد کاهش یافت و با نزول ۶.۵۳ دلاری به ۹۷.۸۲ دلار رسید. این کاهش ارزش هر سهم باعث از بین رفتن ۴۰ میلیارد دلار از ارزش شرکت اپل شد. می‌توان این واکنش سهامداران را نوعی واکنش شدید نسبت به گزارش مالی شرکت اپل در نظر گرفت. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که شرکت اپل اولین کاهش درآمد خود پس از ۱۳ سال در یک فصل مالی را هم اعلام کرده است.

apple-car11

در حالی که در فصل مالی منتهی به ماه مارس شرکت اپل ۵۱.۲ میلیون آیفون فروخته است و این رقم تا حدی بالاتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت بود که فروش ۵۰.۷ میلیون واحدی را پیش‌بینی می‌کردند اما نکته دیگری که آنها در نظر نگرفته بودند متوسط قیمت فروش هر دستگاه بود. طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران متوسط فروش هر واحد آیفون ۶۵۸ دلار در نظر گرفته شده بود در حالی که اپل به شکل متوسط این دستگاه‌ها را به قیمت ۶۴۱ دلار به فروش رسانده. از طرف دیگر آنچه پیش‌بینی نمی شد افت ۲۶ درصدی کل میزان فروش در کشور چین بود.

تیم کوک درباره این اتفاقات گفته است که «این نیز بگذرد». واکنشی که نشان می‌دهد اپل اتفاقات اخیر را یک کاهش موقتی ارزیابی می‌کند. در عین حال با وجود افت ارزش سهام شرکت اپل این شرکت هنوز هم ارزشمندترین شرکت در جهان محسوب می‌شود.



منبع: Phone Arena
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar بهروز

    بله دیگه وقتی دولت ایران این شرکت رو تحریم میکنه بایدم سهامش سقوط کنه . حالا از فردا با کله میان ایران نمایندگی بزنن .

  2. Avatar امین

    تیم کوک نابودگر اپله… باور نمیکنید؟؟ می بینیم….

  3. Avatar فرهاد

    این اتفاق باید می افتادتا اپل همیشه به فکر چایپیدن مشتری نباشه
    هرچند مردم ما باز میرن پول مفت میدن بابت محصولاتش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه